We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Elise. Een Kinder Senseo, kinder koffiezet, eierkoker, friteuse,...
    Natuurlijk de kans dat zo dingen even leuk zijn als spullen van mama en papa lijkt mij klein.
    Hier zijn de keuken spullen een succes.
  • @TG2 gereedschap idd goed idee, merci
    @Neuzeke haha ik heb dat even gegoogeld, een 'kinder senseo' bestaat idd blijkbaar echt. Merci!
  • Ik vind die kinder senseo super grappig!! Hoe schattig is dat, ik zie ze daar al staan blush.gif met hun klein koffietje

Hier zijn we nog niet door de zieke periode. Ik slaap al drie nachten rechtop met de oudste op mij. Vanaf het moment dat hij neerligt, begint hij te hoesten. Zijn ander oor doet ook pijn en zijn oog is ontstoken. Ik denk dat er iets anders aan de hand is dan de griep bij hem. Ik ga straks nog eens langs de dokter. De oorarts had vorige week ook gezegd naar de dokter te gaan deze week bij een vermoeden van problemen aan de sinussen of oren omdat hij niet aanwezig is. De koorts zakt ook niet. De jongste slaapt eigenlijk al terug normaal, wel nog verhoging en snotjes maar hij is terug vinnig en blij, dus die moet gewoon wat verder uitzieken denk ik. Vooral onze oudste heeft een taaie winter zeg. Vorig schooljaar amper ziek geweest maar nu... Amai surprised.gif
  • @TG2 hier ook tessa die intussen op dag 4 zit van hoesten. Vooral. Snachts is het idd het ergste. Afgelopen nacht paar uur met haar bezig geweest. Hoesten huilen hoesten huilen hoesten huilen. Zit ook op zombie modus. Maarja niks aan te doen. Nien zit nu op school en straks mag emily naar de psz. Dan vlug na huis want tessa heeft echt haar slaap nodig, helemaal na zulke nachten. Dan om 14:00 nien halen en om 14:15 Emily halen. Dan nog rap na de winkel moet wat dingen hebben en heb ze iets lekkers beloofd. Dan na huis en optijd koken vandaag.

Moet eigenlijk woensdag ook na het cb weer. Maar denk dat ik dat afzeg. Ze voelt zich zo niet fit en dat gehannes op dat cb zal ze niet kunnen waarderen. En prikjes laat ik nu toch niet toe. Aangepast door Lynne op 18/03/2019 10:57
  • @Este
    Cola zonder bruis is idd een goed hulpmiddeltje.
    En anders rijst koken en het rijstwater opdrinken wink.gif
    Rijst in algemeen, appel en banaan kunnen ook helpen tegen diarree.

Veel beterschap !
  • @Asil Diarree heb ik niet gehad. Het was buikgriep met braken. Vandaag dag 5 en de eerste dag dat ik een boterham lijk binnen te houden. Vorige dagen geleefd op platte cola en bananen. Appelmoes hoorde ik ook dat zou helpen. Dat ga ik vanavond eens proberen.

@Elise290 Werkbank en kindersenso lijken me inderdaad leuk! Hier speelt mijn zoontje nu heel vaak met ‘smartmax my first safari animals’. Hij begint die echt heel precies in elkaar te steken. Misschien ook wel tof?

@TG2 Hopelijk komt je zoon er snel door en keert de rust bij jullie wat terug! Vervelend seizoen he!
  • @Este Hopelijk wil dat zeggen dat je aan de betere hand bent !
    Ik heb de smartmax my first safari animals ook eens opgezocht ! ziet er idd leuk uit.
    Misschien voor Pasen (hoewel ik geen kadootjes gever ben met Pasen) maar ze is pas jarig in oktober ... voor de rest is er ondertussen niets meer.
  • Hier zijn we eigenlijk aan ronde 2 of 3, hoe je het bekijkt, begonnen. Gisteren terugnaar de dokter geweest met de oudste. Hij had waarschijnlijk geen griep gehad, maar het was nog aan het broeden vrijdag. Hij heeft nu een dubbele oorontsteking, ander trommelvlies ondertussen ook geperforeerd en hele neusholte dicht. Ik moest eerst met alle druppels verder proberen en een siroop voor de slijmen. Maar vanochtend had hij plots al terug 39.dus even gebeld met de huisarts, hij gilde ook heel het huis bijeen wanneer ik de oordruppels erin deed. Het is nu toch antibiotica geworden omdat het ondertussen dag 5 is en hij in de krokusvakantie ook al het andere trommelvlies geperforeerd heeft. De jongste is ondertussen mee op deze trein gesprongen na de griep. Gisterenavond plots terug 39,5 en ook hoesten. Ik had voor hem ook al de juiste neusdruppels gevraagd. En ben al begonnen met de behandeling voor de oren want daar trekt hij ook aan. Hopelijk krijg ik hem erdoor zonder opnieuw antibiotica te moeten geven. Het was hier vannacht hoesten in orkest amai. Nacht 6 met zeer gebroken slaap voor mij en nu ook voor mijn man, want met twee jongens slapen gaat nu ook niet natuurlijk. Hopelijk zijn we er nu snel door! Arme ventjes. Vandaag hebben ze het echt heel moeilijk. Ik moet ze allebei heel dd tijd pakken en dat is niet simpel alleen blush.gif
  • @TG2 Oh die ventjes toch! Ik blijf verder duimen dat het daar nu echt mag stoppen!

@Asil Gisteren eerste dag terug normaal gegeten dus ik ben er door! Deze ochtend echo gehad en baby doet het perfect thumbup.gif
  • TG2 bij jullie word het tijd dat het beter weer word ze amai'

Este weet je al wat jullie 2de babyke word?
    Jongen of meisje?
  • @TG2 ik vind dat kei raar dat de huisarts een kind met geperforeerd trommelvlies zo lang laat lopen zonder antibiotica.
    ik heb dat een keer gehad , ik vond dat onverdraaglijke pijn. Laat staan voor een kind ...
    Ik heb toch onmiddellijk goeie pijnstillers gekregen en antibiotica. Ik heb toen zelfs gehuild van de pijn.
    Daarmee dat ik het echt niet begrijp dat je arts het 5 dagen laat aanslepen (tenzij ik mis gelezen heb).
    Kan natuurlijk ook zijn dat ik echt kleinzerig ben tongue.gif
  • Ge zijt niet kleinzerig geweest asil. Het is een vreselijk pijn en ik begrijp bepaalde keuzes van TG2 haar dokter ook niet altijd.
  • @asil de eerste keer ben ik zelf direct beginnen behandelen omdat wij in center parcs zaten en bij thuiskomt direct naar de oorarts gegaan. Vorige vrijdag was het tweede nog niet geperforeerd maar pas die nacht gebeurd, dus opnieuw direct beginnen behandelen. Maar gisteren nog geen antibiotica. Dat is wel nog al gebeurd hoor. Maar nu duidelijk een zware ontsteking.

Dus een vraagje, ik nam net zijn temperatuur opnieuw, 6u na perdolan. 38,5 dus ik denk, ik geef opnieuw perdolan want vanochtend was het al 39. Maar nu een uur later zitten we aan 39,5. Normaal wacht ik drie uur voor ik nurofen bijgeef, maar zijn er hier mama's die sneller geven? Ik heb op een ander forum zelf gelezen alles boven de 39,5 zelfs tesamen geven. Hij ziet er niet uit. Ik hoop maar dat de antibiotica sterk genoeg is, want we zijn duidelijk te laat begonnen deze keer. Dit is de eerste dat we het meemaken eigenlijk en we hebben zoveel ervaring met die oren
  • @TG2
    ik zou gewoon terug naar dokter gaan. Maar dat ben ik ...
    Als koorts niet zakt en kind heeft pijn.
    Ik heb de ervaring niet dus mss daarmee dat ik nogal snel een dokterloper ben.
  • @Asil ja ik heb vanochtend dire t gebeld en antibiotica gevraagd en gekregen. Nu net tweede dosis binnen. Ik ben alleen wat bang dat de ontsteking serieus is en dat de antibiotica te licht gaat zijn. Maaar misschien ben ik dan gewoon te bezorgd nu omdat het echt lang geleden is dat hij een oorontsteking heeft gehad natuurlijk. En met de aan sleep is hij er ook goed ziek van waarschijnlijk
  • Eigenlijk is het best dat je afwisseld tussen nurofen en perdolan
    Het 1ne is ideaal tegen pijn en koorts en het andere is ook nog extra ontstekingsremmer
    Je wisseld om de 3 uur af.
    Zo worden de 6uur die je tussen moet hebben bij alle 2 de verschillende soorten gerespecteerd en ben je niet altijd net te laat om de pijn te onderdrukken.
  • @Neuzeke ik weet het en normaal doe ik dat wel hoor. Maar het begint wat op zijn darmpjes te slaan. Hij eet ook niet meer echt. In ieder geval, om 17u gaat er terug nurofen in. Ik hoop dat hij dan eet. Mijn avondeten zal vroeg klaar zijn wink.gif en op hem afgestemd. Laat ons hopen dat die eerste 24u antibiotica al veel uithaalt! En zo twee zieke jongens op dit leeftijdsverschil, amai, pittig goofy.gif de jongste is niet heel slecht eigenlijk. Geen koorts, maar heel flauw en weinig eten ook. Dus ik denk dat ik het daar wel goed onder controle heb thumbup.gif
  • Hoe lastig het ook is die darmpjes, ik zou daar nu niet te veel naar kijken en toch proberen die pijn en koorts onder controle te krijgen. Voor de darmen geef ik bij antibiotica altijd protectis. Mss zoiets geven ?
    Ja dat ziek en korg op elkaar herken ik. Kben blij dat we daar al een 5 tal jaar voorbij zijn nu.
  • @TG2 Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar bij twijfel misschien eens bellen naar je huisarts over wat je mag/kan doen?

@Neuzeke Nee geslacht weten we nog niet. Deze ochtend echo en nipt gehad. Ik denk dat de gynaecoloog het misschien wel al gezien heeft. Ze was naar de voetjes en benen aan het kijken en vroeg of we het al wisten, waarop ze zich herpakt en zei dat we het volgende week via de resultaten van de nipt zullen weten. Vreemd... Ik heb zelf een vermoeden dat het een jongen is.
  • @Este spannend! Vanwaar je eigen vermoeden?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld