Voorbeeldbrief ouderschapsverlof

• Hey allemaal,

Heeft er iemand van jullie soms een voorbeeldbrief voor de aanvraag van ouderschapsverlof?
    Zou dit namelijk willen aanvragen maar weet niet goed wat er allemaal in te zetten enzo...

Alvast bedankt

Ilseke
  • normaal gezien krijg je dat reeds voor een deel ingevuld van je werkgever.
  • Hey Ilseke,

Op de website van de rva vindt je die formulieren van het ouderschapsverlof, je gaat naar de site van de rva en daar klik je dan op loopbaanonderbreking en daar vind je dan de formulieren die je nodig hebt!
    Ik hoop dat je er iets mee bent.

Groetjes,
    Fieked
  • hoi , is het voor je werkgever of voor de aanvraag bij de rva ?

zo een brief voor de werkgever kan ik je wel bezorgen.
    die van de rva kan je downloaden van hun site.

heb nog nooit problemen gehad met de brief die mijn man meeneemt om toelating te vragen aan zijn werknemer.

stuur dan even je email adres door via pb of gewoon via hier en dan bezorg ik jou de brief die wij altijd gebruiken .

vergeet wel de datum en namen niet aan te passen he bigsmile.gif

groetjes Jessy
  • Hey Jessy,

Het is idd de aangetekende brief voor de aanvraag bij de werkgever.
    Formulieren van de RVA heb ik al.
    Of is dit voldoende ??

Je mag mailen naar ilse_denyn@hotmail.com

Alvast bedankt !!
  • mail is gestuurd

hopelijk heb je er wat aan

groetjes Jessy
  • Hoi Jessy
    Wil je er ook eentje naar mij sturen?
    Dan heb ik een idee wat daar allemaal moet instaan hé.
    silke_van_perre@hotmail.com
    thank you xxx
  • Hallo

Ik heb dat gewoon via formulier van RVA gedaan, niet aangetekend. Moet dit dan?? Ik heb er nooit problemen mee gehad.
  • @ sillie , brief is doorgemaild.

@ eva : er is hierop niet echt een verplichting maar ze zeggen wel dat je het best via een persoonlijke brief aan je werkgever eerst kan aanvragen of hij ermee akkoord gaat .

voor je werkgever heb je 2 mogelijkheden word verder gezegd , ofwel aangetekend opsturen of in tweevoud afprinten en het papier dat je zelf terug meeneemt laten handtekenen met datum erop.
    dit is voor persoonlijke zekerheid dat je baas achteraf niet zou kunnen beweren dat hij van niets wist.

natuurlijk als je dadelijk de papieren van de rva geeft en hij vult deze in dan kan hij hierop niet terug komen.
    maar die persoonlijke brief wordt zowat gedaan om je baas ergens het gevoel te geven dat hij eerst zijn toestemming mag geven ( zo voelt deze zich ook belangrijk wink.gif bigsmile.gif )

groetjes Jessy
  • Hallo Jessy,

zou je naar mij ook een voorbeeld willen sturen.
    Mijn emailadres is ellydevleeschouwer@hotmail.com

Bedankt
  • brief is gemaild

groetjes Jessy
  • bedankt Jessy
  • gemakkelijke baas en eens geïnformeerd, niemand doet het via brief zeiden ze op de receptie, dus werkje uitgespaard wink.gif
  • hallo,

ik heb enkele vragen ik werkte voor mijn zwangerschap in een supermarkt dit via intrim zou mijn vast contract krijgen als ik .... dagen had gewerkt via intrim kan je dan een vast contract krijgen bij de supermarkt zelf, maar moest thuis blijven van de dokter aan 4 maand zwangerschap voor mijn rug. zit nu sinds 2 oktober 2009 thuis van mijn rug ben 18 maart 2010 bevallen van een dochtertje en van mijn 15 weken zwangerschapsverlog gaan er 6 weken naar voor de bevalings datum en heb er nu nog 9 (weken) die ik krijg na de bevalling dus ben ik nog thuis tot en met 19 mei heb nu een brief gekregen dat ik een extra week kan aanvragen ( dus dan in totaal 10 weken er na krijg) omdat ik al arbeidsongeschikt was door ziekte of ongeval van voor die 6weken voor de bevalings datum dus zou ik maar 27 mei weer van start moeten gaan. nu heb ik telkens alle doktersbriefjes en dergelijke papieren die aantoonden dat ik thuis dat in mijn zwangerschap voor mijn rug telkens inhet intrim kantoor afgegeven waar ik voor werkte. nu zou ik graag ouderschapverlof aanvragen moet ik dit dan ook doen via het intrim kantoor of kan ik geen ouderschapverlof aanvragen omdat ik geen vast contract heb bij mijn werkgever (supermarkt)???? en als ik dit wel kan aanvragen hoe moet ik dit dan doen en met welke papieren
    alvast bedankt
  • Hoi Jessy,

zou je mij misschien ook die brief eens kunnen doormailen aub?
    neleke_enkels@hotmail.com
    Alvast bedankt! Is altijd handig als je een voorbeeldje hebt content.gif .

Groetjes Nele
  • @ nele : brief is doorgemaild.

@ deborah : ik vrees dat jij geen recht hebt op ouderschapsverlof.
    je moet daarvoor minstens 1 jaar gewerkt hebben op je huidige job.
    en ik vrees dat je daar niet aan komt he ?
    via de interim kan je geen ouderschapsverlof aanvragen.

groetjes jessy
  • Via interim kan je normaal geen ouderschapsverlof aanvragen. volgende komt van de site van de overheid: www. meta.fgov.be /defaultTab.aspx?id=547 (zonder spaties)
    Anciënniteit voorwaarden
    Een werknemer heeft maar recht op ouderschapsverlof wanneer hij in de periode van 15 maanden die voorafgaan aan die schriftelijke kennisgeving aan de werkgever, gedurende 12 maanden verbonden is geweest met een arbeidsovereenkomst met de werkgever die hem tewerkstelt.
  • Hey Jessy,

Heel erg bedankt, heb de brief ontvangen !
    Ga hem zeker gebruiken!

Groetjes

Ilseke
  • voorbeeldbrief ouderschapsverlof

Hoi,

Zou het erg op prijs stellen als je mij ook even zo'n voorbeeldbrief voor mijn werkgever zou willen doormailen???
    Alvast héél erg bedankt!

Angelique

aschoffelen@hotmail.com
  • voorbeeldbrief ouderschapsverlof

Ik was op zoek naar een voorbeeldbrief voor ouderschapverlof aan te vragen,ik zie dat er al enkele de zelfde vraag hebben gesteld zou het mogelijk zijn om mij ook een voorbeeldtje te sturen naar christel_dewit@hotmail.com
    Zelf ben ik 15 weken geleden bevallen van mijn 5de kindtje nu wordt het toch tijd om eens aan part-time te gaan werken voltijds wordt nu echt te veel en aangezien ik nog 3 kinderen heb onder de 12 jaar zou ik 1.5 jaar ouderschapsverlof kunne aanvragen om part-time te gaan werken.

Groetjes allemaal
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld