We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Ik word meter van het kindje van mijn broer en schoonzus love.gif bigsmile.gif oooh zo blij het is mijn allereerste metekindje. Mijn broer is peter van onze eerste zoon. Maar ik ging er niet automatisch van uit want mijn schoonzus is enig kind blush.gif maar ik ben zo gelukkig blush.gif

We hebben een fijne dag gehad. Ze kwamen op bezoek met hun hond. Ik dacht om onze honden nog wat te laten wennen aan elkaar en onze kindjes ook aan de hond. Hahaha wat een verrassing!

En wat een mooi weer! Morgen plannen we in de namiddag naar de speeltuin te gaan. Onze oudste is door het dolle heen goofy.gif
  • @TG2 Das leuk nieuws! Proficiat!
  • Hier gister middag een flop dag gehad. Gingen met een ander koppel na de efteling. En we kregen twee zieke. Emi die kreeg hoge koorts, wilde alleen maar in de bolder kar slapen en kreeg een ontstoken rood pus oogje. En tessa die deed daar aan mij. Twee ontstoken rode pus oogjes en alleen maae huilem en slapen. We hebben zeaar gewoon lekker onder een deken latem slapen em zijn om 16:00 na huis gegaan. Tessa die heefr vannacht nog twee keer in bed gespuugd en emily lag te kreunen en jammeren de hele nacht. Wel jammer zo vam et dagje weg. De twre kleintjes konden er helemaal niet van genieten
  • Bedankt @este!

@Lynne hoe gaat het daar nu? Zo jammer van jullie uitstapje. Heeft de oudste er iets aan gehad dan?
  • Proficiat TG2.
    Ik ben ook meter en dat is wel leuk.
  • Bedankt @Neuzeke ik kijk er echt heel erg naar uit! Hoe gaat het daar met de jongste? Wij hebben die mond, voet, handziekte hier nog niet gehad. Is het daar een beetje meegevallen? Is hij al beter ondertussen?
  • Het is heel goed meegevallen.
    Zijn mond had vanbinnen veel vlekjes en zijn keel stond vol maar verder viel het echt goed mee.
    Zijn benen stonden vol maar allemaal kleinere plekjes en tussen zijn tenen 2 en aan zijn handen een stuk of 10.
    Wzs vrij snel voorbij.
  • @Lynne ja slechte timing dat ziek zijn, als het nu de dag ervoor geweest was had je het uitstapje nog kunnen afzeggen maar de dag zelf, ocharme.
    @TG2 ik denk dat ik geen tijd zou hebben om volledig voor het meterschap te gaan. Handen vol met zoontje, hond en werk smile.gif.

Hier zit zoontje in vervelende fase. Hij wilt vanalles, verwacht vanalles, maar kan niet duidelijk maken wat, en dat wordt hij boos en gefrustreerd en ik krijg het gevoel dat k een slechte moeder ben. Als hij nu gewoon eens zou beginnen praten eh, dan gaat die fase voorbij zijn. Volhouden en geduld hebben.
  • @Elise290 wij zitten hier ook in die fase hoor. Ik denk dat het een sprong is. tongue.gif wat een koppige sprong ook. Alles moet precies op zijn manier gebeuren of het is niet goed. Onze oudste had dit helemaal niet, dus wij zijn hier ook aan het zoeken. En dat beetje kunnen praten hier helpt niet. Hier is het zo dat hij gewoon alles zelf wil doen en vooral op zijn manier bigsmile.gif maar dat gaat natuurlijk niet altijd en dat zal hij toch moeten leren wink.gif maar hij is en blijft ook wel heel lief, vooral naar mijn grote broer toe. Hij kan ondertussen ook echt goed met hem meespelen
  • @Elise290 Hier exact dezelfde fase. Is blijkbaar ook normaal op deze leeftijd. Het zou een stap naar meer zelfstandigheid zijn. Mijn zoon krijgt driftbuien als hij zijn zin niet krijgt of als hij iets probeert dat hem nog niet lukt. Hij gaat dan op de grond zitten en begint te brullen en op de grond te slaan. Als ik hem iets verbied, voel ik de beu al aankomen, maar hij moet het leren. Helaas kan je niet zo veel doen dan blijven consequent zijn en vooral niet toegeven aan wat hem verboden werd want dan leert hij dat hij de volgende keer opnieuw zijn doel kan bereiken door zich boos te maken. Als hij gefrustreerd is omdat iets niet lukt, probeer ik het samen met hem te doen en rustig tegen hem te praten.
    Vermoeiende periode is het wel! Vraagt veel geduld en is een serieuze zoektocht naar wat bij je kindje werkt. Wij zijn er ook nog niet hoor, maar de afgelopen dagen verliepen als iets vlotter.
  • Het 1ne kindje is ook wel pittiger dan het andere natuurlijk.
    Hier is die fase van sterkere wil er ook en hij wil ook veel zelf doen maar dat hoort er idd bij.
    Het is wel in beperkte mate hier.
    Niet dat ik denk van 🤯🤯🤯🤯.
    Gewoon af en toe eens grillen en show drama.

Ivm het meterschap.
    Meestal word je meter van mensen die uw situatie kennen.
    Als er al kinderen zijn, weten die ook wel dat je niet de meter gaat zijn, zoals iemand die geen eigen kinderen heeft e.
    Ik heb trouwens ook geen verwachtingen naar de meters en peters toe.
    En van mij word ook niets verwacht.
    Aangepast door Neuzeke op 19/02/2019 13:54
  • Hier is ons Emily heel erg ziek. Het lijkt steeds erger te worden ipv beter. Ben al twee keer na de huisarts geweest en zelfs al na de tandarts. Ze kan sijds weekend niet meer eten. Ze wil wel maar kan niet. Ze kan niet kauwen dan gilt ze moord en brand. Ook zit haar mojd vok aftes en heeft ze koortslip. Ik ben eten aan et pureren en geef haar lepeltjes pap. Soep gister avond kon ze ook al niet eten. Ze gilt en ligt op de bank met tranen over dr wangen van de pijn. Ik word gek ervan weet niet wat ik kan doen om het haar comfortabel te maken. Ze krijgt pijnstilling maar zit me zo niet lekker dat ze niet kan kauwen aan 1 kant.. Arm schaap
  • @Lynne en wat zegt de dokter? Dat is echt heel lastig. Zeker wanneer ze wel echt honger heeft. Heb je warme soep gegeven of op kamertemperatuur? Ik denk dat warm eten lastiger is. Ik heb, toen ik zelf nog heel klein was, ook mond, hand en voetziekte gehad, zoals het zoontje van neuzeke net, en ik herinner me daarvan dat warm eten vreselijk was. Dat is misschien iets helemaal anders dan wat je dochtertje nu heeft. Maar ik moest er net aan denken. Aften zijn natuurlijk ook wondjes.

Hier heeft onze oudste pedagogische studiedag. Net op tijd want hij is weer elke dag vroeger en vroeger wakker. Zelfs voor de jongste tongue.gif net wanneer hij eindelijk 6u, bijna half 7 begint te halen goofy.gif ze wisselen elkaar af wink.gif maar met half 6-6 u kan ik nog net leven hahaha we komen van ver!

Hoe gaat het met de andere kindjes hier? En de mama's natuurlijk?
  • Waar zou lily zitten.
    Echt al tijd geleden.

Hier alles goed.
    Gezonde kindjes en blije mama
  • Ja inderdaad, Lily is hier al zo lang niet meer geweest. Ik hoop dat alles goed gaat met haar!

Gezonde kindjes en een blije mama, beter kan niet @Neuzeke thumbup.gif en binnenkort krokusvakantie. Ben je dan thuis?
  • Ik hoop ook dat alls oké is met lily.
    De opvang is open dus ik ga geen verlof nemen.
    Ma en di gaan de jongens op stage van de sport en woe en vrijdag ben ik sowieso thuis.
    Dus nog juist eens kijken waar de grote donderdag heen kunnen.
    Ik zag dat de speelplein werking pas start in de paasvakantie dus eens zien en anders verlof nemen.
  • Hier ook alles ok! Zoonlief eet terug goed (kwam dus door tanden die aan het doorbreken waren). Voor de rest ben ik gezegend met een zwangerschap zonder misselijkheid thumbup.gif en vorige week hebben we een goede echo gehad en het hartje van de baby gehoord love.gif

@Lynne Niet fijn dat je meisje nog niet beter is!
  • Goed zo este.
    Altijd fijn zo een mooie zwangerschap en fijne echo.
    Toch altijd iets heel speciaal e.

Die van ons eet altijd slecht.
    Doet 30 min over een kleine boterhammetje en zelfs een koekske gaat traag.
    Hijsjiekt op zijn eten alsof hij kaka aan het eten is. Altijd met lange tanden en muizen beetjes.
    Maar hij nu niet bepaald vaak ziek ofzo.
    Dus tzal wel geen probleem zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld