Sterilisatie tijdens keizersnede

• Sterilisatie tijdens keizersnede

Hallo
    Zijn hier mama's die ervaring hebben met sterilisatie tijdens keizersnede ?
    Groetjes wendy
  • Beter nog even wachten.

Ik heb geen ervaring met een sterilisatie tijdens een keizersnede en ik zou het persoonlijk ook nooit doen. Sterilisatie op zich vind ik prima, maar ik zou toch wachten tot mijn kindje wat ouder is. Heb al gehoord dat heel wat vrouwen hier spijt van krijgen. Uiteraard is een zwangerschap een heel ingrijpende gebeurtenis en vaak denk je tijdens je zwangerschap ‘nu wil ik geen kinderen meer’, maar na verloop van tijd kan je er helemaal anders over denken. Hoe oud ben je trouwens en hoeveel kinderen heb je al?
  • Hier heb ik dit ook gevraagd aan mijn gyn, na mijn 2de kz.
    De gyn weigerde dit.
    1) ik was te jong 26j
    2) je weet nooit wat er zou gebeuren de eerste maanden na mijn 2de kindje (ivm wiegedood, nogal onnozel in mijn ogen maar niet in de die van mijn gyn)
    3) als ik ooit zou van gedacht veranderen voor een derde

ik ben nu 30j en mijn man heeft zich 2 j geleden op zijn 30ste laten steriliseren.
    Wij willen zeker geen derde meer hebben en ik hoop in mijn diepste dat er nooit iets gebeurd met 1 van onze kinderen, maar dan nog wil ik geen ander kindje meer.
    Wij hebben er 2 en dat zal zo blijven.
    Als jij je echt wilt laten steriliseren, moet je dit zeker doen
  • Mijn man heeft zich laten steriliseren na onze dochter. Zelfs hier stond de uroloog er weigerachtig tegenover voordat ons dochter 1 jaar was, maar met alle gegevens heeft hij het dan toch gedaan (ons dochter was toen 5 maand).

Dus ik kan inkomen dat een gynaecoloog er ook weigerachtig tegenover zal staan. Maar elk geval is persoonlijk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld