Stuk achtergebleven placenta?

• veel succes en hopelijk snel beterschap hé meid groetjezz thumbup.gif
  • Jolien,

Heel goed dat je gebeld hebt !
    En ik hoop dat het na morgen (wat er ook gedaan moet worden) weer beter gaat en je echt kan gaan genieten van je kindje !!!

Liefs Joopie
  • goed zo!!!

welke gyn heb je te pakken gekregen?

veel succes alvast content.gif
  • Ik hoop ook dat er vanaf morgen beterschap in zicht is. Het zou dr. Decleer zijn?
  • Ik zit hier echt met open mond te lezen over het aantal nonchalante gyns!
    Ik ehb het zelf ook meegemaakt, maar ik werd door mijn gyn wel serieus genomen toen ik 8 dagen na de bevalling belde dat ik vuistgrote stolsels verloor.
    Amai, ik schrik echt van jullie verhalen.
  • Hoi iedereen, ik ben net thuis van het ziekenhuis. Er zat blijkbaar nog heel veel weefsel in de baarmoeder (ben acht weken geleden bevallen). Ze hebben deze morgen in Gent een echo gedaan en direct besloten een curettage te doen. De resten waren al aan het ontsteken, het werd dus tijd dat ze verwijderd werden. Nu zijn ze opgestuurd voor onderzoek en als het effectief ontstoken blijkt, moet ik nog antibiotica krijgen. Ik ben heel blij dat ik er (bijna helemaal) vanaf ben! Een pak van mijn hart hoor. Nu rest me enkel nog mijn 'oude' gynaecoloog te bellen en haar alles eens onder haar neus te wrijven. Ik moest haar factuur niet betalen van de nacontrole + de keer dat ik op spoed binnenkwam en direct na een echo terug naar huis werd gestuurd wegens niet erg! Het is al een dure bevalling geweest ...

De curettage was onder algehele narcose en alles viel goed mee.
  • Wat een geluk dan dat je een andere opinie hebt gevraagd! Stel je voor dat je nog langer had moeten wachten!
    Ben blij dat ze meteen een curretage hebben gedaan. Vond het zelf ook goed meevallen. Ik heb sowieso antibiotica moeten nemen, voor het geval dat het ging ontsteken.

Ik hoop dat de miserie bij jou nu eindelijk is opgelost!
  • hier ook antibiotica moeten nemen maar alles is ok voor je echt toppie geniet nu en rust vooral hé mam groetjezzzz thumbup.gif wink.gif
  • gelukkig heb je de hulp gekregen waar je recht op had!
  • Problemen bij volgende zwangerschap?

Hey, ik heb net een postnatale controle gehad en de inwendige echo liet zien dat er nog een stukje placenta was achtergebleven (ze hadden niet alles verwijderd bij de bevalling). Ik moet maandag geopereerd worden om het laatste stukje te laten verwijderen. Heeft iemand dit ook laten doen en hoe moeilijk/makkelijk was het voor jullie om daarna terug zwanger te geraken. Ik heb namelijk heel veel schrik dat ik niet (makkelijk) zwanger meer zal geraken.
  • Dat heeft in principe geen gevolgen voor je vruchtbaarheid. Bij mij werd de placenta na de geboorte van mijn zoontje met de hand gehaald (dus echt letterlijk met de hand naar binnen, een vreselijk trauma heb ik daar aan overgehouden). Er was alsnog een stukje blijven zitten en dat is nadien met een operatie verwijderd. Buiten wat vaginale ongemakken (pijn bij het vrijen nadien en precies ook wat wijder) heb ik er niks aan overgehouden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld