We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @amoxiclav
    Ik heb bij de 2 oudsten mijn ogen net niet uitgehuild toen ik hen moest achterlaten.
    Voor mij voelt het ook echt als achterlaten als ze heel klein zijn. Eens ze wat ouder zijn en je ziet dat ze met plezier gaan en je ziet hen lachen en spelen, dan vind ik dat anders. Bij deze pruts heb ik lang getwijfeld of ik 6maand of een volledig jaar zou thuisblijven en ik heb er al spijt van dat ik de 6maand nam. Langs de andere kant besef ik ook wel dat het voor onze zoontje net iets makkelijker zal zijn, om op zijn 6maand ergens te blijven, dan als hij al groter is maar toch .
    Moet uw meisje voltijds gaan ?

Hier zijn de spuitjes uitgesteld.
    Die waren vandaag voorzien maar ik wil dit pas laten doen als hij 100% is en terug eet als vooraf. Stel dat hij fel reageert op de spuitjes en ziek word en zijn drinken nog wat minder word, dat lijkt mij geen goed idee.

• @Neuzeke Misschien geen slecht idee want zoontje hier heeft gisteren door zijn spuitjes amper gegeten en vanaf de avond had ik heel veel pijn aan beide borsten. Stekende pijnen en dikke knobbels. Ik denk beginnende borstontsteking, gelukkig heeft hij vanmorgen wat ingehaald en meer gegeten. Maar amai die pijn is geen pretje. En dat is nog voor ik aan het afbouwen ben.
  • @Elise290 ik heb 3 dagen na thuiskomst van de materniteit een borstontsteking gehad en het is enorm die pijn e.
    Ik had ook zoveel koorts en voelde mij zo grieperig dat ik naar de dokter ben gegaan .
    Dat is op 24 uur van beetje last en een bultje in de borst die niet goed weg ging tot zen grote, rode, , gloeiende plek gegaan dus let goed op. We zijn al 7 weken later en die plek is nog steeds anders van kleur dan de rest van mijn borst.

Bij kind en gezin kon ik laar de week van de 20ste terecht dus ga ik gewoon volgende week bij de kinderarts gaan .
  • Ik heb dat ook al een paar keer gehad die knobbels in mijn borst. Mijn vroedvrouw gaf mij de raad om dan borstvoeding te geven in de rugbyhouding. En dat helpt echt.

Gisteren zijn wij naar de babymassage gegaan. Zalig! En leuk om ook eens andere mama's en kindjes te zien.

Hier kan E. op korte tijd plots veel meer. Ze heeft door dat ze handjes en voetjes heeft happy.gif en badtijd is nog leuker geworden. Ze plonst met haar handjes en voetjes.
    Ik denk dat het sprongetje voorbijgekropen is zonder al te veel problemen.
  • @Elise290 Ocharme je zoontje, dat is wel heel erg voor hem. Ons eerste zoontje had enkel koorts na zijn spuitjes en de tweede nu had bij zijn eerste geen last. Volgende week hebben we de tweede reeks.

Morgen is hij al 12 weken astonished.gif zo snel! Hij moet vanaf januari naar de crèche, wel maar twee dagen per week. Gelukkig, want ikzelf zal nog twee maanden in ziekteverlof zijn en nadien deeltijds werken. Tot dan is hij dus nog drie dagen bij mij. Nadien zijn er nog de grootmoeders die ook heel graag een dagje hebben smile.gif maar dan kan ik me een paar dagen concentreren op onze kleuter en het hele huishouden voor mijn rekening nemen. Maar ik zie het toch ook niet zitten om hem al af te geven shocked.gif

We hebben hier een fantastische nacht gehad. Ik heb al 24u geen gaviscon gegeven en veel minder krampen β€˜s nachts. Na de pap van 23u geslapen tot kwart voor 7. Tweemaal moeten gaan kijken en eenmaal naar onze kleuter, maar ze zijn allebei flink blijven slapen bigsmile.gif net op tijd want ik ben zelf zwaar verkouden.

Hij is op een paar dagen tijd ongelooflijk hard veranderd. Nu zit hij echt in het ritme van eten, slapen, spelen. Andersom gaat niet met de reflux, hij slaapt zo rechtop mogelijk tijdens de dag. Tijdens zijn dutjes komt er vaak nog vanalles omhoog. Na het spelen soms ook nog. Hijis echt heel rg geΓ―nteresseerd nu.

Wan,eer hij straks weer wakker is, ga ik de kerstboom versieren, dan kan hij kijken vanuit de wipper. Onze kleuter mag dan tracks een mini kerstboom versieren content.gifzo fijn met die kleine mannen thuis zijn. Hebben er hier nog mama’s de kerstboom al staan? blush.gif
  • Mijn kerstboom en ons kerstdorpje staan sinds het weekend.
    De kussensloopjes, gastendoekjes en dekens zijn sinds dinsdag in orde.
    Ons huis is volledig in kerstsfeer πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Zelfs het park kreeg lampjes πŸ˜„.

De tijd gaat snel e TG2.
    Ga jij dan in januari ook terug aan het werk ?
    Hoe hoog ligt uw zoontje ? Alle hoeveel helling ? Wij hebben zo een doomoo basics hellend kussen en dzt is makkelijk voor in zijn wieg en op de speelmat . Direct een mooie helling.
    Flink geslapen u kereltjes.
    Mss had hij last van de gaviscon . De zantac heeft een paar dagen nodig om een laag te leggen dus wie weet binnenkort volledig last vrij voor uw vriendje.

Hier valt alles terug wat in zen plooi. Geen hoestbuien die hem wakker maken en de flessen gaan terug vlot binnen.
    Gisteren avond was hij echt uitgehongerd. Volledig de fles in 1 trok leeg . Hij liet er bijna 8uur tussen voor hij de volgende pap vroeg. Dus GEWELDIG.
    Hij krijgt zijn laatste fles rond 21 u dus is wel rond 04u wakker geworden . Eventjes dachten we rond 23u hem nog eens aan de borst te laten drinken maar we hebben het zo gelaten . Alle 2 schrik dat we hem te wakker zouden maken en er nog een uur mee bezig zouden zitten.

Hier is er op vlak van voeden wel wat ritme want we hebben de laatste voeding meestal rond dezelfde tijd maar verder nog soep πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚
    Vandaag voorlopig 45 min, 30 min en 20 min geslapen . Iedere keer slaapzak aan en boven want beneden lukt het niet πŸ˜„.
    Dus voor mij lijkt het vooral veel over en weer lopen want die tijd vliegt echt als hij slaapt πŸ˜„πŸ˜ƒ . Kheb am 3 keer een beetje kunnen strijken dus dat is ook al iets πŸ˜„πŸ˜ƒ. Mss seffes nog een dutje.
    Tijdens de avond is het enkel arm of speelmat.
    Aangepast door Neuzeke op 07/12/2017 12:57
  • Hier is gisteren de sint gekomen. Een speelgoedje voor de mini en chocolade voor de mama tongue.gif bigsmile.gif . En ik ga dan sebiet beginnen aan de kerstboom terwijl dochterlief in haar wipper zit.

@TG2 : Dat is hier ook een beetje het ritme. Na een voeding is ze vaak moe en gaat ze naar haar bed. Daarnet heeft ze wel 2 uur geslapen dus is ze nu wel wakker genoeg om beneden te blijven.

@Neuzeke : Je zoontje is er alweer goed aan het doorkomen he. En zo goed geslapen! Mama en papa zijn waarschijnlijk heel blij content.gif
  • @lily mama en papa hebben deze nacht een dikke 6uur geslapen als roosjes dus dat is geweldig e πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Dat voelt ook echt als geslapen hebben dan vind ik πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Zo kleine blokskes maakt van mij een zombie.

De slaapkes overdag zijn hier zoals bij u een 2 tal weken terug denk ik πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Amper slapen en als hij slaapt ben ik meer bezig met hem sussen, tut geven en op en af lopen dan dat hij slaapt πŸ˜„πŸ˜ƒ.
  • @Neuzeke : Ja zo lijkt het wel bigsmile.gif . Ik weet nog dat jij op 1 middag tijd pannenkoeken gemaakt had en een paar maanden strijk erdoor kon draaien.
    Daar was ik toch even jaloers op. Maar ja, we hebben allemaal al goeie en slechte slapers gehad happy.gif .

Hier heb ik net de kerstboom gezet. Het resultaat valt mee wink.gif . Het is het eerste jaar dat ik zoveel moeite heb gedaan om er iets mooi van te maken. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik mama geworden ben. Ik probeer een gezellige sfeer in huis te krijgen voor mijn dochter maar het kind beseft nog maar goed en wel dat ze leeft bigsmile.gif
  • Hahahaha lily ik heb nog zo namiddagen ze maar dat gebeurd nu in brokken. Nu is het ideaal im een deeg te maken dat lang moet rusten πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Ik heb vandaag een dikke mand er door gekregen maar mijn ijzer heeft zeker 5uur opgestaan . Al goed dat het vanzelf uitvalt als ik het 10min niet gebruik πŸ˜„. Na school hebben we veel andere dingen te doen, dus probeer ik toch alles af te hebben. En de kraamhulp ben ik niet zo over te spreken.
    Die is van mijn werk maar ik heb natuurlijk geen flauw idee over hoeveel de mensen net aanvragen. Ik had gevraagd iedere week 1 blok van 4 uur. Dat gebeurd dus nooit en ik word ook al 2 keer volledig afgebeld of ze hebben enkel plek op de woensdag maar dat lukt hier niet. Ik heb zo het gevoel dat ze kraamhulp posten nemen als er plek is en van het minste dat er moet veranderen ze gewoon afbellen .
    Toch ezns bespreken met de baas want dat is echt storend . In januari zit het er op en ik zit nu aan 16 uur hulp gehad. Kheb recht op 60 uur. Dus dat kan niet in mijn ogen. Volgende week sta ik op 2uurtjes en de 2 weken erna niks en dan is het al bijna gedaan.
  • Dat kan inderdaad de bedoeling niet zijn. Hier heb ik absoluut geen klagen. Als mijn kraamhulp onverwachts niet naar een gezin moest belde de verantwoordelijke mij om te vragen of ze geen paar uurtjes extra kon doen. Dus elke week standaard 4 uur. En eventueel iets extra. Aan het begin van de maand werd ik ook opgebeld om de planning door te nemen en of de woensdag nog steeds lukte voor mij. Mijn kraamhulp heeft 1 keer de dag zelf moeten afbellen omdat er een crisis was in een ander gezin. Maar telkens duidelijke communicatie. Jammer dat het volgende week al gedaan is cry.gif .

Kan je daar niets aan doen neuzeke? In sommige gevallen blijven ze toch bij een gezin tot 3 maand? Niet aan de uren geraken vind ik ook een reden om langer te blijven.
  • @-Lily- de eerst keer dat ik er serieus werk van gemaakt had met kerst was ik zwanger van de eerste blush.gif dus dat mama zijn of worden zit daar waarschijnlijk zeker voor iets tussen xmascontent.gif

@Neuzeke ik ga eens kijken voor dat kussen voor op de speelmat. Ik heb voor het bed en park van die blokjes om onder de poten te zetten. Wel heel schuin dan, in bed gebruik ik dan een tetralaken om extra onder te dekken zodat hij niet tussen de spijlen zakt met zijn beentjes. Vandaag was eigenlijk een hele goede dag, elke fles heeft hij volledig opgedronken en dronk eindelijk nog eens vlot. Ik begrijp het niet goed, want zoals je zegt, die zantac kan nu nog niet werken. Dus misschien toch erg veel last van de antibiotica. Nu twijfel ik weer of we niet te vroeg gestart zijn met die zantac. shocked.gif

Ik heb vandaag ook heel wat gedaan gekregen in het huishouden. Volgende week veel te veel plannen dus ik moet zorgen dat ik deze week wat voorsta wink.gif tongue.gif

Ik zelf ga pas in maart terug werken, onverwacht, daarom gaat de baby wel al in ja uari naar de crèche gaan, contractueel kunnen we er niet meer volledig onderuit. Normaal zelfde regime als ons eerste zoontje, de ene week twee dagen, de andere drie. Maar nu gaat mijn mama ook onverwacht op pensioen in mei, dus misschien wil ze hem dan elke week een af in plaats van om de twee weken, dan ga ik dat nog rpoberen te regelen vanaf januari. In maart en april vinden we dan wel een oplossing voor die twee extra dagen per maand. Een onverwachte gebeurtenis maakt dat ik halftijds ga werken en mijn mama met pensioen gaat. Jammer dat we dit natuurlijk allebei niet eerder hadden beslist of hij moest helemaal niet naar de opvang. Maar goed, als ik naar onze oudste kijk is de crèche toch ook een verrijking, toch vanaf een bepaalde leeftijd.

Iemand een tip voor een overnachting in eigen land in januari/februari? Ik wou mijn man voor kerst een overnachting in Duitsland geven en dan een voetbalwedstrijd meepikken (beiden liefhebbers) maar nu met de oorontsteking van de baby en opnieuw eentje bij onze oudste (beide buisjes zijn er weer uit) durf ik die periode niet te ver van huis. Als er dan toch iets is zijn we snel thuis, of minder geld kwijt smile.gif Dus ik zoek een overnachting in een luxe hotel, eventueel met welness of massage mogelijkheden, iemand tips?
  • @TG2 : Een hotel kan ik niet aanraden maar wel een goeie b&b in Antwerpen.

Ik ga nu al een paar jaar op rij rond deze periode naar Keulen, gezellig de kerstmarkten gaan doen. Ik heb even overwogen om dit jaar te gaan maar dat is gewoon niet mogelijk. Dan moet E. een hele dag in een draagzak zitten. Deftig slapen zit er niet in en borstvoeding geven zou ook een ramp worden.
    Het zal voor volgend jaar worden happy.gif xmascontent.gif
  • @lily volgend jaar zal het ook iets zijn ze πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Dan zit je met vaste voeding, dutjes die ze niet zomaar meer overal doen, mss al willen stappen .
    Dan kan het zijn ikke tappetap πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
  • Dan gaat het de kerstmarkt hier in het dorp worden bigsmile.gif
  • πŸ˜„πŸ˜ƒ wij hebben dat ook altijd gedaan met de kinderen. Die vonden de lichtjes geweldig. Dit jaar gaan we ook naar kerstmarkten gaan. Baby in de draagmand en draagzak in de boodschappenmand en genieten maar.
  • Waarom de draagmand Γ©n draagzak?

Ik hrb een schattig skipakje van noukie's gekocht. Wel maatje 68 zodat ik het toch even kan gebruiken. Kleine miss draagt ondertussen al maatje 62 surprised.gif
  • @-Lily- Mijn zoontje draagt ook al maat 62 en dat is al nipt. Hij weegt al 6.680kg wink.gif (bij geboorte 3.380).
    Wij nemen ook altijd buggy met draagmand + draagzak mee, kunnen we zien waar het boeleke het meeste zin in heeft.

Bij ons slaapt hij in de draagmand beneden overdag. Wat doen jullie wanneer hij wakker wordt en nog niet weent? Laten liggen tot hij duidelijk maakt dat hij niet meer content is of direkt er uitnemen omdat de mand zogezegd voor slapen is?
  • Zoals Elise zegt om te kunnen wisselen en na de voeding gewoon door te kunnen stappen en hem in de zak te steken.
    Maar dat gaat dan over grotere uitstappen e (kerstmarkt in grote steden) . Voor die i hrt dorp haar ik niks uit.
    Onze smallie weegt de volle 4,700 πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚ en 60 cm. Dus hij draagt al heel wat 62

Niet wenen is mooi laten liggen bij ons πŸ˜„πŸ˜ƒ.Aangepast door Neuzeke op 09/12/2017 12:28
  • Volgende week moet ik nog eens naar de kinderarts en wordt kleine miss nog eens gewogen en gemeten. Ik heb vandaag beslist dat ik dat hele "ze-moet-genoeg-bijkomen-voor-de-ideale-curve" gedoe ga (proberen) los te laten. Zolang ze bijkomt (en niet afvalt) zal ik tevreden zijn. Constant spookt het "ideale gewicht" door mijn hoofd en ik heb het een beetje gehad.

@Elise290 : Amai, goeie baby blush.gif . Hier laat ik haar ook liggen (slaapt wel in haar bed boven). Je weet maar nooit dat je kleintje misschien toch nog moe is en een beetje verder zal slapen. Pas als ze weent haal ik haar uit bed.

Die maten zijn toch soms echt misleidend he. Sommige 56 kunnen hier nog (eventjes) gedragen worden, sommige 62 perfect en andere 62 veel te ruim. Noppies vind ik een leuk merk. Daarvan passen de 62 nu heel goed.Aangepast door -Lily- op 09/12/2017 13:48
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld