Vrouwelijke gyneacoloog Brugge

• Vrouwelijke gynaecoloog AZ Sint Jan Brugge

Hoi iedereen!

Alvast mijn excuses als deze post niet op de juiste plaats zou staan. Mijn vriend en ik hebben besloten om deze zomer voor ons eerste kindje te gaan. Ik zou willen overstappen naar een gynaecoloog in Brugge, AZ Sint Jan, omdat ik daar 2 jaar geleden een Gastric Bypass (maagverkleining) heb ondergaan en mij daar meer op mijn gemak zal voelen. Na wat opzoekwerk kwam ik terecht bij Dr. I DS en Dr. H L.

Zijn er hier dames met ervaringen bij 1 van deze 2 gyn's?

Alvast bedankt smile.gif

Groetjes
  • Eerst even: Pas je post aan, want namen van privépersonen mag je niet direct posten. (kort ze af ofzo)

Ik ben zelf patiënt bij dr. L en héél tevreden van. Zij werkt wel in AZ Sint-Lucas en niet Sint-Jan naar mijn weten, ze heeft wel nog privépraktijk ook.
    Enige nadeel bij haar is: laaaaang wachten. Tis een gewilde gyn en bijgevolg moet je vaak wachten tot het jou beurt is, ookal had je een afspraak. Soms frustrerend, maar aan de andere kant, kan de dokter het ook niet helpen als ze worden opgeroepen voor bevalling/noodgeval natuurlijk wink.gif
  • Ik ga bij dr Hilde L.
    En zij werkt in Lucas Brugge, zeer tevreden van, kan niet veel van haar erop aanmerken.
    ( was mijn 2de bevalling)

(eerste bevalling in sint jan)
    Hier zat ik bij dr Els . L, niet tevreden van, zowel niet van het personeel als van de dr. Hier gaf het personeel de doorslag om nooit voor mijn tweede zwangerschap naar sint jan te gaan.
  • @Ophelia Alvast bedankt voor uw reactie! Ik wil mijn titel van de post wijzigen maar het lukt mij precies niet... Hoe kan ik dit doen? Ik zal dan wel verkeerd gelezen hebben op de site van het sint jan, ik dacht daar ook bij gynaecologen Hilde L gelezen te hebben smile.gif
  • Hoi, ik ga al een hele tijd naar Dr. Isabel D. en ben er heel tevreden van! Ik ga wel steeds privé, nooit lange wachttijden, goeie opvolging,... En ik vond het ook tof hoe enthousiast ze is en meeleeft. Voor mij een echte aanrader!
  • Vandaag eerste consult gehad bij dr L. Is echt een super vriendelijke maar zoals gezegd zeer gewild...
    Ze werkt idd in st lucas en heeft prive praktijk aan de coupure.
  • @Amber1988
    Volledige namen van personen (dokters ea) laten we idd niet toe. Ik heb zowel de titel van het topic als de namen in je posts aangepast.
    Je kan natuurlijk nog altijd prive berichten naar andere forumleden sturen met de volledige informatie.
  • Ik ga naar Dr. I DeS
    Heeel tevreden, ook met mn laatste 2 mk perfect geholpen geweest.
    Je mag ook altijd mailen met je vragen en hoe dom de vraag je krijgt altijd een vriendelijk antwoord terug
  • Ik ben nu zwanger van het derde kindje en wil nu voor de derde weer een andere gynaecologe smile.gif Maar ik ga ook naar St Lucas. Eerste keer met gynaecologe B., vriendelijk maar kordaat en soms had ik het gevoel maar een nummertje te zijn.
    Tweede keer met dokter V., bij haar had ik helemaal geen goed gevoel. Na de bevalling is ze slechts één keer komen kijken en toen kon de vraag er nog niet vanaf hoe het was met mij. Dr. L is dan ook eens op bezoek geweest, echt een vriendelijke vrouw en dus besloten om laatste zwangerschap bij haar te gaan. Nadeel heb ik inderdaad al gehoord dat haar afspraken wel uitlopen. Maar vaak is dat zo (hoe meer betrokken, hoe minder stipt) dus dat is er dan maar bij te nemen.
    Zij die ook bij dokter L. gaan, wat is het gemiddelde ongeveer wat uitlooptijd betreft?
  • Eerste keer hebben we 20 min m9eten wachren, laatste keer 2 uur omdat er direct na haar verlof een ingreep ingepland was... volgende keren is in haar prive praktijk.. nu ja, ik heb het er voor over wink.gif
  • Merci voor de info Elza!

Laat je weten hoe het was in haar privépraktijk? Ik heb m'n eerste echo in het ziekenhuis en de tweede in haar privépraktijk.
  • wij gingen meestal privé en dan was bij ons het minimum 1u en max2.5.
    dr L. neemt ook regelmatig patiënten tussen met problemen, waardoor dat alles een beetje uitloopt.
    Ze neemt ook voldoende tijd voor echo's en vragen, hier gaf ze ook veel aandacht aan ons 1ste kindje, heeft eens een echo gedaan op de buik om te kijken of er toch geen kindje in grote zus haar buik zat zoals de mama wink.gif bigsmile.gif
    super vond ze dit en wij natuurlijk ook wink.gif
  • Minimum telkens 1 uur wachten? Hmz, dat is wel lang als je al twee kindjes hebt waarvoor je ook nog eens opvang nodig hebt elke echo..
    En ik werk ook op onregelmatige uren, hopelijk zal het lukken om reeds zoveel mogelijk afspraken vast te leggen en met een beetje geluk zo vroeg mogelijk op de dag.
  • Maar wel leuke actie om ook de grote zus erbij te betrekken hoor! Hier zie ik me m'n twee pagadders niet direct meenemen en zeker niet als ze zo lang zouden moeten wachten in de wachtzaal; komt niet goed sinister.gifAangepast door Mineola op 26/02/2016 18:00
  • Jammer genoeg idd mag je bij elke afspraak bij dr. L een uurtje vertraging rekenen wink.gif
  • Oooh, ik begin nu wel een beetje te twijfelen hoor ponder.gif Voor mij is het echt niet evident om daar veel tijd voor vrij te maken omdat m'n jongste steeds bij mij is (behalve wanneer ik dus moet werken, dan bij de papa) en met de oudste moet ik ook rekening houden met de schooluren (over de middag komt hij bijv thuis eten).

Is er een verschil tussen afspraak in zkh of privépraktijk mbt vertraging? Afspraken in privé vaker 's avonds?

Heeft er anders ook iemand ervaring met dokter D.? Of van horen zeggen? Ik heb haar nog niet irl gezien, op de foto ziet ze er wel een beetje streng uit..
    Of eventueel een mannelijke (vriendelijke) dokter in st lucas? Maar dan graag geen brutus zoals dokter C. Bij m'n eerste bevalling was hij er (helaas) bij want toen gyn van wacht op zondag (dus liefst niet bevallen in het weekend/ s nachts) en ik heb héél lang last gehad van de knip die hij toen gezet heeft..
  • Je kan gerust een afspraak maken en een kwartiertje later aankomen, dat scheelt al direct in tijd. Ik zag trouwens ook heel veel ouders die hun kindjes gewoon meenamen bij een afspraak. (al hangt dat natuurlijk van het karakter van je kindjes af of dat lukt)
    Laat de oudste dan eens uitzonderlijk op school eten, moet je daar ook al niet aan denken.

En ik moet zeggen, soms was de wachttijd ook wel eens minder dan een uur, als ik chance had tongue.gif
    Uiteindelijk is het belangrijkste toch dat je je op je gemak voelt bij je gyn wink.gif de praktische zaken kan je wel allemaal regelen
  • @Ophelia Ging je meestal naar haar privépraktijk of in zkh?

En daar zeg je zoiets, op m'n gemak zijn.. als ik al zit te stressen in de wachtzaal wanneer het serieus uitloopt waardoor ik dan misschien niet op tijd zal zijn aan de schoolpoort om m'n oudste op te halen, of op tijd op m'n werk zal zijn, .. en de jongste slaapt nog twee keer per dag en is zeer actief (kruipen, alles willen ontdekken, ...) dus meenemen ook niet echt een optie.

Nu, ik wacht nog even de eerste echo af. Is helaas ook al met haar assistent want anders moest ik nog een week langer wachten en ook het uur lukte dan niet, was nog maar één plaatsje vrij.
    Dan hopelijk na 1ste echo, alle afspraken zo vroeg mogelijk op de dag plannen, dat zou het best uitkomen.

Nog mensen die eventueel andere gyn (indien nodig) kunnen aanbevelen in st lucas?
  • Ik ben nu in verwachting van eerste kindje (36 weken).
    Ik ga bij de F CL. In sint-lucas. Mannelijke arts maar zeer tevreden van tot nu toe.
    Wind geen doekjes om de dingen en stelt gerust waar nodig.
    Bij het aankaarten van bepaalde kwaaltjes vaak reactie als 'dat is normaal, daar moet je door'. Voor mij werkt dit eigenlijk wel goed. Dramatiseert niet maar luistert wel.

Veel succes met de keuze
  • Ik ga bij dokter V van St. Lucas. Sommigen vinden haar streng of onvriendelijk maar ik merk daar niets van eigenlijk. Ok ze gaat je niet vertroetelen maar dat hoeft ook niet van mij. Ze geeft duidelijke uitleg en beantwoordt al mijn vragen. Ik heb nog geen negatieve ervaringen. Ik ga al 5 jaar bij haar voor routine-onderzoeken en nu dus voor mijn eerste zwangerschap. Misschien dat dit anders is maar bij mijn eerste echo was ik alvast op mijn gemak. Mijn man vond haar ook goed. Als je heel zachtaardig gewend bent dan komt ze misschien wel "serieus" over maar het is maar wat je gewend bent hé wink.gif.

Voordeel bij dokter V. is wel dat ik nooit moet wachten. Ben tot nu toe wel altijd naar haar privépraktijk geweest.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld