Verdoving of niet?

• Je hoort zoveel verhalen over pijnlijke bevallingen...anderen zeggen dan w??r dat als je verdoving gebruikt om te bevallen dat het niet hetzelfde gevoel is.

Ik twijfel ook nog. Zijn er mensen die beide gedaan hebben en is er een verschil die je hebt ervaren in de band met je kind?
  • Ik ben twee keer bevallen zonder verdoving en ben hier wel een klein beetje fier op. Tegenwoordig bevallen meer dan de helft van de vrouwen met een epidurale verdoving. Ik ben misschien raar op dit vlak, maar ik zou nooit willen bevallen zonder hier iets van te voelen. Je moet toch weten wat je lichaam van je vraagt. Mijn zoontje is nu 10 weken, maar als er een derde kindje komt zal dit ook zonder verdoving zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat je kindje van die verdoving ook wel versuft is en wat ik nog een groot nadeel vindt, is dat je dan constant in bed moet blijven. Maar ja, iedereen denkt hier anders over en je moet doen waar jij je het beste bij voelt zodat je achteraf geen spijt hebt.
    groetjes Anja
  • hoi linda,
    mijn bevalling is ondertussen alweer een jaartje geleden, maar was ook zonder verdoving.ik had op voorhand zoiets van dat ik meer schrik zou hebben van de naald dan van de bevalling zelf.ik zei altijd:ik zie wel als het zover is als ik verdoving wil.heb ik dus niet genomen;zo erg als de verhalen die rondgaan vond ik dde bevalling helemaal niet eens.dus, mijn tip:als je verdoving wil of niet merkk je wel op het moment zelf.pieker er niet te veel over.en als je een goed ziekenhuis hebt zegt de vroedvrouw wel of je het nodig hebt, zij hebben ervaring genoeg, he!!(ik ben in salvator in hasselt bevallen, echt toppie
    thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif !!!
    groetjes, evi
  • hoi linda,
    ik ben bevallen op 09/02/2001 met verdoving
    awel ik ben daar heeeeeeeeel content over ik heb de bevalling zo fijn kunnen meemaken ,mijn man en ik hebbn zelf zitten lachen met de vroedvrouw.
    ik lag op een gewoon bed en ze wouden mij op het bevallingbed leggen en ik zakte in elkaar je hebt totaal geen gevoel in u onderste ledematen .
    ik wou ook eerst proberen natuurlijk te bevallen maar ik hield het echt niet uit dat de vroedvrouw zei "al je wil mag je nog altijd kiezen als je epiduraal wilt ",
    ik heb dus een spuit gekregen en dat was echt best meevallen je moet je helemaal ontspannen en denken het zal niet meer lang duren.
    mijn schoonzus is verpleegster en die zei mij nog de dag ervoor het bestaat ervoor waarom zou je het dan niet nemen
    zij heeft het zelf ook gedaan bij haar twee zoontjes,
    je moet echt zelf zien als je het echt niet uithoud doe het maar, het was bij mij echt een snelle zalige bevalling echt voor herhaling vatbaar.
    ik wens je echt veel succes,
    smile.gif thumbup.gif
  • Ik denk dat ik ook ga verdoven. Bedankt voor de informatie.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld