We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @TG2 ah smile.gif ik had duidelijk niet goed gelezen.
    idd antibiotica bij virale infectie haalt niet uit.

Ocharme niet zwemmen. Voor die kindjes is dat echt niet leuk natuurlijk en zeker als ze in Center parcs zitten.
  • @Tg2 en ben je zeker dat het een perforatie was?
    Zwemmen en dan oordopjes kan nogal eens buitenoorontstekingen geven ook en dan loopt er ook vuil uit het oor e.
    Die oren e 😵
  • Hier gaat alles weer goed. Alle drie vrolijke tuttebellekes. Tessa lopen was eenmalig word er zot van, zo loopt ze wel zo loopt ze niet, maak een keuze blush.gif over twee weken moet ik weer terug na het cb. We zagen met stappen dat ze haar linker been beetje sleurt ipv neerzet. Ja weet niet goed hoe uit te leggen. Maar omdat ze bijde geboorte toch een tijd zuurstof te kort heeft gehad en na de geboorte 24 uur stijve benen had willen ze toch beter nog eens kijken.

Nouja ik maak me niet zo direct zorgen. Maar goed laat ze maar checken happy.gif

Ons nien is ook een echt meisje meisje. Ze wil d'r haren laten groeien, had haar nageltjes gelakt met glittertjes en liefst wil ze jurken jurken en jurken. Achja laat maar doen ze worden zo snel groot
  • Hier alles goed, ik nog steeds een beetje ziek maar de rest van de familie doet het prima.

Me vanmorgen wel rot geschrokken, ik verloor bloed dus direct naar de gyn gebeld! Ze stelde toch voor even langs te komen om even te checken dus deze namiddag geweest met nog steeds bloedverlies maar ukkie doet het goed! geschat op 8w3d dus zelfs iets verder. Aan zijn ontwikkeling ligt het dus zeker niet blush.gif
    Maar ik moet nu wel rustig aan doen…. geen sport meer, geen lange routes doen en geen betrekkingen meer (jaja… mijn man sprong een gat in de lucht…. NIET!) tot aan de volgende echo op 4 april.

Vind het dus wel ongelofelijk onbehaaglijk dat bloedverlies maar zolang er geen klonters of knikkers tussen zitten hoef ik me voorlopig geen zorgen meer te maken smile.gif
  • Goed dat je snel terecht kon happyj.
    Allemaal zo dubbele e.
    Je weet dat bloedverlies er niet moet zijn maar toxch doet jullie kleine spruit het goed e.
    Ik duim dat het verder zo blijft en uw man kan je wel anders plezieren ook zeker.
  • Ik spring er even tussen met een vraag

vanaf welke leeftijd haal je je kind uit het spijlenbed waar hij/zij niet uitkan ?
    Onze dochter wordt 2 in oktober en de nieuwe baby wordt geboren eind augustus.
    Ik bedacht me dat we haar bedje aan de baby konden geven en voor haar een nieuw bedje konden kopen ?
    storesquare.be/winkel/kinderen…
    zoals dit .
    of is dit te vroeg ?
  • Nienke was 22 maanden. Dus nog geen 2 jaar. Emi die was 21 maanden toen we voor haar peuterbed neerzette. Ik wilde dat emi al goed gewend was voordat de derde kwam.
  • @Lynne zo een peuterbed heeft nog wel hogere randen of kan ze er gewoon in en uit ?
    Slaapkamer deur dan open toch ? Nu slaapt ze met deur dicht lekker in het pikkedonker maar eens ze in een gewoon bed zou slapen moet de deur op een kier vind ik persoonlijk.
  • Ja peuterbed met valrekje ervoor.

www.petiteamelie.nl/juniorbed-…;gclid=CjwKCAiAwojkBRBbEiwAeRcJZK8wj2sZfnRqMXseQH7_VzreheHSgWvUqLff07hKW0cWDNKHJ0r6MhoCltQQAvD_BwE

Hier wel gewoon deur dicht en nachtlampje in stopcontact. Fijne van deur dicht vond ik dat als ze uit bed komt en de kamer uit wil "sluipen" ik eerst de klink hoorde voor ze er daadwerkelijk uit ging. Beter dan dat ze snachts rond ging sluipen zonder dat ik het wist op merkte...
  • @HappyJ wat een goed nieuws! Ik ben superblij voor jullie!

@Neuzeke dat ken ik nog niet. Nu, de koorts was weg vanaf het moment dat er mooi etter begon uit te lopen en het blijft ook echt lopen. Dus het ziet eruit als een klassiek loopoor. Ik ben aan het druppelen. Ik maak in ieder geval een afspraak voor volgende week. Want zoals je zelf zegt, ik kan dat natuurlijk zelf niet zien. Maar zijn neus is nu ook niet echt top, dus misschien zat alles daar vanbinnen weer potdicht en bij hem is dat altijd moeilijk in te schatten. Dat weten wij pas als het te laat is. Bij zijn operatie van de tanden zeiden ze ons ook dat ze de neus hadden moeten leeghalen en dan hadden we daar niets van gemerkt. Hij zal de sinussen hebben zoals zijn papa. Die gaan potdicht, alleen zegt hij er dan niets van. En deze keer zal het misschien op zijn oortje geslaan hebben.

Ze zijn dus allebei niet in topvorm, maar ook niet heel ziek, dus dat valt mee. Waarschijnlijk gaan we hier in de namiddag naar de kinderboerderij in de buurt. Dan hebben ze daar toch nog een namiddag pret bigsmile.gif
  • @Lynne
    ja zo een bedje had ik ook ongeveer gevonden.
    kon ze dan al bij de deur klink als ze nog zo klein was ?
    Onze dochter lijkt me er nog niet snel aan te kunnen.
  • @Asil Hier lag emma al in een groot bed op haar 20 maanden….
    Ze stak elke keer haar benen tussen de spijlen en er stond nu eenmaal een dubbelbed op haar kamer omdat dat vroeger de reservekamer was.
    Die heeft wel een hoge bedkant en staat dan tegen twee muren uit en dan een veiligheidsrekje aan de kant die open is tussen de twee matrassen is (is dubbelbed met twee matrassen dus). Dus eigenlijk zit ze zo goed als ingesloten….

Ik vond het voordeel van zo vroeg te doen net dat ze nog niet beseffen dat het "een big deal" zou zijn en er ook nog niet bij stil staan dat ze er misschien uit kunnen kruipen zelf goofy.gif Zelfs nu ze 2 is doen we 's morgens de deur open en komt ze zelf uit bed maar ze is nog nooit in het midden van de nacht opgestaan!
  • Asil zoiets is van kind tot kind afhankelijk.
    Geen van ons grote heeft spel gemaakt om te veranderen van bed.
    Maar wij hebben op dat vlak gewoon ook heel makkelijke kinderen.
    Geen van ons 3 maakt spel om te gaan slapen.
    Ik heb een vriendin die hier totaal anders zou op reageren.
    Zij heeft dan ook heel wat problemen met het slapen gaan van haar kindje.

Wij hebben nooit een peuterbad je gekocht maar ze waren wel al ietsje ouder maar kvind dat wel iets intéressant.
  • Ik denk dat wij wel een dochter gaan hebben die er uit gaat kruipen ... en er weer in ... en er weer uit ... bigsmile.gif
    Het bedje dat ze nu heeft is 120 cm lang dus ze kan er nog wel een tijdje in.
    Was aan het bedenken om de nieuwe baby in haar bedje te leggen en voor haar al een groter bed te kopen (140cm - heb een mooi gezien blush.gif)
    Of gewoon voor de nieuwe baby ook een bedje van 120 cm tot ze er ook uit groeit...

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen smile.gif

Wat met de buggy ??
    Hoe hebben jullie het buggy"issue" aangepakt ?
    Stel dat ik alleen op pad moet met baby en dochter van net geen 2 jaar ...
    baby in draagzak en dochtertje in buggy ?
    Buggy kopen voor peuter en baby tesamen in te zetten ?
    Hier geraken we dus nog niet uit smile.gif
  • @HappyJ Oh dat moet schrikken geweest zijn! Blij dat alles ok is met je kindje!

@Asil Mijn zoontje wordt ook 2 in oktober, de baby komt in september. Nu hebben wij voor de eerste 6 maanden sowieso nog onze cosleeper dus das al geen probleem. Ik dacht rond 2 jaar stilaan een groot bed aan te schaffen, maar ga zien hoe het loopt. Zoonlief ziet ‘s nachts graag eens alle hoeken van zijn bed smug.gif
  • @Este ja voila onze dochter wordt 2 in oktober en baby wordt geboren eind augustus dus rond 2 jaar een groter bed (iets vroeger dan in dit geval) is dan niet echt te vroeg.
    hoe gaan jullie het buggy verhaal aanpakken ?
  • Één babybedje is natuurlijk niet zo een dure aankoop e. Als je een gewoon bedje van Ikea ofzo neemt.
    Je kan die trouwens vlot 2de hands verkopen of aankopen.

Wij hadden de draagzak en een duo wandelwagen.
    Onze kinderen schelen natuurlijk maar 11 maand dus zonder was geen optie.
    Eens de jongste een jaartje was, ging de duo wandelwagen weg en hadden we 2 gewone plooibuggys en een systeem om ze aan elkaar te klikken.
    Waren we met 2 dan namen we elke 1 buggy en was ik alleen dan klikte ik ze vast.
    Nog wat later ging 1 buggy weg en kwam er een meerij stoeltje.
  • Ik heb zowiezo niet heel vaak de buggy meegenomen als ze Klein waren. Was heel erg fan van de draagdoek en draagzak.
    Is zoveel makkelijker dan met de buggy overal tussendoor te moeten goofy.gif
    Emma zal ongeveer 2.5 zijn en kan best al goed zelf stappen maar houdt er soms ook wel eens van de luie uit te hangen in de buggy, al moet hij soms ook maar mee zodat ze er zelf mee kan rijden!
    Ik ga dus zeker geen dubbele buggy ofzo aankomen. Kleine uk gaat gewoon in de draagdoek of zak en naargelang wat we gaan doen gaat de kleine plooibuggy mee voor emma. Moet de buggy echt mee voor de kleinste dan moet Emma even zelf stappen of gaat zij in de rugzak moest het echt ver zijn.
    Papa kan ze ook wel even dragen wink.gif Maar over het algemeen houdt ze ervan zelf te stappen
  • @Asil wij hebben twee babybedjes gekocht. Er zit hier wel 2,5 jaar tussen de kindjes. Maar onze oudste slaapt nog steeds in een babybed blush.gif ja, ik weet het, heel erg. Maar hij wil niet in een groot bed. En hij is een slechte slaper, slecht gaan slapen en vroege vogel. We proberen elke keer wanneer we ergens anders gaan slapen maar hij blijft weigeren. Nu gaan we binnenkort wel een bed op zijn kamer zetten hoor. Wat de buggy betreft hebben wij geen tweede gekocht, maar een meerijplankje. Hoewel ook dat voor onze oudste toen een drama was. Onze jongste is nu bijna 18 maanden en wil eigenlijk zelf al niet meer in de buggy, terwijl de oudste bvb bij mijn schoonouders soms wel nog in een buggy zit. Bij ons mag hij niet goofy.gif maar goed, veel zal je hier niet aan hebben want het leeftijdsverschil is hier anders en onze oudste is een geval apart tongue.gif

Hier zijn de jongens weer redelijk in orde. Gisteren op controle geweest met de oudste bij onze oorarts. Zijn trommelvlies was inderdaad geperforeerd, maar doordat ik altijd alles in huis heb en onmiddellijk de behandeling heb opgestart, zag het er al heel goed uit. De jongste wordt pas binnen twee weken gecontroleerd, omdat hij toch antibiotica heeft gekregen. De temperatuur raakte maar niet goed en nu doet hij het terug heel goed. Mijn man is ondertussen ook een beetje ziek, dus er zal toch iets hardnekkig in huis gezeten hebben goofy.gif het is ook zijn zwakke plek.

Het zijn al een paar hectische dagen geweest, wij hebben wat stormschade aan ons nieuw dak en mijn wasmachine is echt stuk. Dus ik moet familie inschakelen om eens een machine te draaien bored.gif twee weken moeten wachten tot een hersteller kon langskomen om dan te horen dat een reparatie eigenlijk te duur zou zijn. Dat kostte al zoveel geld! Maar we kunnen een deel recupereren als we ingaan op hun voorstel voor een nieuwe aankoop, maar dat is dan weer een paar dagen wachten thumbdown.gif ik zal blij zijn als deze week voorbij is bigsmile.gif volgende week beter weer, hopelijk alles geregeld en dan kan ik me terug toewijden aan de tuin die er nu natuurlijk nog slechter uitziet hahaha op naar die lente!
  • @TG2 Fijn dat je kindjes aan de betere hand zijn! Nu je man nog!

Hier is de droogkast kapot dus ik kan gelukkig wel nog wassen. Kleren van mijn zoontje hing ik sowieso op een droogrek, maar kleren van mijn man en mij gingen allemaal de droogkast in...

Wij gaan geen 2de kinderwagen kopen. In het begin zal het ook hier de draagzak worden. Lekker dicht bij me love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld