We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

Voila een nieuw topic om gezellig mee te kletsen na de geboorte van je kleintje! baby.gif baby2.gif
  • Super ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ
  • Nu is het definitief afscheid nemen van mijn zwangerschap als ik hier verder praat tongue.gif
  • Wel ik dacht dat daarnet ook ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Ookal was ik niet graag zwanger, het is pas sinds vorige week dat mijn euro precies gevallen is. Dat dit alles echt wel de aller aller laatste keer is.
    Toen ik deze morgen een hilletje hoorde in de babyfoon en een lachende baby uit het bedje nam, moest ik zelfs eventjes slikken.
    Ik ben mijn man echt dankbaar dat hij toch ook nog voor dit wondertje wou gaan.
  • Ivm de geboortelijst, ik ga die nog een maandje open laten staan denk ik. Ik verwacht nog een paar bezoekjes dus...

Sinds een kleine week slaapt E. nu in haar eigen bedje naast mij. Maar ik slaap niet meer tired.gif . Ze lijkt zo ontzettend ver van mij te liggen. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar samen slapen voelde natuurlijk en normaal aan. E. heeft er geen last van maar mama wel goofy.gif

En het slapen overdag... We blijven zoeken naar manieren om haar in slaap te krijgen. Ik merk dat E. heel graag ingeduffeld wordt. Dus overdag doe ik haar slaapzak aan, draai haar in een dekentje en leg haar zo in bed. Dan slaapt ze toch het volle half uur bored.gif .
  • @Neuzeke : ik was ook echt niet graag zwanger, maar ik kijk nu toch vol nostalgie terug op die periode. Je voelt je toch wat speciaal als je zo'n klein wezentje in jouw buik draagt. Ik mis de schopjes en het feit dat de baby helemaal van mij was zonder alle commentaar en (goedbedoelde) adviezen. De eerste weken toen ik bevallen was zei ik ook vol overtuiging dat ik geen tweede meer wou, maar begin toch al wat te keren. Al zal een tweede, als die er komt, toch nog even duren. wink.gif

@-Lily- : heb je al geprobeerd om heel goed en strak in te stoppen? Dat helpt hier goed en zorgt voor langer slapen. Wij hebben ook heel lang gesukkeld om onze kleine man goed te kunnen laten slapen. Nu slaapt hij sinds 3 dagen ook 's nachts in zijn eigen bedje naast mij. Ik ben heel blij om ons bed terug te hebben, maar het voelt inderdaad wat vreemd. Ik had dat in het begin ook toen we hem overdag boven begonnen te leggen. Hij slaapt heel veel dus had echt het gevoel dat ik hem nooit meer zag bigsmile.gif.
  • Het gaat snel hรจ.. gisteren de relax van de eetstoel ingeruild voor het zitje.. en de buggybak op zolder gedaan want ze zit al in het andere zitje ook
  • @lily de kans lijkt mij heel klein dat hier ooit nog een kindje komt ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜‚.
    Je moet natuurlijk ooit een laatste keer doorheen de baby tijd e maar nu weet ik zeker dat dit het was .
    Bij de vorige heb ik nooit gedacht van dit was het ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ. Nu is dat zeker.

Wij verwachten nog heel veel bezoek eigenlijk. 3 koppels komen pas in januari dus mss ook nog effe wachten met afsluiten.

Ivm het slapen overdag.
    Onze pruts slaapt de laatste nachten echt veel. Er zit 1 voed moment tussen maar dat is ondertusse ook gewoon verversen, voeden, boeren en gedaan. Hij is niet meer echt wakker.
    Vandaag deed mijn man de oudste naar school en bleef de kleinste liggen. Hij heeft deze voormiddag eens 30 minuten op mijn buik liggen slapen en dat was het. Dus twas eten, uurtje heel blij wakker en daarna effe een dutje en dan was het beginnen knodderen tot hij terug eten had ( vraagt in de voormiddag veel sneller voeding op elkaar omdat hij tijdens de nacht nu langer slaapt).
    Nu is hij naar boven gegaan. Slaapzak aan, doekje op zijn hoofd, tutje , beertje met harttonen aan en goed onderstoppen (armen omlaag en het laken en dekentje volledig strak zodat hij zichzelf niet direct wakker slaat). Voorlopig heb ik hem nog niet gehoord .
    Als hij hem nu laat horen, dan ga ik sowieso naar boven. Tutje geven en wat tegenhouden, doekje terug leggen, armen terug onder het deken en ofwel ssssqst slaap maar zeggen of klakken met mijn tong. Zo kan ik soms een dik uur bezig zijn maar zolang hij niet volledig over zijn toeren is, pak ik hem er niet uit. Is hij wel over zijn toeren dan pak ik hem maar zeg nog niets. Je weet nooit dat het een boertje is ofzo en anders maak ik hem wakkerder door mijn tetteren ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ. Lukt het echt niet dan leg ik mij met hem in de zetel of in bed. Niet slapen iq geen optie want dan zijn ze over vermoeid e. Zo iedere dag opnieuw hetzelfde ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜‚

@liz ik heb er 3 dus dat is voldoende en ik mis de schopjes ofzo niet echt (zwangerschap mag van mij gerust overgeslagen worden ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ). Maar zo de laatste keer dat bevallen, doopsuiker, mini kleertjes, bezoek, lijstje maken, die 1ste lach, merken dat ze andere geluidjes kunnen maken, het volgen, ....
    Dat is allemaal gedaan e. Alles wat nu de 1ste keer is voor onze jongen iq de laatste keer voor ons.Aangepast door Neuzeke op 20/11/2017 12:42
  • @Liz : Ik gebruik al een inbakerslaapzak van Puckababy omdat E. tijdens haar slaap nogal veel beweegt en daardoor zichzelf wakker maakt. Hoe baker jij je zoontje in?

@Amoxiclav : Tijd gaat toch rap. Is haar tandje dan al doorgekomen? Meen me te herinneren dat je eens zoiets geschreven had.
  • Ik ben toch blij met dit forum en alle tips van andere (ervaren) mama's. Anders zou ik al lang de moed hebben opgegeven ivm E. haar slapen overdag.
    Het is een hele zoektocht naar hรฉt middel. Maar als ik dan lees dat het bij oa neuzeke ook niet altijd vlot verloopt dan ben ik een beetje opgelucht.

Ik heb de indruk dat veel mensen zeggen "goh, mijn kind is een braafke, slaapt goed, speelt goed". Alsof het een schande is om te zeggen dat je kind bvb overdag niet goed kan slapen.
  • Jaja tandje zit er volledig door. Vannacht weer zo een slechte nacht gehad dus denk dat tandje 2 zich ook binnenkort zal aankondigen
  • @-Lily- : puckababy werkte bij ons niet, net als de inbakerdoeken van dreamland. Hij kon nog veel te veel bewegen. We hebben een inbakerdoek van red castle en die doet zijn werk goed. Vanaf dat hij moe wordt breng ik hem naar boven, baker hem in, nog een kusje en dan bedje in, Zazu op met witte ruis en Doudou naast zijn mond. Ik dek hem toe zoals in het ziekenhuis bij ons. Dus echt heel strak (lakentje en dekentje als het ware aanspannen onder de matras). Dat is ook de reden dat hij niet meer bij ons slaapt. Ik merkte dat hij dat strak indekken ook nodig had om in slaap te vallen. Ik doe de slaaproutine elke keer: dag of nacht, thuis of op verplaatsing hetzelfde.
    Ik laat het nu allemaal makkelijk lijken, maar wij hebben ook echt enorm gesukkeld voordat het plots beter ging. Wat ik ook doe is als hij wat neut bij het in slaap vallen of bij het tussendoor wakker worden is niet naar boven gaan. Ik ga enkel troosten (in bedje) bij echt huilen. Ik heb eigenlijk op advies van de pediater heel wat uit het boek van Ria Blom gehaald. Ik heb 3 dagen de techniek echt heel strikt toegepast, dus ook maar na 10 minuten krijsen naar boven gaan om te troosten, maar mijn hart brak. Ik kon mijn kleintje niet laten huilen...
  • @Amoxiclav : geef jij nog borstvoeding? Ik vraag mij af hoe het is op bv te geven aan een baby met tandje(s). Om รฉรฉn of andere reden schrikt mij dat enorm af.
  • Ik geef nog steeds borstvoeding aan mijn dochter van 11 maanden en ze heeft me nog nooit gebeten. Zij kreeg haar eerste tandje pas toen ze 9 maanden was. Maar daar moet je dus geen schrik voor hebben!
  • @mily de eerste baby die altijd alles vlotjes doet miet wss nog geboren worden hoor .
    Tuurlijk loopt dat hier niet altijd vlot.
    Ik herken de symptomen van vermoeidheid, dus weet dat ik daar altijd goed op tijd ben(vanaf dat hij begint te staren en de ogen glazig worden start ik al met de routine, ik zie hem dus bijvoorbeeld zelden geeuwen omdat dit veel later komt) maar als zijn lichaam beslist om wat te gaan wapperen of tegen werken, kan jij als mama daar weinig aan veranderen natuurlijk. Enkel rustig blijven en de kindjes zelf ook proberen kalm houden.
    Zoals liz zegt moet je natuurlijk niet voor de minste knodder naar boven gaan. Je herkent wss wel het knodderen en het begin van huilen.
    Als ik niet naar boven ga als ik het knodderdn hoor veranderen dan heb ik prijs en begint de loopkoers terug en dan kan ik mijzelf wel eens onder mijn voeten geven (kieken je had moeten reageren e ๐Ÿ˜„). Ook als hij na 45 minuten wakker word en er echt klaarwakker uitziet ga ik 1st nog eens proberen met de tut en sussen en vaak valt hij idd terug in slaap.
    Ik stop onze kleine vriend ook in zoals in het ziekenhuis . Goed aangespannen en ik probeer de inbakerdoek zoveel mogelijk te laten voor wat het is. Dat is weer iets day moet afgeleerd worden ook dus als het kan zonder, liever geen
  • @Liz : Ik ga die inbakerdoek eens opzoeken en bekijken. Ik moet wel zeggen dat haar inbakerslaapzak 's nachts totaal geen probleem is. Dan kan ze wel goed slapen. Maar overdag is ze te onrustig. Nu ligt ze naast mij te slapen in haar dekentje. Als ik merk dat ze haar armpje begint te strekken duw ik die zachtjes tegen. Ondertussen is ze al een uur aan het slapen. Dus ik overweeg die doek eens. En dat boek bestel ik ook. Dat is dan al het 2de boek dat ik koop door een tip op dit forum smile.gif
  • @lily geniet van het beetje rust. Ik ga er hier ook effe invliegen. 2 keer tutje gaan geven maar nu lijkt het echt stil ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Vaatwas en wasmachine ik kom er aan ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ
  • @Asil @Elise290 hier is het nieuwe groepje

@Liz ik geef inderdaad nog steeds borstvoeding, de flesjes willen niet lukken.. ze KAN het , maar ze WIL niet zuigen aan de speen.. Als dat maar goed komt als ik ga werken sad.gif

@Neuzeke hier ook haar net in haar bedje gelegd bigsmile.gif
  • @Amoxiclav ben je nog even thuis om de omschakeling te proberen?
    Hier dus blij met mijn lieve dochter in mijn armen... Maar ook alweer smorgens boven de wc ๐Ÿ˜
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld