stuitbevalling, ervaringen?

• stuitbevalling, ervaringen?

Hallo

ik vroeg me af of hier al mama's kozen voor een stuitbevalling.
    Wat was je ervaring hiermee en koos je wel of niet voor epidurale verdoving?
    In welk ziekenhuis deed je het?

Bedankt!
  • Wordt dat nog gedaan? Dacht dat dat sowieso een keizersnede was...
  • Ik had 4 jaar (en 3 maanden) geleden een poliklinische stuitbevalling in het UZA in Edegem en heb daar geen seconde spijt van gehad. Het was een vlotte bevalling zonder epidurale verdoving.
    Ik wou eigenlijk graag thuis bevallen, dus de gedachte aan een keizersnede was voor mij pure horror... En het is ook duidelijk gebleken dat een keizersnede niet nodig was.
  • oh fijn Hilde. Bedankt! Had je dat dan zonder epidurale? Of moest je verplicht met?
  • Ik heb erover getwijfeld - mijn eerste was een stuit. Uiteindelijk niet gedaan en maar gelukkig ook, want een gewone bevalling zou, achteraf gezien, met 99% zekerheid slecht zijn afgelopen. Bij mijn tweede, geen stuit en poging tot normale bevalling, bleek namelijk dat mijn bekken niet geschikt is voor een natuurlijke bevalling. Dat was vooraf niet te voorspellen. Ik heb wel van verschillende artsen achteraf gehoord dat er vaak een reden is waarom een kind in stuit gaat liggen. Bij mij was dat dus echt het geval. De derde was overigens inderdaad weer een stuit.
  • Ik ben bevallen zonder epidurale verdoving, daar werd helemaal niet op aangedrongen in het UZA.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld