We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Heb even niet gelezen blush.gif hier staan we op het punt te vertrekken na et cb. Gaan even na haar beentje en heup kijken en misschien wel doorverwijzing? Der voetje stata na buiten met lopen en ook schuift ze haar linker been stijf bij ipv stappen. Had vorige maand gehoopt dat het wel bij gaat trekken na mate ze meer gaat lopen. Maar hoe "beter" ze loopt hoe meer het me opvalt. Eens kijken wat ze op et cb zeggen.

Vind het toch ook wel spannend hoor sad.gif
  • Nou ze gaan me door sturen naar een kinder fysiotherapeut. Haar linker been was toch wel wat stijver dan haar rechter. Ook zagen we met opstaan van zittende positie dat ze haar linkerbeen wat ontlast en voornamelijk haar rechter been gebruikt. Dus ze maakt een doorverwijzing naar de kinder fysiotherapeut kijken of die iets kan doen.

Had zoiets ook wel verwacht hoor. Maak me er niet zo zorgen om, komt vast goed
  • @TG2 Door een droom nervous.gif Ik droomde dat ik net bevallen was en dat ons oudste zoontje zijn babybroer kwam bezoeken. Deze droom was trouwens al 2 weken geleden dus nog voor de echo en nipt. We zien wel of dromen bedrog zijn wink.gif
  • @Este ooh spannend! Bij mijn man zijn het al generaties mannen. Buiten zijn zus maar dat is een twee-eiige tweeling dus niet zo vreemd. Ik was tweemaal op voorhand overtuigd bigsmile.gif
    @Lynne zal de kiné dat kunnen verhelpen?

Hier al een betere dag voor onze oudste. En vooral een betere nacht tongue.gif de jongste heeft nog een kwakkele temperatuur, geen idee wat daar aan de hand is. Enige probleem vooral is dat hij daarmee niet naar de crèche mag. Dus als het vrijdagochtend zo is, moet ik naar de dokter. Ik heb nu het gevoel dat hij ofwel toch ook iets aan zijn oortjes heeft ofwel misschien toch aan die tweede kies bezig is, hoewel ik niets voel behalve dan dat hij serieus op mijn vinger bijt goofy.gif
  • Hier seffes ook dokter.
    Niets aan te doen.
    Koorts is thuisblijven van de opvang dus gaan we eens zien wat de dokter vind of niet vind.
    Hij is sinds zijn longontsteking wel nog niet 100% gestopt met hoesten en het lijkt zelfs terug een beetje slechter te zijn en dan veeeeel snot en 4 kiezen maar daar blijf ik in geloven dat kiezen geen koorts geven 🤣😂.
    Onze kabouter is sinds januari nog niet langer dan 2 weken na elkaar naar de opvang kunnen gaan.
    Toch geen vré hoge weerstand heb ik de indruk maar slaat er zich altijd wel goed door. Dus in dag opzicht wel sterke kerel.

• Oh @Neuzeke ook terug dokter daar. Het blijft toch goed rondgaan heb ik de indruk. En een longontsteking is niet min.

Nu hebben mijn schoonouders het ook wat zitten. Zij hebben op de jongste gepast toen ik maandag met de oudste naar de dokter ging. Maandag is altijd hun dag hoor, maar ik had hem beter zelf bijgehouden. Mijn schoonzus komt net dit weekend op bezoek vanuit het buitenland. Ik hoop maar dat ze het niet te erg krijgen. Mijn ouders blijven in orde maar wij zijn allemaal gevaccineerd om medische redenen, laat ons hopen dat het zo blijft.
  • Kleine boy blijft de rest van de week thuis.
    Keelontsteking en een oortje.
    Vandaar dus de hoge koorts.
    Blijkbaar niet abnormaal dat kindjes die net de windpokken hadden heel vatbaar zijn.

Hier werd onlangs iets geschreven over het opstoppende effect van bananen.
    Ik weet niet wie het was dat het schreef maar ik las gisteren een folder bij de dokter en blijkbaar is dat dus achterhaald en is het net omgekeerd 😂.
    Ik had ook altijd anders gehoord.
  • @Neuzeke ik denk dat onze jongste ook een loopoor had na de waterpokken. De oudste kan ik me niet meer herinneren. Dat is te lang geleden. Hopelijk is hij er ook weer snel door!

Dat van die bananen wist ik ook niet!

Vandaag is hier alleen de oudste bij mij, de jongste is naar mijn moeder. Ze komen eindelijk onze nieuwe wasmachine leveren en dat zag ik niet zitten met twee kindjes in huis die nog niet helemaal in orde zijn. Onze oudste is al veel beter, de jongste heeft weer de hele nacht gehoest. We zullen morgenochtend zien of hij naar de crèche kan of dat ik beter nog eens op controle ga bij de dokter. Hij is nu toch al een aantal weken op en af aan het gaan. En ik ben die hoest nu toch al een aantal dagen aan het behandelen zoals ze ne had aangegeven.
  • Ja het zal wel weer allemaal snel beter zijn en dan ook hopen dat het voorbij is.
    Allé toch zo snel op elkaar.
    Dat zr ziek zijn is geen ramp als het zo van die typische dingen zijn
    We vertroetelen ze dan wat extra maar tword nu toch wel een beetje onhandig richting werk 🤭.
    Maar ook als hij de volgende keer ziek is, zal ik er zijn hoor of hopen dat het beter uitkomt voor de papa 😉.

Mijn verlof aanvraag is al doorgestuurd voor deze zomer.
    Nu nog de officiële papieren binnenkort.
    Kben altijd blij als ik zo een maand thuis aanvraag.
    Gaat zo fijn zijn.
    Ze zijn ook alle 3 de hele tijd thyus dus luxe. Niet buiten moeten, relax en hopen op mooi weer e.
    De papa kan wel maar 2 weken samen met ons thuis zijn maar we gaan toch genieten.
  • @Neuzeke ja zo een hele maand, lekker relax! Wel jammer voor de papa natuurlijk. Maar die twee weken met allemaal zullen natuurlijk ook heel gezellig zijn! Hier moet ik het nog regelen op de crèche. Ik ben ook langer thuis dan mijn man. Ik weet nog niet hoe lang ik onze jongste thuis zal houden. Ik moet het allemaal nog eens bekijken in het contract wat juist kan.
  • Ja niet aan te doen dat mijn man net met wacht zit tijdens die periode.
    Dat is ook niet te doen om te wisselen. Want in de vakantie komt wacht eigenlijk nooit goed uit.
    Dan is het eigenlijk nog ideaal dat het tijdens mijn verlof is. Dnz ben ik er sowieso altijd en moeten we niet schuiven Ivm opvang

Hier is de opvang 3 weken gesloten en dan 2 dagen open en dan is het verlengd weekend
    Dus ik hou hem ma en di thuis en dan woe sowieso thuis, donderdag feestdag en vrijdag sowieso thuis en is de opvang toch gesloten.
    Dus uiteindelijk zal hij maar 2 dagen extra thuis zijn.
    Mijn respijt dagen zijn om maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet meer mag of kan thuis houden natuurlijk. Ik betaal gewoon volle pot.

De paasvakabtie is de opvang ook 1 week gesloten. Dan zijn we alle 5 een week samen thuis.
  • @neuzeke Dat van die bananen heb ik het volgende gehoord:
    - rijpe bananen werken eerder opstoppend, onrijpe bananen eerder laxerend.
    Geen idee of het klopt, maar dit was volgens een kinderarts bij ons opt werk (die net op pensioen is)

@iedereen ik hoop dat de zieken snel beter zijn, tis precies toch een slagveld de laatste tijd

Hier hebben we ook een maandje terug te maken gehad met een dubbele oorontsteking en antibiotica moeten halen. Sindsdien terug meer last van constipatie, ze nam voordien al movicol, maar nu ofwel een week geen stoelgang ofwel een weekje diarree, haar gewone dosis lukt niet meer, maar meer dus ook de oplossing niet...

Ze is wel goed gestart in school en mn kleine meid is nu echt groot aan het worden (ook al blijft het een kleintje). Wat gaat het toch snel
  • Hier onze dochter ook vannacht koorts. Niet zo hoog maar ze had er duidelijk last van.
    Ik ben opgestaan met ontstoken ogen. Kleefden helemaal toe zoals de kleintjes dat wel kunnen hebben;-)
  • @Asil ooh wat vervelend ook voor jou! Daar gaat duidelijk ook iets rond bij jullie! En wat is er aan de dochter te zien?

Hier is de jongste naar de crèche. Hij heeft maar één hoestbui gehad vannacht en ik heb hem terug in slaap gekregen. Hij heeft geen verhoging meer gehad de laatste twee dagen. Enkel nog een hoestje. Maar na de griep kan dat waarschijnlijk ook lang aanslepen. Hij stond bijna te springen, hij was met geen stokken te houden. De oudste heb ik nog thuis gehouden. Hij slaapt langer dan hij ooit gedaan heeft. Zijn juf is ook ziek en hij zou toch ook in de instapklas zitten vandaag. En de antibiotica moet dan mee. Hij is ook graag nog een dagje met mij alleen thuis wink.gif
  • @drooms waaaw uw meisje al naar school.

Wat ik las was dat er veel vezels in bananen zitten en dus net als heel wat ander fruit heel goed zijn voor de darmen en stoelgang bevorderen.
    Onrijpe bananen bevatten veel resistent zetmeel en dat kon zorgen voor winderigheid en buikpijn maar geen constipatie.
    Kort samengevat e natuurlijk 😉.

@TG2 hopelijk was de jongste dan al volledig hersteld e of hij doet weer iets op in de opvang😬😜.
    Onze kleine vent huilt altijd bij het afzetten in de opvang maar je ziet hem gewoon stralen bij het afhalen.
    Hij is zich altijd aan het amuseren.
    Volgens de begeildsters kruipt hij altijd op de tafel en de stoeltjes.
    Thuis doet hij dat niet. Maar ik denk dat hij thuis ook niet echt de kans krijgt 🤭.
    Alles is hier open dus ik zie altijd wat hij doet e 😆. Aangepast door Neuzeke op 22/03/2019 08:33
  • @Neuzeke ja ik hoop dat natuurlijk ook wel ponder.gif
    Hier kruipt onze jongste op alles wat hij maar ziet. Ongelooflijk, maar gelukkig kan hij het wel redelijk. Hier is niet alles open. Daarom staat het park er nog. Ik moet hem daar af en toe nog inzetten als ik eens iets moet doen waardoor ik hem lange tijd niet in het oog kan houden, dat riskeer ik nog niet blush.gif
  • @TG2 eigenlijk niet veel. Rode wangen. Dus misschien komt er een kies door. Ze heeft ook wel weer wat last gehad van snotjes dus misschien vanalles op een hoopje. Haar stoelgang is ook iets waar geen vat op te krijgen is. Dan weer twee dagen amper, dan vieze zure diarree, dan weer een kei harde ... Niet te bevatten. We zullen eens een eetdagboek moeten bijhouden denk ik.

Onze dochter zit al lang niet meer in het park. Ze is 1j en 5 maand. Denk dat ze er niet meer heeft ingezeten sinds ze kon rondstappen met zo een loopwagentje. Welke zaken bedoel je dan die lang duren dat je je zoontje niet int oog kan houden ? Ik doe alles in brokken en stoten. Zo gaat het ook niet altijd goed vooruit smile.gif
  • @asil bvb wanneer ik kook. Hij klimt op het aanrecht blush.gif daarvoor gebruikt hij de handvaten goofy.gif ik probeer hem zoveel mogelijk af te leiden hoor. Dus ik beperk het park zitten tot een minimum. Voorlopig gebruik ik het dus eigenlijk wanneer het echt niet meer anders kan. En wanneer ik de oudste in bed ga leggen. De jongste gaat later het bed. Ik probeer hem verder zoveel mogelijk te betrekken in alles wat ik doe hoor. Maar vanuit onze keuken of wasplaats kan ik ze niet in het oog houden, dus ofwel moet hij flink aan het spelen zijn met de broer ofwel moet hij mee. En als ik iets langer naar boven moet, moet hij er wel nog eventjes in nu.

Een eetdagboek is misschien inderdaad een goei idee. Hier heeft onze jongste precies last van vis. Dat krijgt hij elke woensdag in de crèche. En nadien is zijn niet in orde. Ik weet wel niet of dat dan betekent dat we de vis moeten laten.
  • @TG2 ik hoop dat de fysio idd kan helpen. Hier gister de brief gekregen van de doorverwijzing. Heb em eens aandachtig gelezen en stond ook in dat er na haar bekken gekeken moet worden. En dat haar knie stijf is met buigen. Nu begin ik het toch wel wat spannend te vinden allemaal. Hoop dat de kinder fysiotherapeut het kan verhelpen.
  • @Lynne ik hoop dat de fysio je vooral wat meer informatie kan geven. Want je hebt die misschien nog niet voldoende gehad dan? Ondertussen alles goed met de meisjes daar? Want daar waren ze toch ook niet allemaal goed als ik het juist voor heb?

Hier zijn we er bijna door. Onze jongste heeft nog één hoestbui gehad vannacht. Ze hebben natuurlijk wel allebei nog wat snotjes, maar ja, wie niet goofy.gif ik hier helaas nu ook zeg bored.gif ach ja, iemand moet het rijtje afsluiten eh goofy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld