steriliseren

• steriliseren

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van ons derde en laatste kindje. Ons gezin is dan compleet!
    Aangezien wij heel vlug zwanger worden (3 keer in de eerste ronde) raadt men ons aan om voor iets definitiever te gaan dan de pil. Ik ben daar nu wel strikt in, maar je moet maar eens ziek worden, overgeven, ...

Wat denken jullie van steriliseren? Iemand een idee wat dit inhoudt? Is dit een operatie of onder plaatselijke verdoving...
    We hebben wel nog even tijd, maar wil mij goed voorbereiden om de juiste beslissing te nemen.

Groetjes
  • Ik ben me er in gaan verdiepen, en zie er nu toch compleet van af. Het is onder volledige narcose. Ze branden de eileiders door. Je kan daarna heftigere menstruaties krijgen, ook meer buikpijn. Ook heb ik gelezen dat de eileiders weer terug aan elkaar kunnen groeien. .

Ik heb dus tegen mijn man gezegt dat het na jaren anticonceptie en drie kinderen het zijn beurt is.. En dat hij maat eens moet nadenken over een knip. En ik ben daar heel hard in geweest. Geen knip knip, geen wip wip.
  • Mij lijkt het ook logischer dat de man zich hier even laat zien en de knip laat zetten.
    Als vrouw heb je al jaren brol geslikt met alle hormonen wisselingen vandien en ben je ook nog eens zwanger geweest waarbij je je lijf "opoffert".
    Ik ben er ook heel hard in, na de zwangerschap geen kinderen meer ??? Dan mag hij het oplossen wink.gif
    Als vrouw ga je weer door weet ik veel wat hormonengedoe moeten worstelen na zo een operatie terwijl het bij de man een knoopje inhoudt (dat nog omkeerbaar kan zijn als je wil) zonder dat hij last heeft van zijn hormonen.

Niet vergeten dat je als vrouw ook nog eens door de menopauze moet ooit en dat is ook geen lachtertje bij sommigen...
  • Ikzelf ben 5 jaar geleden gesteriliseerd, 1 jaar na de geboorte van mijn jongste.
    En is de beste beslissing ooit geweest! Geen hormonen meer moeten slikken.

Ik zat vrij snel terug in mijn natuurlijke cyclus. Ik zit tussen de 30 à 36 dagen. Dus weet wel ongeveer wanneer mijn regels gaan komen. Mijn indicator zijn mijn borsten, als die pijn beginnen doen is het voor binnen de 3 dagen. Mijn menstruatie is de eerste 2 dagen heel fel en wel wat last van buikpijn, maar dat had ik vroeger voor mijn pilgebruik ook. Dus opzich is er op dat gebied niet veel veranderd. Ieder lichaam is anders.

Het was onder volledige narcose, via een kijkoperatie.(dagopname) Ik ben geholpen tijdens een verlengd weekend, dus een dag of 4 thuis geweest en daarna gewoon terug gaan werken. Na een 10 dagen op controle bij de huisarts.

Ik was 27 toen ik ben gesteriliseerd. Maar na 2 probleem zwangerschappen zag de gyne geen enkel bezwaar om het te doen. Ze begreep mijn keuze. Veel gyn's willen het niet doen voor de leeftijd van 30.

Mijn eileiders zijn doorgebrand, dus minder risico dat het terug aan elkaar groeit dan bij doorknippen of klemmen zetten.
  • Ik ben na 4 probleemzwangerschappen gesteriliseert tijdens mijn 4de keizersnede ook door middel van doorgebrande eileiders.
    Een 5de zwangerschap was niet verantwoord de pil geen optie omdat ik hoge bloeddruk heb...
    Ik heb afgezien kon mijn linkerbeen niet strekken want deed mijn liesstreek branden.
    Ik was dan ook aan het bekomen van de keizersnede.
    Ik had even spijt van de beslissing toen maar later gezien niet meer.
    Kleinste is nu 2,5j en ik heb mijn regels nog nooit zo stipt gehad sinds mijn sterilisatie.
    Ik moet ook niet dagelijks aan een pil te denken.
    Voor mij persoonlijk was het niet zozeer dat mijn man het maar moest laten doen omdat het bij ons vooral was doordat ik een 5de zwangerschap medisch gezien niet meer aankon.
  • Bij ons gaat het helemaal niet over wie het maar moet laten doen en wie niet. Ik wil gewoon alle opties openhouden en dan kiezen we iets waar we ons alle 2 goed bij voelen.
    Ik ben niet van mening dat mijn man het maar moet laten doen omdat ik al jaren de pil neem, ik wel mij gewoon goed informeren om de juiste beslissing te kunnen maken, samen met met mijn.
    Bedankt voor de reacties!
    Ik wist ook niet dat je gewoon je regels blijft verder krijgen als je gesteriliseerd bent. Als de eileiders zijn onderbroken kunnen de eitjes toch niet door?
  • Dat je een eisprong krijgt is al voldoende om ongesteld te worden, dan bouwt zich slijmvlies op. Dus het helpt tegen een zwangerschap maar niet tegen je menstruatie.

Ik zit er ook aan te denken na de tweede kindje. Dan heb je het toch zelf in de hand. kan mijn vriend ook vragen, maar je leest zo veel dat het toch weer aan groeit en zo.zelfs al zou ik een nieuwe partner krijgen. ik wil echt niet meer dan twee.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld