wat aandoen bij onderwaterbevalling?

• wat aandoen bij onderwaterbevalling?

hallo, ik hoop in oostende onder water te kunnen bevallen. Je hebt daar een grote whirlpool waar je partner ook mee kan en dan een kleiner doorzichtig bad voor de bevalling zelf. In dat laatste lijkt het me logisch dat je naakt bent. Maar ook in je blootje in de whirlpool of doe je dan toch iets aan? Mensen met ervaring?
  • Hoi,

Ik ben weliswaar niet onderwaterbevallen, maar de intentie was er wel. Ook in mijn ziekenhuis was er een relaxbad, dat groot genoeg was voor de partner. Hij is meegegaan met zijn zwembroek (na een douche te nemen, die ook in de bevallingskamer aanwezig was). Ik was,onmiddellijk naakt. Ik heb daar nooit bij stilgestaan... In ons infoboekje stond wel dat kleding storend kan werken, omdat dat koud aanvoelt. Ik was wel enorm in trance, ik zat helemaal in mijn eigen wereldje. Ik hoorde en zag niks rond mij, volledig bezig met mezelf en de baby.
    Na de arbeid wel even eruit om te verhuizen naar het bevallingsbad om te persen. Jammergenoeg ben ik er moeten uitkomen omdat het persen niet vorderde en hij is dan uiteindelijk met de zuignap geboren.

Van mijn tweede zelfs niet in bad gekunnen wegens technische problemen, was een echte teleurstelling

Maar anders zeker doen! En niet te veel met dat naakt-zijn bezig zijn, dat loopt wel los. Ik ben anders vrij beschaamd over mijn lichaam en loop er zeker niet mee te koop, maar een bevalling is zo natuurlijk dat dat goed voelde.

Veel succes!
  • ik ging mijn bikini-bovenste aandoen,op het moment zelf vond ik dit zo storend.Zowel relaxatie-bad als bevallingsbad in mijn blootje
  • Ik ben ook onder water bevallen en ben dit nu ook weer van plan. Ik moest echter nog eens goed nadenken of ik iets aanhad of niet bigsmile.gif je bent idd in een soort roes en veel van de omgeving kan je op dat moment niet schelen. Ik denk dat ik volledig naakt was. Mijn man was toen ook mee met zwembroek uiteraard...
    De vroedvrouw mee ook regelmatig je opening wat niet zo handig is als je iets aan hebt. en ik denk dat het mij ook gewoon zou storen. Eens je bevallen bent leggen ze je baby ook meteen op je borst, navelstreng doorknippen... En dan moet je op een tafel gaan liggen en hebben ze meteen gestimuleerd om borstvoeding te geven. Dan nog iets uittrekken of zo, daar heb je geen zin in op dat moment. Dus deze keer doe ik wel weer een bikini mee, maar ben ik eigenlijk niet van plan om deze aan te trekken.
    Je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt. Als je dan toch iets aantrekt, idd niet teveel stof want daar zou je zoals reeds gezegd koud van krijgen.
    succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld