We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Gaviscon en ar melk zijn er voor gekend dat ze wat darmklachten kunnen veroorzaken natuurlijk maar uw spruit neemt antibiotica e. Toch ook wel iets dat voor last kan zorgen.
    Onze baby zit op 5 tot 6 voedingen per dag .
    Als we zien dat hij aan 6 voedingen zal komen krijgt hij bij 2 voedingen wat minder, zodat we ook de 6de keer kunnen geven, zonder de dosis te overschrijden. Maar ook dat merken, als hij minder kreeg.
    Wij geven 10tal minuten na het voeden en wachten eigenlijk niet meer tot er last is .
    Af en toe proberen we eens zonder, zodat we niet zomaar iets aan het geven zijn natuurlijk. Voorlopig nog wat blijven geven.

Denk je zelf dat hij ernstig relfux heeft of zegt uw gevoel van nog wat wachten met zwaardere medicatie ?
  • De antibiotica is nu de tweede dag zonder. Ik heb bijvoorbeeld nu net gaviscon gegeven nadat hij eerst een beetje geslapen had na zijn pap. Hij was onmiddellijk op mijn arm in slaap gevallen, dus ik heb hem pas na een half uur weggelegd. Bijna direct wakker en dan hoor je vanalles omhoog komen. Dus gaviscon gegeven en even in de wipper. Maar hij blijft dan onrustig, sabbelen op de handen of orde tut en af en toe helemaal opspannen en wat kreunen. Ook af en toe een gilletje of eens huilen. Er zit duidelijk iets te wringen.

Hij heeft mij daarstraks geknepen in de hals tijdens de pap en dat ziet zelfs blauw bigsmile.gif hevig manneke wel.

Ik heb hier echt geen ervaring mee. Hoewel onze eerste zoon een heel moeilijke drinker was, was hij altijd tevreden zolang hij maar een publiek had om naar te kijkenden te entertainen.

@Neuzeke hoe doe je dat dan om te spelen met hem? Na de pap of na de dut? Met pap die mogelijk omhoog komt en pijn geeft, vind ik dat moeilijk. Hij wordt nu wel echt geΓ―nteresseerd in alles. Vrijdag 12 weken, dus er kan ook nog een sprongetje zitten aan te komen.
  • En boert uw zoontje dan goed als hij direct in slaap valt ?
    Dat is het "probleem" bij ons. Geen boer is een heel onrustig kind en dan mag hij nog gaviscon gehad hebben, je merkt aan zijn doen dat hij last heeft. Dan schettert hij vaak, sabbelt op zijn handen, slaat in het rond met zijn armen.
    Dat zorgt er dus ook voor dat wij tijdens de nacht vaak heel lang opzitten omdat we weten dat 1 mini boertje niet voldoende is en we onszelf alleen kl*ten. Ook wil slecht boeren vaak zeggen dat er dikke krampen gaan zijn een paar uur later (wat ook logisch is). Ook tijdens de pap moeten we zeker 1 keer stoppen om te boeren en verversen doen we ook voor de pap en als er toch kaka is dan verversen we hem met 2 kussens onder zijn hoofd e op de zij.

Spelen vlak na de pap kan hier niet ze. Tegen dat hij geboerd heeft zijn we een uur verder . In die tijd zit hij op onze schoot of zetten we hem zo recht mogelijk in het borstvoedingskussen. Wipperke ook pas nadat we zeker zijn dat er voldoende boertjes gelaten werden.
    Op zijn speelmat ligt hij voornamelijk in de vooravond . Alsof hij daar effe zijn ding kan doen.
    Ons park word amper gebruikt eigenlijk. In slaap vallen daaron gebeurd amper en spelen gebeurd op de speelmat.
    Hij is natuurlijk pas de 9de 2 maand dus veel zelf kan hij nog niet. Gisteren lag hij op zijn buik en riep de oudste ons om.te zeggen dat hij zichzelf gedraaid had en dat was het dan, daarnz terug knodderen en gepakt willen worden πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • Dat is eigenlijk helemaal hetzelfde als bij ons! Maar ik denk dat hij wel vlotter boert ondertussen. Er zit ook vier weken tussen eh. Wij stoppen ook en na de pap boert hij ook goed, maar soms pak je hem twee uur later op en boert hij opnieuw, das wel waar. Wij hebben nu het geluk dat hij β€˜s nachts al bijna niet meer om pap vraagt. Anders zat ik ook zeker een uur op met hem. Hij heeft ook erg vaak de hik na een pap.
  • Net hetzelfde als hier dus πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Maar onze baby is niet ongelukkig of krijst de boel niet bij elkaar want zijn onrustig zijn en knodderen is allemaal te doen.
    Oke hij heeft last na zijn papke en hij kan heel.moeilijk boeren maar als we onze tijd ervoor nemen is het best okΓ©.
    Mss dat anderen dit niet okΓ© zoude vinden hoor (mijn zus verklaart ons gek dat we 1u30 bezig zijn met hem snachts) maar ik vergelijk met destijds bij onze middelste en dat was pas een probleem πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • @Neuzeke Wauw, 5 of 6 voedingen. Onze boelekes zijn even oud, maar mijn zoontje drinkt nog altijd 8 keer per dag, 8x elke 24u..
  • Jij geeft natuurlijk boestvoeding e . Tzou maar raar zijn dat jij al op 5 of 6 zit met voltijdse borstvoeding πŸ˜„πŸ˜ƒ
    Na een flesje borstvoeding is onze zoon er na max 3uur. Dezelfde hoeveelheid flesvoeding is goed voor een 4 tot 5 uurn

Je zal binnekort wel zien dat er meer tijd tussenkomt eens je flesvoeding in huis haalt πŸ˜„πŸ˜ƒ

4 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 05/12/2017 14:23
  • Joepie ik heb jullie gevonden hug.gif

@TG2 jouw verhaal klinkt me heel bekend in de oren. Onze kleine R maakt hetzelfde mee.
    Wij moesten haar Zantac geven in de ochtend en avond maar dat hielp niet voldoende. Nu doen we elke keer een klein beetje Zantac bij in haar pap (niet elke pap want dan krijgt ze teveel medicijn) en dat is toch al een verschil in het huilen en het krijsen. Nu is de reflux ook niet meer verborgen maar komt het er gewoon meestal goed terug uit en dat heb ik precies liever.
    Ik heb ook gemerkt dat de poeder in het water doen-schudden en dan pas opwarmen ook beter werkt voor haar in tegenstelling tot de poeder er bij doen als het water warm is. Kamertemperatuur werkt niet voor haar, dan komt er veel meer terug en ook als we de poeder in het warme water doen komt er meer terug dan wanneer we het mee opwarmen.
    Ik weet dat het niet mag volgens de doos maar het helpt haar dus ik trek me er niet veel van aan.
    Ze komt goed bij... HEEL goed zelfs smile.gif
    Nu heeft ze het in de voormiddag altijd superlastig ... tot in de namiddag en tegen een uur of vier wil ze eindelijk terug slapen. Met gevolg dat je dus in huis niet veel gedaan krijgt.
    Vanmorgen naar Colruyt geweest en halverwege mijn kar moeten laten staan om in de auto te gaan zitten, haar te verschonen en haar pap te maken. In de voormiddag lijkt ze constant te eten. Maar die tijd maakt ze snachts weer goed. Om tien uur - elf uur laatste pap en dan om 5u is ze er weer. Ze slaapt op haar eigen kamertje nu en ik heb de babyfoon naast mij staan. Ik slaap niet door van 11 tot 5 u maar zij wel smile.gif ik sta toch nog op om te kijken of ze nog wel ademt.
    We hebben nog een logeerbed staan op haar kamer dus om 5 u kruip ik met haar in logeerbed en vanmorgen hebben we na haar pap nog geslapen tot half tien smile.gif
    Ik hoop dat ze toch wat in een spurtje zit en dat de "moeilijke" voormiddagen van voorbijgaande aard zijn.

Hebben jullie ooit al gehoord dat honing niet ok is voor een baby (niet omwille van de suiker maar omwille van een of andere bacterie ? ) en dat er geen bloemen naast de wieg mogen staan ?

jullie al terug aan het sporten ?
  • @TG2 welke pap geef je ? Wij NAN OPTIPRO AR denk ik
    ik heb ook nog Novarice staan...
    WIj hadden ook 123 tutjes maar die gulpten nog te hard ook al deden we een voeding op nr1
    wij gebruiken de flessen van Lansinoh (ook te vinden op mamaloes) en we zijn er super content van. Vanaf dat ze geboren is tot nu nog geen klagen.

Oortjes ; blijven we af

Neusje doe ik met wattenstaafje maar alleen als ik snot zie zitten.
  • @asil wij maken de pap ook zo klaar.
    Nooit anders gedaan ook ze πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Honing onder de 1 is omdat er een bacterie in honig kan zitten die botulisme kan naar boven brengen (verlamming en overlijden kunnen daarop volgen).
    Wij kregen dat vroeger altijd als we niet stil te krijgen waren πŸ˜„πŸ˜ƒ. Maar tijden veranderen en mensen worden slimmer natuurlijk.

Onze smallen triep komt niet goed bij maar eet wel terug goed dus het laatste van mijn zorgen πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Mijn sport voor de moment is trap op en af . Voorlopig is daar binnen ons gezin nog geen tijd voor ook. Dat komt wel.

Geniet ervan dat je kan blijven liggen. Ik durf wel eens vloeken als de wekker afloopt om de 2 grote klaar te maken en ik een slapende baby moet inpakken πŸ˜„πŸ˜ƒ2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 05/12/2017 18:58
  • Ik doe de oortjes ook maar amper. Alleen als ik echt zie dat ze vuil zijn en dan meestal na het badje zodat het niet te hard "plakt".
    Zowiezo heeft ze dit niet graag, het neusje ook niet trouwens! Is altijd een gevecht dus ik vermijd dit zoveel mogelijk.
    Als ze er geen last van heeft is het niet nodig volgens mijn.

Euh, de pap die ik nu maak, maak ik klaar met koud water en zet ik dan "au bain marie" (met de waterkoker lukt heel snel) om op te warmen.
    Ik heb in de tijd de avent travel fleswarmer gekocht, is niet duur en ik gebruik ze dus dagelijks om het flesje in op te warmen omdat die vorm ervoor zorgt dat het flesje snel op temperatuur is. Als ik het flesje erin zet ga ik de pamper verschonen en als dat klaar is is de pap ook klaar.
    Kamertemperatuur gaat er bij ons meisje zowiezo niet in!! Is nooit gelukt trouwens....
    Moest het nog een tip zijn voor diegene die flesjes beginnen geven wink.gif Hier word de fles heel vaak op kamertemperatuur gegeven en ze verklaren me dan ook voor zot dat ik ze wel warm maak maar ander weigerd ze hoor!

Ik heb trouwens met borstvoeding ook altijd maar 6, max 7 voedingen gehad in het begin. Zo dronk altijd om de 3 uur ongeveer (met af en toe is een uitzondering uiteraard).
  • @Asil ik geef nan HA AR
    ik geef ook niet meer op kamertemperatuur. Iemand een idee waarom het eigenlijk op de doos staat dat je eerst het water moet opwarmen en dan pas poeder mengen? En wat is het voordeel van dat voordien te doen? Dan kan ik dat misschien ook eens proberen.
    Ik heb nu toch de zantac besteld. Vanochtend was het gelukkig pas half vijf. Hij wil dan wel geen pap. Ik lig dan nog wat met hem in de zetel benden. Ik voelde toen heel de tijd zijn maag omhoog gooien precies. Om 6u drinkt hij tegen zijn zin. Morgen ga ik dus nog langer wachten om pap te geven.
  • @happyj eigenlijk denk ik dat ikzelf nooot lang op 8 voedingen zat hoor.
    Ook bij de oudste niet. Die zat rap aan om de 4uur eigenlijk.

Net eens op onze doos gekeken en bij ons is het dus zoals ik het doe πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Water en poeder en dzn pas warmen.
    Ik zal.straks eens mijn boekje nemen waar ik alles opschreef van onze middelste. Het zou goed kunnen dat ik daar iets van genoteerd heb. Ik herinner mij vaag iets .

Hier een goede nacht.
    Van 22 tot 4 en snel terug in slaap tot rond half 9. Lang leve de startende werkdagen thuis van mijn man. Deze namiddag is hij ook thuis omdat ik nu nog niet wil heel de namiddah over en weer en in en uit de auto met de babyboy.

Onze zoon drinkt pap op alle temperaturen.
    Hmbij kamertemp heeft hij meer last precies dus dat doen we niet meer maar als het eens nodig zou zijn, kan het wek
    Aangepast door Neuzeke op 06/12/2017 11:29
  • Al gevonden.
    Ik heb bij de AR pap geschreven . 1st water warmen met veel uitroeptekens.
    Ar poeder in water = klonters.
    Mss daarom πŸ˜„πŸ˜ƒ
    Maar dat zal wss ook voor iedere pap anders zijn.
    Aangepast door Neuzeke op 06/12/2017 11:47
  • Mijn vroedvrouw vertelde me dat het principe voor opwarmen hetzelfde is zoals BV in flesjes geven.
    Die warm je ook altijd op maar au bain marie, niet in de microgolf, want dan gaan de voedingsstoffen verloren.
    Voor flesjes KV zeggen ze dus eerst het water op de warmen omdat je anders de pap in de microgolf zet en dus de voedingsstoffen gedeeltelijk gaan afbreken.
    Dus daarom dat je eerst het water normaal opwarmt en dan pas de poeder eraan toevoegt, om de voedingsstoffen optimaal te bewaren.
    Maar als ik de poeder aan warm water toevoeg krijg ik ook steeds klonters! Dus daarom voeg ik de poeder al wel toe maar warm ik de fles daarna in heet water op.....
  • Bij nutrilon staat het wel anders op de dozen.
    Dus ik zou het sterk vinden dat ze het zo zeggen als het geweten is dat het minder goed is.
  • @Asil snel een vraagje, maar die zantac, is dat voor of na de maaltijd? Wij moeten 2x per dag 1 ml geven maar de kinderarts heeft er niet bij verteld voor of na. Zoals bij volwassenen voor dan?
  • @Neuzeke @HappyJ Hij staat nog maar op 8 voedingen sinds een dag of 10 ofzo hoor, dus twas meer dan 6w 10 Γ  11 voedingen per 24u smile.gif.

Deze voormiddag heeft hij zijn eerste spuitjes gekregen. Daarnet heeft hij 2 uur lang zitten ontroostbaar krijse. Ook amper gegeten. Nu eindelijk in slaap. Amai mijn moederhart bloedde. Hoop dat hij nu door de last heen is. Koorts nog opvolgen.
  • @HappyJ en @Neuzeke Hier ook maar 6 voedingen per dag hoor (enkel borstvoeding). Soms eens 7. Mijn zoontje laat β€˜s nachts 6 uur tussen, maar groeit goed en komt voldoende aan dus laat ik hem slapen.

@Asil Leuk dat je dit groepje gevonden hebt!
    Hier nog geen sport voorlopig. Ik mag pas volgende week op controle en dan ga ik er wel werk van maken. Ik ga dan ook naar de kinesist beginnen gaan. 2 keer aangepast. Laatste keer door Este op 06/12/2017 21:19
  • @Neuzeke Ja.. het komt nu heel erg dichtbij. Ik ben er echt niet klaar voor om mijn meisje te moeten achterlaten. Mijn maag gaat ervan omdraaien. Ik ga zo huilen cry.gif maar het moet ooit eens gebeuren.. het eerste deeltje van loslaten komt eraan en mama is er totaal niet klaar voor sad.gif

Sorry trouwens voor de afwezigheid. Kheb nog niks bijgelezen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld