'Je kan beter uitrusten, er wordt je aangeleerd hoe je je kindje moet wassen, bezoek moet zich aan bepaalde uren houden, enz.'
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik ben de 2e keer poliklinisch bevallen en kwam persoonlijk thuis véél beter tot rust dan in het ziekenhuis. In je eigen bed slapen en enkel wakker worden van je eigen baby ipv constant gestoord te worden door vanalles en nog wat (verpleging die ten allen tijde binnen kwam lopen, gerammel van karren op de gang, de baby van de kamer ernaast die een uur aan een stuk ligt te krijsen,...) Echt, thuis vond ik de kraamtijd véél aangenamer dan in het ziekenhuis.
Ook bezoek vond ik thuis veel aangenamer, want thuis komen ze niet onverwachts en regel je zelf wanneer je je bezoek wenst te ontvangen. In het ziekenhuis kwamen ze onaangekondigd en zat de kamer vol gedurende het hele bezoekuur (14 uur tot 20 uur). Zo vermoeiend dat ik dat vond!
En een baby wassen is nu toch niet zo moeilijk

En je kan altijd beroep doen op een vroedvrouw en kraamzorg als je dat wenst.
Ieder moet er zijn eigen ding mee doen natuurlijk en sommige mensen zullen wel liever in het ziekenhuis liggen, maar dat is zeker niet voor iedereen zo.