Toucheren vraagje

• Toucheren vraagje

Kan iemand me uitleggen wat het toucheren precies inhoudt? Ik weet wel dat dat dient om te bepalen hoe ver de baarmoedermond openstaat, maar hoe verloopt die procedure? Klinkt onnozel, maar ik ben daar een beetje bang voor omdat ik redelijk smal ben en de gyn ook altijd moeite heeft om het speculum in te brengen... met hoeveel vingers gaan ze naar binnen?
  • Toucheren doen ze meestal met twee vingers anders kan je inwendig niet meten hoever de baarmoedermond geopend is.
  • hallo,
    ik had hier ook écht héél veel bang voor, ze hebben dit bij mij pas gedaan bij de bevalling zelf, nooit voordien als ik op controle ging.
    Ze gebruiken hier 2 vingers voor, ik kan niet zeggen dat ik zo aangenaam vond, ik vond het zelf ook iets wat pijnlijk maar je ondergaat dat op dat moment gewoon, ik heb mij hier echt zorgen over gemaakt op voorhand maar uiteindelijk moest het toch en je kunt je beter zoveel als mogelijk ontspannen, dan heb je er het minste last van (al weet ik dat dat makkelijker gezegd is als gedaan wink.gif
    het duurd gelukkig niet lang, 't is zo gebeurd,
    ik ben altijd nogal preuts geweest en zeker voor zo een dingen had ik echt wel bang maar uiteindelijk kon het mij minder schelen op dat moment dan dat ik ooit had durven denken, ik hoop dat het voor jou ook zo gaat, hoever ben je?
  • Toucheren is eigenlijk het voelen met de vingers hoe ver de baarmoedermond openstaat. Ze brengen dus eigenlijk hun vingers IN de baarmoedermond en spreiden die dan open om de diameter "op het gevoel" te meten. Ik vond dit heel pijnijk, maar twee vingers inbrengen bij mij is ook al pijnlijk als ik het zelf doe... hangt dus misschien wat af van hoe breed je daar beneden bent...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld