Sporten na keizersnede

• Sporten na keizersnede

Vanaf 4 weken na de keizersnede kon ik weer alles en moet zeggen heb nergens meer last van. Met 6 weken begonnen met sporten, alles kan weer behalve buikspieroefeningen. Ik kan alleen crunches doen maar zodra ik een andere oefening voor mijn buik wil doen heb ik zoveel pijn dat het voelt alsof mijn buik uitelkaar getrokken wordt. De pijn blijft op 1 plek, daar waar ze de knoop hebben gemaakt binnenin. Hoelang duurde het voordat je weer goede buikspieroefeningen kon doen zonder pijn en intensief? Zit nu 9,5 week na keizersnede...
  • Zelf ook een keizersnede gehad en ben op 8 weken erna kine gaan volgen, zij gaf aangepast oefeningen voor de buikspieren want het duurt best wel een tijdje alvorens je de gewone oefeningen terug kunt doen. Je contacteert best eens de kine voor postnatale kine. Normaal zijn 9 sessies terugbetaald door je ziekenfonds.
  • Ik heb pas 10 dagen geleden een KS gehad, maar de kiné + gyn hebben me gezegd zeker géén buikspieroefeningen te doen de eerste 8 weken.
  • @austen ik zit bijna 10 weken na keizersnede. Moet zeggen dat ik vandaag toch een aantal buikspieroefeningen kon doen maar niet veel reps.
    Ik zal er maar vanuit gaan dat het iedere dag een stukje beter gaat...

Met hoeveel maanden kon je weer intensief buikspieren trainen? Mijn trainingen duren normaal rond de 20 minuten alleen al mijn buik. Het zijn erg intensieve oefeningen maar zeer effectief op zeer korte termijn...
  • Persoonlijk zou ik nog even de intensieve buikspieroefeningen laten ofwel het advies van een kine raadplegen. Als je je buikspieren gaat overbelasten kan dit enkel maar negatief uitdraaien naar de toekomst toe.
  • De intensieve oefeningen laat ik inderdaad nog even achterwegen, te veel pijn.
    Maar ik merk gelukkig vooruitgang.
  • 6 weken na de KS postnatale kine. Vooral buikspieroefeningen. Doe je geen kine?
    Dat was langzaam opbouwen he, eerst 5 van elke oefening, dan 10, enz.
    Veel wandelen met baby.... Dat ook wink.gif
  • Ik ben van Nederland, weet niet hoe dat hier dan heet?
    De opbouw doe ik inderdaad op die manier maar ik merk aan mezelf wanneer ik meer aan kan en dan streef ik ook naar meer. Op het moment dat een oefening pijn doet dan stop ik er mee. Geloof niet dat hw re r gevaarlijk is als ik oefeningen prima kan doen...
    Hoe verlopen jullie oefeningen?
    Ik zit om de dag op 15 minuten alleen buikspieroefeningen met meestal 2 pauzes van 30 seconden. Dit doe ik nu een week, vantevoren was dit ondenkbaar.
    Wandelen doen we ook veel aangezien we een grotere hond hebben die zijn beweging nodig heeft. Ieder weekend een aantal kilometer lopen en om de dag mijn oefeningen doen..daarmee hoop ik snel in vorm te zijn.
    Maatje 32 past weer en heb buiten mijn buikje om niets te klagen. Al streven we allemaal naar een bedoeld doel...
  • Weet iemand hoe het zit met lopen na keizersnede ?
    Ik doe m'n 5 a 6 kilometertjes zo'n 3x per week en zou willen weten wanneer je hiermee terug mag starten na een ks.
  • Ik loop zelf 5 km een keer in de week. Ben daar weer mee begonnen met 4 weken na de keizersnede... had nergens last van.
  • @happyfuture, kine is in nl fysiotherapie. Lopen in België betekend voor ons joggen, hardlopen😉
  • @suus bedankt voor de opheldering! Dan heb ik niets gezegd over het lopen. Ik bedoelde hiermee letterlijk lopen haha.
  • Hier 3de ks en ik mag pas starten met buikspieroefeningen na 10-12 weken (!), onder begeleiding van kine. Heb beetje diastase en moet dus opletten om het niet erger te maken. Vanaf volgende week ga ik dus eindelijk starten. En ik zal blij zijn, want zie er nog altijd 3 maand zwanger uit... cry.gif Bij de eerste ks viel die buik mee, bij de tweede al wat meer werk aan gehad, maar bij de derde vind ik het behoorlijk rampzalig. Ook de kilo's gaan heel moeilijk thumbdown.gif Ik ben nooit echt slank geweest, altijd BMI 26 ongeveer, maar had altijd een platte buik, kleine borsten, brede heupen, waardoor ik er toch niet echt 'dik' uitzag - een lagere BMI dan 24 is bij mij overigens onhaalbaar - ben super breed gebouwd, met zware botten en snelle spiervorming. Nu met zo'n flubberbuik en nog een cup of 2 meer is dat helaas wat anders en zie ik er echt niet uit. BMI natuurlijk ook nog 28 momenteel bored.gif Hopelijk gaat het wat vlotten zodra ik echt mag beginnen werken aan mijn spieren!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld