We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Lily als ze haar curve volgt is het goed e. Hoeveel weegt ze nu ?
    Bij ons was het van geboortegwicht naar -10% af en dan dik 3 weken nodig om op geboortegewicht te komen, dan een klein beetje bij en dan rsv en terug een pak af en nu terug beetje bij beetje bij. Gaat echt kei traag bij ons maar buiten zijn dip na de geboorte en dip bij de rsv valt het heel goed mee .
    Onze 2 andere waren echt kaasbollen, die kon je haast rollen πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜‚

Hier pyjamas allemaal uit de zeeman.
    Setjes voornamelijk noppies, beebielove en z8. Allemaal 2de hands . Volgende week ga ik de volgende lading gaan overkopen maat 62 en 68.
    Aangepast door Neuzeke op 09/12/2017 14:41
  • 2 weken geleden woog ze 4,810 kg. Toen ik net thuis was na haar geboorte is ze iets teveel afgevallen. Waarschijnlijk had ik niet genoeg melk waardoor ik dan oa die galactogil ben beginnen drinken. Ik heb mij daar lang schuldig over gevoeld dat ik mijn baby niet genoeg eten kon geven (en dat op dat moment niet doorhad). En daardoor blijft gewicht altijd een beetje gevoelig. Maar volgens kind en gezin volgt ze mooi haar curve. En zelfs als het niet zo is moet ik het loslaten. Vaak heb ik haar vast en stel ik mij de vraag "weegt ze nu meer dan een paar dagen geleden?". En het begint een beetje frustrerend te worden om zo te leven.

Soms vraag ik mij af of ik toch geen weegschaal bij de cm zou huren. Dan kan ik haar zelf wekelijks eens wegen en moet ik niet met stress naar de kinderarts / kind en gezin. Wat denken jullie?
  • @lily onze weegschaal van cm staat hier al sinds week 1.n het begin belde de vroedvrouw ons zelf op om te vragen hoe zijn gewicht was, omdat hij maar niet bijkwam. Aangezien ik kolfde en we konden zien hoeveel en hoe vettig de melk was, was er mss iets anders aan de hand. Uiteindelijk bleek het puur te zijn doordat hij zo geel zag en hij stuwing had door het vastzitten tijdens de bevalling, dat zijn start traag was. Maar wat de uitleg erna was ? In woog hem iedere dag en dat kon 5 dagen niets zen dan plots vrij veel. Ikzelf gebruik de weegschaal nu sporadisch maar zeker niet meer dagelijks.
    Wat ze tegen ons enkel gezegd hebben is dat we moeten opletten als het weinig bijkomen gepaard gaat met vrij veel slapen. Dan heb je een luie drinker die gewopn uit zichzelf amper om voeding vraagt (dat lijkt dan een kei makkelijk kind, maar ik werkelijkheid zijn die te suf on heel erg allert en wakker te worden). Dat is het in ons geval al zeker niet ☺😊.
    Ik heb geen gewicht voor ogen maar hij moet wel rond zijn lijn blijven en als hij gewoon gezond is. Zie ik dat hij zonder reden daalt dan ga ik sowieso eens bellen naar de kinderarts.
  • Ik ga morgen een weegschaal huren bij de cm. Dan kan ik zelf wekelijks eens wegen (om dan zonder stress naar de kinderarts te gaan).

Wat een weertje hier. Deze morgen een mooie sneeuwlaag maar nu aan het smelten. En af en toe eens een beetje regen.

Gaan jullie met je kleintje buiten in zo'n weer? Stel: Het heeft gesneeuwd maar de zon is aan het schijnen en geen wind. Kan het dan kwaad als je een kleine wandeling maakt?
  • @lily tis dat, het zal u wat gemoedrust geven.

Hier heel de voormiddag met de 2 grote buiten.
    Sneeuwman gemaakt, sneeuwbal.gevecht met de slee.
    En daarna warme chocomelk met speculozekes πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Deze middag kip aan spit gaan haken en nu niksen.

Naar de koude kijk ik niet zozeer.
    Wel naar de wind.
    Naar school moet hij jammer genoeg mee door weer en wind.
  • Dat was ook mijn redenering: Als er geen wind is maakt dat toch een groot verschil. Ik zorg dat ze goed gekleed is, dikke jas, muts en dan nog eens haar wikkeldeken dat lekker warm is.
    Gisteren ben ik gaan wandelen op de zeedijk (geen sneeuw en geen wind). Toen ik kleine miss uit de maxi cosi haalde had ze echt lekker warm. Daarmee dat ik met de sneeuw ook wel zou durven wandelen maar toch eens navraag doen bij de andere mama's happy.gif .

@Neuzeke : Hoe gaan de kindjes naar school? Met fiets of auto? Als ik boodschappen moet doen moet E. ook mee. Ook als het stortregent (wel met de auto he). We kunnen de kindjes moeilijk thuislaten goofy.gif
  • Ze gaan niet in ons eigen dorp naar school . Dat zou veel makkelijker geweest zijn nu want het is de hoek om πŸ˜„πŸ˜ƒ maar we willen ze niet meer van school veranderen.
    Nu is het dus in de auto tot aan school, uit de auto want bijna nooit plek voor school, terug in de auto naar huis.
    En als school uit is net hetzelfde. In de auto is 1 ding laar dat in en uit altijd.
    Hem laten zitten in de wagen doe ik niet, want ik kan de wagen niet zien staan en ze aijn nogal treuzelachtig. Mama ik moet u iets zeggen, mama kijk eens naar dit, mama wacht.die of die moet u iets zeggen en dan de eeuwige zoektocht naar hun boekentas, muts en sjaal πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.

Geniet van de wandelingen hoor.
    Zeker als het zonneke mooi schijnt .
    Woon je dichtbij zee ?
    Zalig.
    Wij op de boerenbuiten.
    6jaar terug kreeg mijn man een job aanbieding aan de kust. Lang getwijfeld omdat hij binnen de 25km van Oostende moest wonen en toch niet gedaan. Al veel spijt van gehad want er is eigenlijk niks waarvoor we hier echt moesten blijven. Aangepast door Neuzeke op 10/12/2017 16:02
  • Haha, dat getreuzel herken ik nog van mezelf van vroeger smile.gif . Gelukkig zijn je kindjes al een stuk ouder en kunnen ze hun plan trekken. Want dat gesleur met die maxi cosi drunk.gif . Iedere keer in en uit de auto. En ik heb dan nog eens een klein autootje waardoor ik telkens in mijn auto moet kruipen om die gordel te kunnen vastklikken.

Ik woon in een kleine gemeente op ongeveer 15 minuten van de Franse grens wink.gif . Naar zee doe ik er 5 minuutjes over met de auto. Ik zou nooit willen verhuizen. Voor mijn bevalling ging ik zo'n 3 keer per week gaan wandelen op het strand met de hond. De avond voor mijn bevalling ben ik zelfs een grote strandwandeling gaan doen in de hoop dat de bevalling zou beginnen bigsmile.gif. Nu ik het leven met een baby gewoon begin te worden hoop ik weer meer te gaan wandelen. Daarom heb ik nu een skipakje gekocht. De buggy op strand lukt ook goed (is een driewieler) maar de draagzak zal in combinatie met de hond misschien praktischer zijn happy.gif
  • Oooh @-Lily- zalig zo dichtbij het strand!

@Neuzeke geweldige voormiddag bij jullie!

Hier echt een vreselijk zwaa rweekend achter de rug. Oudste zoon sinds vrijdagavondkoorts, vandaag bijna 40graden ( hij maakt heel snel hoge koorts, dus griezelig vinden wij dat al niet meer) vannacht wakker van half vier tot 6. Dat zal wel weer een ooronsteking zijn. Ik geef sinds maandag oordruppels en sinds vrijdag neusdruppels. Helaas te laat....De jongste elke avond een paar uur gillen. Nu vraag ik me af, reflux of ook op keus een oorontsteking? In ieder geval, amper geslapen en morgen voor de derde maandag op rij naar de dokter. Gelukkig had ik voor de week nadien al een afspraak gemaakt bij de NKO voor de ode jongens drunk.gif

Man ligt nu in bed en ik zal met de oudste mee gaan slapen straks awe.gif

Sorry voor mijn geklaag, is niet echt geklaag hoor, gewoon doodop momenteel blush.gif en ik maak me zorgen om de jongste. Vanaf tien weken oorontstekingen is een groot verschil met vanaf 9 maanden
  • Oei @TG2 , dat is inderdaad een lastig weekend! Hopelijk zijn je jongens snel beter. En kunnen jij en je man de slaap weer inhalen.
    Hopelijk blijven we hier nog even gespaard van alle kinderziektes.

En ik vind helemaal niet dat je klaagt hoor. Schrijf hier maar alles van je af bigsmile.gif
  • @TG2 dat is niet klagen, dat is eens wat stoom aflaten.
    1kind ziek is lastig maar 2 zieke kindjes is nog wat anders e.
    Veel beterschap daar.

Bij ons is dat een dik jaar zo geweest.
    De 1ne ziek, de andere volgde en dan eens samen, een zware reflux baby, huilbaby. Niet moeilijk dat ik toen strak was amai .

Ik heb trouwens eens in het boekke gekeken van de oudste en ik dacht dat die zijn buisjes kreeg rond zijn 1jaar maar hij kreeg ze eind april 2010, toen was hij nog maar 7maand. Ik herinner mij niet meer wanneer de 1ste ontsteking was, maar januari 2010 had ik volgens mijn boekje de 1ste afspraak bij nko en ik ben 100% zeker dat we vooraf een paar keer een antibiotica kuur hadden die door de kinderarts werd voorgeschreven. Dus mss gaat de nkp jullie ook snel helpen . Ze wachten normaal liever tot de 1 jaar maar alst het moet, helpen ze wel .
  • Pff wat een weertje weeral. Als kind vond ik die sneeuw zo leuk maar als volwassene is dat toch veel minder. Ik vind het wel mooi en gezellig als ik binnenzit, maar ik ben soms zo'n kluns die gemakkelijk over haar eigen voeten valt. En sneeuw maakt het er niet beter op. Veel te glad. Ik durf ook niet met de wagen te rijden.

Voor de moment zit ik dus vast in mijn huis surprised.gif . Vrijdag moet ik naar de kinderarts. Hopelijk sneeuwt het niet meer anders overweeg ik toch het openbaar vervoer te nemen...
  • Hier vertrokken om.08u naar school.en 30 min over gedaan.
    Vandaag was normaal mijn 1ste werkdag dus als je niet start moet je om.1 of andere reden langs mediwet gaan bij ons. Ik ben van thuis tot de helft van de roure gereden en heb daar 1u50 over gedaan en toen heb ik afgebeld. Mijn winterbanden liggen klaar op gestoken te worden maar daar was ik nu niets mee. Onze kabouter had honger dus de e40 af en gaan eten geven. Om 12u telefoon van de kraamhulp, tja ik was op nog 15 min van thuis maar met de sneeuw kon dat een pak langer zijn . Kheb haar gezegd dat ze mocht doorgaan en naar het werk gebeld dat ik haar mijn toestemming gegeven heb naar huis te gaan. Nu thuis. Eindelijk want onze kabouter vond het niet fijn meer.
    Straks de 2 grote halen.
  • Ja hier met de twee jongens naar de dokter. Samen met mijn schoonmoeder want met een kleuter en een maxi cosi door de sneeuw ploeteren drunk.gif gelukkig niet te veel aan de hand met de oudste. Hij is even mee met de schoonmoeder om daar te spelen. Das voor beide jongens het beste als je zo een hele dag moet binnen zitten.

Ik moet morgenochtend naar kind en gezin, te voet. Gelukkig ligt het hier om de hoek dus heel ver moeten ze niet en hij ligt natuurlijk helemaal droog in de buggy.

Hier ligt toch een kleine tien centimeter nu. En het begint eerder te regenen. Ik zou de stoep moeten opkuisen maar ik kan de baby momenteel moeilijk een half uur alleen achter laten, dus ik hoop op regen bored.gif

@neuzeke ik moet gelukkig niet langs een speciale instantie wanneer mijn ziekteverlof n verlengd wordt. Helaas was mijn vertrouwelijke blijkbaar kwijt geraakt in de post. Niemand die me op de hoogte bracht. Dus ik hoop dat het in orde komt. Nu moet ik volgende week al terug voor de verlening in januari. Danzal ik ook wel op controle moeten bij de adviserend geneesheer van de mutualitiet. Maar bij jou is het ouderschapsverlof zeker? Waarom moet je dan langsgaan?
  • Ik heb 1 week extra van de mutualieit omdat ik vervroegd thuis zat .
    Voor die 1ne week moet ik blijkbaar papieren laten invullen en opsturen naar het werk en de cm maar wat ik daar moet doen ???? Enkel.papieren laten invullen.
    Maar ja tijdens de zwangerschap ben ik ook 2 keer moeten gaan. Ook voor de hond zijn ***** πŸ˜„πŸ˜ƒ. Die mens moest er toen zelf mee lachen.

Ik neem tijdskrediet met motief op.
    Start op 2januari en eindigt op 2 mei.
    Vlak voor de zomer terug starten tzal weer vrΓ© met mijn goesting zijn πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    2018 neem ik geen maand ouderschapsverlof tijdens de zomervakantie

2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 11/12/2017 13:55
  • @-Lily- Ik heb ook sinds week 1 een weegschaal van cm hier thuis staan. Je kan deze 3 maand gratis gebruiken dacht ik en daarna betaal je huur. Voor mij was dat een hele geruststelling dat ik ons zoontje regelmatig kon wegen. Ik gebruik ook de medela app waar ik zijn gewicht kan ingeven en zelf de curve kan volgen.
    En ja hoor, je kan zeker naar buiten met je kleintje als er geen wind is en het zonnetje schijnt. Wij zijn zaterdag in de namiddag naar een kerstmarkt geweest. Ons kleintje zat lekker warm in een berenpakje met nog een extra mutsje en daar onder een dikke trui. In de draagmand een extra dekentje in zijn trappelzak. Heb hem daar ook in de draagzak lekker warm tegen mij gedragen zodat mijn lichaam hem extra warmte gaf. Toen we thuis waren meteen zijn temperatuur genomen en was nog perfect!

@TG2 Niet fijn dat je zoontjes ziek zijn! Hopelijk gaat het snel beter en heb je snel ook wat meer rust! Aangepast door Este op 11/12/2017 16:43
  • Wat een geploeter vanochtend! bigsmile.gif ik moest naar kind en gezin voor de tweede reeks vaccinaties. Wij hebben maar één auto dus dan maar met de buggy. Ik moet dan maar onze straat uit en twee straten verder maar de voetpaden liggen er slecht bij en oversteken was al helemaal een komisch zicht blush.gif we zijn er in ieder geval geraakt. Onze jongste doet het goed. Heel de familie denkt eigenlijk dat hij al veel groter is dan de oudste op die leeftijd maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Beiden onder de curve van mente en maar een half centimetertje verschil smile.gif

Het begint hier eigenlijk goed te gaan met de jongste. De zantac werkt echt wel. Ik ben al opgelucht, dan geef ik dat toch niet voor niets. Hij drinkt nu ook flessen van 180ml + 6 maar echt doorslapen lukt nog niet. Elke nacht tussen 4 & 5 onrustig, hij is dan niet wakker en wil niet drinken, maar spartelt erg en durft al eens te jammeren, ik ga dan maar met hem beneden liggen. Iemand een idee? Geen honger, geen kou (hij ligt in de warmste kamer), tutje helpt even, ... tis echt al een aantal weken en je kan je klok erop gelijk zetten.

In onze stad is er op zondag in de kleine cinema een actie van bednet voor music for life. In pyjama naar de film. Denken jullie dat dit al en doen zou zijn met onze 2,5 jarige? Tis een kinderfilm eh en ze krijgen een zakje popcorn. Ik ben grote fan van de warmste week dus ik doe veel van die initiatieven mee. Zaterdag is ook de maandelijkse loopwedstrijd voor music for life en ik neem ook deel aan een Warmathon. xmascandy.gif
  • HahahTG2 dat zal niet alles geweest zijn deze ochtend.
    Ik heb zo staan stukkelen met de kar, maar kwas niet alleen πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Fijn e dat je verschil merkt.
    Goede keuze geweesr dan . Je heb geprobeerd zonder en niet direct medicatie geprobeerd dus je kan goed vergelijken e.
    Heel blij voor jullie

Hier is het ook vaak onrust rond dat uur.
    Hij drinkt dan ook amper maar tis duidelijk prot uur dan bij ons .
    Deze nacht niet te bijzonder πŸ˜„πŸ˜ƒ. Ik heb het gevoel niet geslapen te hebben. Deze nacht pakt mijn man eens over fjieuw.

Ons kinderen zijn geen tv kijkers. Nu al wat meer dan vroeger maar op de leeftijd van 2,5 hadden z enog geen volledige film uitgekeken .
    Maar is her zoals in de cinema of kan je eens rondstappen.
    Ik heb al zakjes snoepen gekocht, wafeltjes en 2 porties spaghetti . Allemaal voor kinderkankerfonds. Van dichtbij meegemaakt dus dit doel steun ik sowieso en iets krijgen voor de centjes is nog leuk ook e
  • @Neuzeke die nachten hakken er toch zwaar in hier de laatste weken. Mijn man doet altijd de laatste voeding. Hij kan met minder slaap maar niet met onderbroken slaap en bij mij is het andersom. Maar ik was gisteren wat te maat gaan slapen. Mij man werkt lange dagen en anders zie ik hem amper. Maar die slechte nachten en slaapgebrek, tis niet ideaal in mijn situatie, maar niets aan te doen eh. Hahaha dat protuur eens, ik ga er vannacht opletten goofy.gif

Mijn vader had kanker tijdens mijn eerste zwangerschap, dus ik steun ook allerlei kankerfondsen. Maar dat deed ik eigenlijk ook al voordien. Er zijn genoeg mensen die er helaas mee te maken krijgen eh
  • @TG2
    Het is voor mijn man nogal druk op het werk. Dus ik probeer hem niet te veel wakker te maken maar hij weet ook dat ik niet ga vragen om te helpen als het niet is dat ik echt moe ben. Ik zit weer in een dip met mijn schildklier dus abnormaal.is het niet dat het direct lijkt alsof ik niet slaap. Eind januari word er eindelijk besproken wat ze gaan doen. De laatste echo paar weken terug was niet zo denderend. Straks heb ik meer cysten en zwellingen dan schikdklier.
    Wij hebben met onze oudste nogal veel op oncologie/hematologie gezeten enkele jaren terug. Wij waren bij de geluksvogels die overal snel bij waren maar vele kindjes hebben zoveel geluk niet.
    Ik steunde vroeger niet echt iets finacieel. Wel speelgoed aan speelgoed voor ieder kind, dekens voor de daklozen, eten voor de poezenboot, oxfam spullen kopen als steun,...
    Ik heb mij ook teruf opgegegeven op vrijwillig 2 uur in de week uit te trekken om enkel eenzamen te bezoeken. Vanaf mei 2018 start ik daarmee.
    Kheb dat vroeger nog al eens gedaan . Dat is via de okra .

Ja hier echt prot uur dan. Is al een tijdje zo .

Dat slapen overdag zou hier ook wat mogen beteren πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Al die moeite voor die 45 minuten πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Nu ligt hij in de zetel op.de borstvoedingsworst te slapen. Hij is al rond kijkend in slaap gevallen. Maar leg hem in zijn bed of park en hij krijst eerst de boel bij elkaar, valt dan in slaap op vervolgens na een 15 min al wakker te schieten en dan als ik hem kan sussen nog een 30 tal minuten te slapen.
    Meer werk dan slapen dus πŸ˜„πŸ˜ƒAangepast door Neuzeke op 12/12/2017 15:03
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld