Waarom is toucheren zo pijnlijk?

• Waarom is toucheren zo pijnlijk?

Mijn zus vond het toucheren pijnlijker dan de bevalling zelf. Weet iemand hoe dit komt en wat ze dan precies doen? Blijkbaar gaan ze met de vingers in de baarmoederhals om te voelen hoe open deze staat? Ouch!
  • Ik heb dit nooit als pijnlijk ervaren, eerder ongemakkelijk. Bevallen deed veel en veel en veel meer pijn wink.gif.
  • Toucheren doet enkel pijn als het tijdens een wee gedaan wordt, vind ik. Dus een goede vroedvrouw wacht gewoon eventjes totdat je wee over is en dan is het zoals Sanne zegt niet pijnlijk, wel ongemakkelijk.
  • Idd ongemakkelijk maar niks in vergelijk met een wee.
    Aangeven aan de vroedvrouw dat ze eventjes moet wachten.
  • Da heeft een zichzelf wat aangedaan waarschijnlijk. Mensen die er schrik van hebben en alles dus opspannen daar beneden hebben daar veel pijn van. Als je alles ontspant voel je het amper. Waarschijnlijk ook waarom het dus meer pijn doet tijdens een wee omdat je dan doorgaans alles opspant van de pijn.
  • Ik vond het wel pijnlijk maar dat kwam omdat mijn bm-mond nog behoorlijk hoog zat waardoor de vv bijna heel haar hand er in moest steken bij wijze van spreken drunk.gif maar eenmaal die lager zat deed het geen pijn meer
  • Het is de eerste keer dat ik die term hoor. Wat houdt dat precies in? Checken hoeveel cm ontsluiting er is?
  • @Marie Ja inderdaad, om te voelen hoever je bent met je ontsluiting.

Ik heb het ook niet als pijn ervaren, ook niet toen ze nog een randje moest weg duwen, dat zat de geboorte in de weg. niks van gevoelt ook al zei ze sorry haha. hoe ontspannender je bent hoe beter (en hoe sneller de bevalling verloopt ook). Maar goed ik was de hele bevalling heel ontspannen, de verloskundig buiten op de gang vroegen regelmatig aan mijn verloskundige of ik echt wel aan het bevallen was (ik gaf helemaal geen geluid niks). en waren helemaal verbaast dat ik na 4 uur weeen zei dat ik moest persen haha. Nee het was pijnlijk maar zo mooi, zou het zo weer over willen doen love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld