Te weinig borstvoeding?

• Te weinig borstvoeding?

Graag had ik jullie mening over borstvoeding of ervaringen?

Mijn zoontje, drinkt 8 keer per dag maar valt meestal in slaap tijdens het drinken aan mijn borst waardoor ik hem verleg naar mijn andere borst, dan begint hij terug te drinken maar na een paar min valt hij terug in slaap. Ik probeer hem te stimuleren om te drinken, maar meestal lukt dat niet zo goed en wil hij niet echt wakker worden. Als ik hem ik hem daarna in zijn bedje leg begint hij te wenen van de honger, dan leg ik hem terug aan mijn borst. Daarna valt hij dan terug in slaap.

Als ik afkolf heb ik maar 40 cc soms 50 en zelden 60 cc, misschien produceer ik te weinig melk waardoor hij interesse verliest in zijn voeding?
  • Te weinig borstvoeding is heel zeldzaam

Te weinig melk hebben is echt heel zeldzaam. Eigenlijk zijn we met z'n allen gewoon een beetje vergeten hoe borstvoeding werkt en hoe intensief het kan zijn. Enkele tips:
    - aanleggen, aanleggen, aanleggen
    - borstvoeding is na 1,5 uur verteerd, dus het is heel normaal dat je baby (heel) vaak wil drinken.
    - borstvoeding is niet alleen maar voeding. baby's willen contact en willen gedragen worden. Huid op huid contact stimuleert de baby ook om te drinken.
    Ik raad je aan om eens te kijken naar de website van La Leche League en/of je aan te melden op de facebookgroep van deze borstvoedingsorganisatie.
    Succes!
  • Hoe oud is je zoontje nu?
    Klinkt allemaal heel herkenbaar. Onze dochter is nu 5 weken en heeft soms dagen dat ze om het anderhalf uur wil drinken. Na een kleine portie blijft ze dan sabbelen op de borst of valt ze in slaap. Wij concluderen dat ze dan vooral op zoek is naar genegenheid. Als mijn man haar op zo'n moment bij zich pakt, gaat ze minder op zoek naar de borst, maar wordt ze toch rustig.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld