We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Neuzeke due schildklier helpt inderdaad ook niet bij die gebroken nachten. Moeten ze de medicatie dan opnieuw aanpassen? Werkt ze dan te snel of te traag als je het gevoel hebt niet geslapen te hebben?
    En is dan alles helemaal in orde gekomen met jullie oudste? Ik mag er niet aandenken, dat is heel erg dat jullie daardoor moesten.

Dat overdag slapen valt hier al bij al mee. Na de eerste pap max een uurtje, maar dan tussen de tweede en de derde toch een goei anderhalf uur tot zelfs twee uur. En nadien noet meer tot 19u. Dan slaapt hij direct al diep. Hij drinkt dan wel nog heel vlot een fles om 23u en slaapt nadien ook redelijk goed in, maar om 4u begint het dan. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet meer herinneren van bij onze oudste. blush.gif

Wat doen de andere dames zoal tijdens de dag met dit weer? We hebben geen tweede auto dus ik zit ofwel binnen ofwel ga ik langs mijn ouders of komt er andere familie langs. En onze hond is ook niet zo happy nu we niet meer zo gemakkelijk een goeie wandeling met de buggy kunnen maken. goofy.gif
  • @TG2 het probleem nu is dat mijn tsh bokkensprongen maakt. Na een bevalling is dat niet abnormaal maar tis niet leuk .
    Mjn schildklier werkt te traag . Mijn symptomen zijn voornamelijk vermoeidheid, neus die gaat bloeden, heel droge huid en gewicht dat stijgt zonder dat ik anders eet. Sinds vorige week heb ik 6 ingescheurde nagels en ik vertelde dit aan iemand en die zei dat dit ook een symptoom is . Ik ben al blij dat het die symptomen zijn en niet de neerslachtigheid en depressie.

Alles is goed gekomen bij onze zoon. Buiten een litteken in de nek niks aan overgehouden.

Ik doe welnig eigenlijk. Samen met de baby in bad, beetje samen op de speelmat, huishouden.
    Familie zie ik niet overdag want iedereen werkt en die dat thuis zijn wonen te ver 😄😃😂.

Slaapt hij dan mooi in zijn bedje ?
    Hier heeft hij net een ferme trok gedaan. Wel in zijne maxi cosi.
    Na bijna 3uur hebben we hem wakker gemaakt.
    Dat zou hij in ziun bed of park nooit doen overdag.Aangepast door Neuzeke op 12/12/2017 19:59
  • Hier een gek gevoel.
    Ookal besef ik heel goed dat 3 kinderen ons gezin echt compleet maakt en wil ik helemaal geen 4de kind ofzo, ik heb de 1ste foto's van kledij maat 50, de 1ste slaapzak, krabwantjes, mutsjes online gezet en de 1ste spullen zijn al verkocht en dat voelt zo gek aan đŸ˜ļ.
    Dit was het dus echt wel , de baby tijd en hij komt nooit meer terug. Beetje gek om te beseffen.
  • Jaaa, dat heb ik ook @Neuzeke love.gif het gaat ook zo snel eh

Hopelijk komt er snel beterschap voor je schildklier. Normaal stabiliseert zich dat dan na de zwangerschap?

Voorlopig slaapt hij nog in zijn park,maar vanaf de kerstvakantie ga ik hem inderdaad de grote dut boven in zijn bedje laten doen. Ik denk eigenlijk zonder reflux dat hij een hele goeie slaper zou zijn. Vannacht was een schitterende nacht...maar ja vaccinaties gekregen. Dis afwachten voor de volgende nacht goofy.gif

@Asil hoe gatat het daar bij Julie? Is de reflux al veel beter?
  • Het gaat enorm snel.
    Voor we het goed en wel beseffen kruipen ze rond 😄.

De schildklier is voor mij heel erg wachten.
    Ik heb natuurlijk nog die extra problemen bovenop de tsh dat raar doet.
    We gaan zien wat het word.
    1st was het sowieso ingreep na de bevalling door de punctie maar door de opvolg echo's zijn ze wat kalmer geworden en afwachtender ipv direct paniek.

Hier weer een slechte nacht zeg amai.
    Door de pap vorige nacht om 3uur te hebben , volledig ander ritme.
    Door het slechte slapen sliep hij deze voormiddag wel al 2u, was ook eens makkelijk maar liever een goede nacht ze 😄😃😂.
    Hier probeer ik de namiddag altijd in bed (enkel de woensdag lukt dat niet).
    Maar dat is ook nooit lang maar toch blijf ik dat doen 😄😃.
    We merken wel dat hij al flink 2 uur kan wakker zijn zonder echt zagen .
    Eigenlijk een geweldig kind ze. Ik moet gewoon nog wat meer meegaan en wennen aan het niks kunnen doen voorlopig.
  • De nachten hier zijn een klein rampje. Volgende week start ik weer met werken dus dat zal a la zombiemodus zijn goofy.gif
    Morgen is mijn bollie 6 maand!! 6 maand geleden zat k nu vol ongeduld (in de hitte) te wachten op mijn sprot. zot!

@-Lily- hehe ik woon ook op 15 min van de franse grens, maar dan dieper in WVL. De kust is 45min tal rijden smile.gif
  • @TG2 : Hier ook een hond. Heb je geen draagzak waardoor je gemakkelijker kan gaan wandelen?
    Ik heb wel een eigen auto dus kan ik rap eens naar hier en daar gaan. Mijn dagen zijn ook voornamelijk huishouden doen, spelen met de baby en af en toe eens een koffie gaan drinken. Beetje onder de mensen komen smile.gif . Mama zijn is zalig. Ik verveel mij geen minuut content.gif .

@Neuzeke : Hopelijk komt het snel in orde met je schildklier. Zo zie je maar dat gezondheid toch het allerbelangrijkste is he. Ik probeer ook af en toe iets te steunen van kankerfondsen. Ook hier zit het jammer genoeg in de familie.
    Dat moet inderdaad een gek gevoel geven om alles weg te doen. Dan is het zo definitief he? Ik ben gisteren de geboortelijst gaan afsluiten en had het daar ook een beetje moeilijk mee. Dat is ook weer iets afsluiten van de babytijd. Ik heb dan de eetstoel meegenomen van de lijst. Toch ook weer zo raar want binnen een goeie maand mag kleine miss al patatjes eten!! horror.gif

Hier was gisteren een topdag. Prachtig weer en een hele lange strandwandeling gaan maken met E. in de draagzak. De zeelucht heeft haar goed gedaan want ze heeft geslapen van 20u15 tot 7u15!! Daarna heeft ze nog eens doorgeslapen tot 10u30.
    Maar vandaag is een flopdag voor de mama thumbdown.gif . Deze nacht een grieperig gevoel beginnen krijgen drunk.gif . Nu gaat het al iets beter maar die hoofdpijn he annoyed.gif. Dochterlief kan haar gelukkig al even op het speeltapijt bezighouden terwijl ik in de zetel lig. En als ze dan straks een dutje doet ga ik mee naar boven (en hopen dat het een lange dut is).

Nu stel ik mij de vraag wat ik moet doen met de borstvoeding. Geef ik geen ziekte kiemen of zoiets door? Wat zouden jullie doen? Bv geven of afgekolfde melk geven?
  • hoi dames

Al even geleden! Onze kleine man doet het heel goed. Binnen drie weken terug voltijds gaan werken! Langs de ene kant kijk ik er naar uit. Langs de andere kant ook echt niet.... Maar ik wil m'n ouderschapsverlof nog niet gebruiken.....

Ondertussen alweer bijna een jaar geleden dat ik zwanger raakte... wat vliegt de tijd!!!!

Hier ondertussen twee weken geleden gestopt met de minipil... borstvoeding afgebouwd (ik leg niet meer aan en kolf ook niet meer sinds dit weekend). En nu.... wachten op die eerste maandstonden... M'n man en ik hebben besloten om de natuur z'n gang te laten gaan en we zien wel wanneer nr 2 eraan komt.
    Weten jullie hoelang het ongeveer duurt na het afbouwen van de borstvoeding vooraleer je terug ongesteld bent?

Groetjes!
  • @lies0223 heb je voor uw 1ste lang moeten proberen mss dat jullie nu al terug de natuur laten beslissen.
    Ik krijg altijd kippenvel als ik zoiets lees 😄😃.
    Ik heb er namelijk 2 op 11 maand en ga nooit snappen waarom mensen bewust voor 2 kinderen kort op elkaar kiezen 😄😂.
    Als ik nu aan hetzelfde tempo zwanger zou worden dan moest ik binnen 7 maand al bevallen 😄😃.

Ik heb nu geen live borstvoeding gegeven voltijds dus ik had heel snel mijn maandstonden. Kheb ze al 2 keer gehad die rot dingen
    Bij de oudste gaf ik wel voltijds en daar was ik na een paar weken terug zwanger dus ook snel 😄.
    Opletten voor ontstekingen als je zo brusk stopt hoor

Bij de oudste was ik ook al bijna terug aan het werk.
    Nu zou ik daar alles behalve al kiaar voor zijn.
    Lang leve tijdskrediet.
    Mujn ouderschapsverlof blijf ik mooi houden voor de grote vakanties .

Lily zalig zo een wandelingen e.!!!

Amoxi hoe komt het day de nachten niet goed meer zijn ?
  • @-Lily- Nee je geeft geen ziektekiemen door, wel antistoffen.
    Ik kan mij die patatjes en groentenpap ook echt nog niet voorstellen tongue.gif.

Hier heeft zoontje 5 nachten achter mekaar snachts 6u tussen gelaten, maar deze en gisterennacht weer elke 3u gevraagd. Jammer, dacht dat we vertrokken waren, maar zal nog wat geduld moeten hebben.
  • @Neuzeke
    We hebben helemaal niet lang moeten proberen. Na 2 maanden was het al ok bigsmile.gif
    Ons zoontje nu is echt een zalig ventje. Hij is zo braaf en sliep redelijk snel al enkele uren na elkaar.
    We willen zo snel mogelijk door die luiers en het aanpassen aan twee kinderen zijn.

Ik heb nu nog wat last van mijn knip af en toe, dus ons liefdesleven staat op een iets lager pitje. Met 1 à 2 keer per week is het al een goeie week.
    Dus ik denk dat we er wel wat langer over zullen doen deze keer.

Ik hoor trouwens van iedereen dat het een zeer grote aanpassing is van 1 naar 2 kids ... tenzij er misschien 4 jaar tussenzit ofzo, maar dat willen we dan ook weer niet. Het klinkt misschien raar maar het kriebelt echt al enkele weken om terug aan een kleintje te beginnen.... (Zot zijn doe ni zeer eh).

Ik heb wel 2 weken lang afgebouwd met de borstvoeding. Dus het is niet zo dat ik bruusk gestopt ben. Ik zat al een paar dagen aan 1x kolven of aanleggen per dag.
    De beslissing om de stoppen met kolven of aanleggen heb ik genomen omdat ik opeens na het kolven rode melk had aan ÊÊn kant... m'n eerste kloven waren een feit, net aan het einde van de borstvoedingsperiode.... Dus dan maar gestopt.... Gisteren m'n zoontje nog eens aangelegd aan de andere kant waar een beginnende kloof was een paar dagen geleden... en lap... een rood mondje, kloof helemaal open. Dus zolang ik geen pijn heb of stuwing..... gewoon de overtollige melk eruit duwen....

• Onze oudste was ook een makkelijk kind.
    De 2de dat was andere koek, die lag ook vaak in het ziekenhuis
    Ik ben door de pil heen zwanger geworden dus ik had er zelf niet echt voor gekozen maar onze 2de was even welkom.
    Op de moment zelf deed ik altijd maar door, je kan niet anders natuurlijk maar ik heb mij wel vaak schuldig gevoeld tegenover de oudste.
    Had de jongste een makkelijk kind geweest, zonder extra zorgen dan was het mss gewoon alleen druk geweest natuurlijk. Nu was het een soep 😄😃😂. En veel hangt ook af van hoe je alles doet e.
    Ik bleef veel thuis, hadden ze 5 op 7 in de opvang gezeten dan was dat ook al heel anders want dan waren we altijd met 2 geweest als ze thuis waren en ik had natuurlijk ook hulp kunnen inschakelen (poetsen , strijken, ....).
    Nu zit er 7 en 8 jaar tussen en dat is echt luxe 😄😃😂.

Ah ik dachr dat je van de 1ne op de andere dag gestopt was 😄😃 .
    Ik zou nog lang kunnen doorgaan maar de zin om te zitten kolven is zo goed als weg.
    Kben nu bijna 12weken aan het kolven en tis mij wat beuAangepast door Neuzeke op 14/12/2017 10:14
  • @-Lily- Je geeft zeker geen ziektekiemen door hoor! Inderdaad alleen maar antistoffen juist content.gif Positief dus want de kans is Klein dat je kleintje dezelfde ziekte eventueel overneemt omdat ze al antistoffen zal hebben daarvoor.
    Dat gezegd zijnde is het niet evident als je zelf ziek bent om BV te geven dus succes wink.gif

@lies0223 Leuk dat jullie zo snel al klaar zijn voor een tweede thumbup.gif Als dat jullie gevoel is moet je er zeker voor gaan. Dat het druk zal zijn zal je wel goed genoeg beseffen denk ik! Bij sommige is de cyclus trouwens redelijk snel weer op het normale na de borstvoeding. Je bent ook niet zowiezo beschermd als je BV geeft hÊ. Sommige vrouwen en alsnog een eisprong tijdens de BV.
  • @Neuzeke , ik hoop dat dat tweede ook zo'n braaf gaat zijn bigsmile.gif Maar als het niet zo is, dan is het ook zo he... zal alleen heel zwaar zijn dan. Maar ik heb een fantastische man en een familie waar ik op kan rekenen als het nodig is.

@HappyJ ... Ik weet dat het allemaal wat onregelmatig kan zijn de eerste keer terug ongesteld worden na een bevalling. Maar ik had toch gedacht dat het allemaal wat sneller terug zou zijn tongue.gif We zien wel ... Ondertussen hier nog wat genieten van ons kleine ventje love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld