Uitkerking zwangerschapsverlof

• Dag iedereen,

Ik ben uitgerekend voor 14 maart 2011, het wordt ons eerste kindje.
    Ik had een vraagje betreffende de uitkering tijdens het zwangerschapsverlof en vroeg me af of hier iemand ervaring mee heeft of een antwoord?

Wij zijn aangesloten bij het CM, de eerste 30 dagen van het zwangerschapsverlof zou ik 82% van mijn brutoloon ontvangen en daarna nog 75%.
    Alleen vraag ik me af wat hier allemaal nog van af gaat? Ik heb me al geïnformeerd bij het CM met de vraag of ze hier een simulatie kunnen van maken, maar dat is blijkbaar niet mogelijk.

Wel zeiden ze me dat er 11,11% bedrijfsvoorheffing van af gaat. Mag ik dan "gewoon" mijn brutoloon nemen en hier 82%/75% van af halen en daarna nog eens 11,11 % om te weten hoeveel ik zou ontvangen?
    Klopt het dan dat hier geen belastingen op betaald worden (maar dat dat dan wel herrekend zal worden in de belastingen van het hieropvolgend jaar?)

Bedankt voor jullie hulp!
    Liesbeth
  • bel eens naar je vakbond, zij moeten je mss ook kunnen helpen.
    want idd je moet op iedere loon 30 % bedrijfsvoorheffing betalen en als ze het minimul (nl 11%) afhouden moet je die resterende 19 % achterdragen geloof ik. maar als je huis leent is dat geen prob. bij ons toch allesinds niet...

maar zoals ik al zei je vakbond zal je er nog beter mee kunnen helpen
  • ik weet idd van die 82% en dan vervolgens 75%
    maar van die 11,11% nog niks gehoord tired.gif
    zal nog altijd meer zijn dan dat ik nu heb door ziektewet uitkering want dat is echt magertjes hoor als je noodgedwongen maanden moet thuis zitten...
    Hou van mn loon van 1000a1100 euro maar een 650euro over.
    Wat betreft de belastingen, betaal je nu idd niets maar het jaar erop ofzo wel inderdaad dat weet ik van een collega.
  • Ik heb moederschapsbescherming en dit is 78% van je brutoloon. Hiervan wordt idd 11.11% afgehouden en dit is bedrijfsvoorheffing. Zo staat het in mijn berekening. Uiteindelijk valt het bij mij wel mee, de uitkering. Ik heb niet zo heel veel verlies, ong 150?. Ik werk wel part time...
    Hopelijk ben je hier iets mee...
  • Bedankt iedereen voor jullie reacties!

Ik ben ondertussen op de website van Euromut een berekeningstool tegen gekomen en blijkt inderdaad dat er enkel de bedrijfsvoorheffing van 11,1,% wordt afgehouden en geen andere belastingen.
    In mijn geval zou ik dus gedurende die maanden meer over houden dan wanneer ik normaal werk, maar dat wordt dan wel weer teniet gedaan in de volgende persoonsbelastingen...

Ik ga er in elk geval goed van genieten!

Groetjes,
    Liesbeth
  • Ik heb dat dus meegemaakt! Dit jaar moet ik 800 euro terug betalen aan de belasting en vroeg de belasting medewerkster wat de reden hier van was, en deze zei me dat het door me zwangerschap uitkering kwam! Ik
    Baalde als een
    Stekker !!!
  • Inderdaad, ik ken het fenomeen ... moet je inderdaad goed rekening mee houden !
    En de uitkering is al zo schandalig laag !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld