Waarvan wou je dat ze het je hadden gezegd voor je bevalling? Ervaringen en tips.

• Ik heb ook tijdens mijn gewone menstruatie klonters bloed, jullie blijkbaar niet dan? (da's ook zo'n taboe waarover niemand echt praat he)

Ik was na de bevalling verschrikkelijk onzeker.
    Ik ben zo al niet erg zelfzeker en heel erg perfectionistisch, maar de eerste weken na de bevalling van ons eerste kindje heb ik echt alle doemscenario's die mogelijk zijn (en onmogelijk ook, haha) voor mijn ogen gezien.
    Het was een huilbaby en hij sliep en at slecht (verborgen reflux bleek achteraf) en ik voelde mij echt de slechtste moeder ooit.
    Omdat ik het niet kon oplossen, niet wist wat er aan de hand was, omdat ik twijfelde aan mezelf, omdat ik het gevoel had dat ik het niet onder controle had, omdat het niet liep zoals ik gehoopt had,...
    Daardoor werd ik ook enorm boos op mijn man soms, ik snauwde hem soms echt af met de tranen in mijn ogen... achteraf schaamde ik mij daar echt voor want hij deed zo zijn best maar op dat moment leek het wel alsof ik me niet kon beheersen en het uitwerkte op hem.
    Een mengeling van oververmoeidheid, perfectionisme (wat niet mogelijk is met een baby) en onzekerheid doet wat met een mens...
  • @saar zo een grote klonters heb ik nooit tijdens de menstruatie. .
    Na mijn laatste bevalling verloor ik vaak grote en hebben ze een stuk laten onderzoeken.
    Deze keer waren ze van naaktslak tot grote mandarijnen van grootte maar nu wist ik dat dit kon en schrok ik niet πŸ˜„πŸ˜ƒ.
  • haha, allemaal zo herkenbaar!

formaat naaktslak heb ik ook wel gehad, maar mandarijnen goofy.gif dat zou ik ook laten onderzoeken.
    Bij menstruatie heb ik ook wel eens klontertjes, maar toch zeker niet het formaat van na de bevalling.
  • Zalige topic!
    Mijn schoonzusje is momenteel zwanger en ik denk dat ik haar een boekje ga maken:
    101 dingen die je moet weten voor de bevalling smile.gif
    Ik hoop alleen dat ik haar dat niet te veel schrik mee ga maken.
    Want soms kan je het beter niet op voorhand weten.
  • Het is pas achteraf dat je zegt, dat je het graag had geweten e smile.gif.
    Of dat ook echt zo is smile.gif smile.gif
  • dat uw baby toch heel wat groter & zwaarder kan uitvallen dan geschat met de laatste echo's...
    Goed dat ik dΓ t niet wist op voorhand, had anders nooit gedacht dat ze er door had geraakt bigsmile.gif
  • @cera : Hier idem. Mijn dochter werd geschat op 3,400 kg en 50 cm. Bij de geboorte bleek ze 4,080kg te wegen en 53 cm groot surprised.gif

Ik leek wel een mini - reus op de wereld gezet te hebben.
  • Leuk topic en zo herkenbaar.

Nog eentje:

Dat je niet genoeg body's kan kopen.
    Want als je baby eens zo n explosie-kaka-pamper heeft, kaka tot aan zijn rug, mag je nog soms zo die kleertjes schrobben :0
  • Nog eentje voor mama's met een 3de kindje of 4de of ...
    Het is niet gelogen dat een 3de kind al veel minde rvan belang is en je vaak geen reactie krijgt na het sturen van een kaartje smile.gif smile.gif
  • @Neuzeke dat was bij ons bij de tweede al. Bij Nienke hadden we wel meer dan 50 felicitatie kaartjes. En van Emily maar 4 thumbdown.gif

Net alsof dat minder leuk was ofzo
  • @neuzeke: ja jammer eh, heb dit ook al gehoord van verschillende mama's
    Die hebben dan nog nauwelijks ziekenhuis/kraambezoek. En bij een eerste lopen ze je deur plat surprised.gif
  • Dat borsten echt melk kunnen spuiten en dat dat lekken erg lang kan blijven duren en dat dit soms best wel gΓͺnant kan zijn (overproductie)
  • Bij de 1ste 2 kreeg ik hetzelfde bezoek. Ze schelen niet veel dus wss durfden velen niet anders πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚
    Nu de 3de komt eeb pak achter en plots is het ofwel niets meer, ofwel veel trager iets laten horen en het cadeau bedrag is ook gezakt πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Bij een tante iq het van 50 naar 25 en nu 10 euro πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Maar we krijgen iets dus dat is fijn πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • @Bondje Jaaaaa dat is een goeie!!!! goofy.gif
    Die was ik zelfs al weer even vergeten maar de eerste keer dat je kindje loslaat en je een straal melk over haar gezichtje ziet gaan weet je echt even niet wat er gebeurd!!!! haha... was me dat schrikken seg.... duurde zelfs even vooraleer ik doorhad wat er juist gebeurde blush.gif
  • @HappyJ Of onder de douche! Man, man, man, gelukkig een douchegordijn aanwezig tongue.gif
  • - dat de knip echt wel veel pijn doet gedurende 2 weken en eerst nog erger wordt voor het betert.
    - dat 10.000 stappen halen per dag vanzelf lukt bij een onrustige baby (wandelen = baby rustig, zitten = baby weent) tongue.gif.
    - dat je weken aan een stuk kan functioneren met slechts een paar uur slaap per dag (adrenaline, hormonen)
    - dat douchen het hoogtepunt van je dag wordt; verzachtend voor die knip, verzachtend voor die gestuwde borsten en eventjes een half uurtje voor jezelf.
    - dat de eerste weken/maanden een emotionele rollercoaster zijn, wenen, euforie, onzekerheid, ..
    - dat je na de geboorte kan verschieten van je eigen lach, dat deze anders klinkt dan je gewoon bent, namelijk nog veel intenser vervuld van gelukt wanneer je dat boeleke daar voor je ziet.
  • -Dat je wel eens een grote boodschap doet tijdens de persweeen... (had graag een lavement gehad! zo genant! horror.gif)<
    -Seks na de bevalling is een ramp en zeeer pijnlijk (weet niet of dit aan de knip lag of niet maar had telkens het gevoel dat ik weer verder ging scheuren ookal was ik volledig geheeld)
    -Roze wolken ook niet aanwezig kunnen zijn. ik heb veel geweend en mezelf afgevraagd waarom ik een kind wou...
    -Borstvoeding moet je de tijd geven en de nodige hulp vragen.
  • Als het zen troost mag zijn, ook bij een lavement kan er wat ontsnappen πŸ˜„πŸ˜ƒ.
  • - Ik wou dat ik bij mijn eerste ook al een vroedvrouw aan huis had. Tijdens mijn andere 2 zwangerschappen, heb ik vroedvrouw aan huis gehad, die mij dan ook postnataal begeleidde.

- Kraamzorg aanvragen! Zalig om elke week hulp in huis te hebben!
  • Ik had graag op voorhand geweten dat "eens je water gebroken is, er tot aan de geboorte van het kind slijm, bloed, vruchtwater,... uit je blijft lopen".
    Ik dacht altijd dat het vruchtwater kwam en je dan moest wachten op de baby. Niet dus!!!
    Ze geven je een kraamverband. Kan je vergelijken met maandverband voor olifanten.
    Doe best een boxershort of grote onderbroek aan, dan zit het verband beter op zijn plaats.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld