Schaduw van mezelf /postpartum depressie?

• Schaduw van mezelf /postpartum depressie?

Ik heb een zoontje van nu x aantal maand, zijn geboorte was plots angstig en volledig buiten mijn controle. Een spoedkeizersnede, en dat terwijl ik een thuisbevalling voor ogen had.. Het duurde me 3weken vooraleer ik mijn ziekenhuis bandje kon doorknippen, het besef dat het moment al had plaatsgevonden.. De eerste maand die volgde op de geboorte voelde ik me overspoeld, hulpeloos, verdrinkingsgevoel.. Ik schreef alles op in een dagboek omdat praten niet kon, alhoewel mijn partner zeer lief en behulpzaam is. Maar ik voelde me alleen en sloot me af. Nu meer als een jaar later voel ik me nog maar slechts een schim van wie ik was.. Mijn haar is kapot, mijn gezicht vol acne, mijn lichaam pudding.. ik zie er zo dof uit, waardeloos.. Ik voel me niet goed genoeg, mijn lat ligt enorm hoog.. Ik heb geen vriendinnen, ik voel me gefaald. Met mijn zoontje gaat alles oké, maar op de momenten dat hij een minder moment heeft en vb veel jengelt of ambetantig is voel ik me terug overspoeld net zoals de eerste maand.. Ik sta zelf in de zorg, en heb wel een vermoeden dat er iets niet pluis is.. Zou dit nu een postpartum depressie zijn? Iemand?
  • Klinkt inderdaad wel een beetje zo! En je loopt er kennelijk al heel lang mee! Ik zou zo snel mogelijk hulp in schakelen! Niemand verdient het om zich zo te voelen! Ik hoop dat je snel hulp kan vinden en je terug van je leven kan genieten!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld