Schaamhaar: moet dat weg?

• schaamhaar moet weg

Hallo ik ben Linda de vriendin van Daniel.
    Ik heb ook 2 kinderen gekocht in Tongeren , ik had mijn schaamhaar
    bij laten knippen door Daniel? Maar in het hospitaal heeft de vroedvrouw
    direct alles af geschoren. Niet tegenstaande ik vroeg om het niet te doen
    omdat het al kort geknipt was heeft ze het toch gedaan . Alles af niet enkel mijn
    schaamlippen
  • schaamhaar moet dat weg

Ik ben de zus van Linda en heb vorige week mijn kindje gekocht ook in Tongreren
    Ik had omdat ik heel sterk behaard ben mijn venuseuvel heel kort geknipt met de schaar
    en mijn schaamlippen geschoren. De vroedvrouw heeft alles afgeschoren. Toen ik vroeg
    waarom ze dat deed kreeg ik als antwoord, dat iedereen gelijk hoe voor een bevalling volledig geschoren
    word daar. Linda had mij nochtans verwittigd maar ik geloofde haar niet. Ik heb het nu zelf ondervonden
    alles gaat er af
  • Wat een onzin.
    Ik heb 2 kinderen. Bij geen van beide bevallingen was ik geschoren en bij geen van beide bevallingen werd dit gedaan in het ziekenhuis.
    Scheren bij de bevalling is slecht om 2 redenen:
    - hygiƫne, geeft meer kans op infecties
    - bij inscheuring/knip kan men wanneer de mama niet geschoren is, rekening houden met de haargroei. Als alles afgeschoren is, heb je meer kans op ingroeiende haren nadien (ook weer met de nodige pijn en infecties tot gevolg)

Ik begrijp dus echt niet dat dit een standaard praktijk is in een ziekenhuis.
  • Ja maar je hebt schaamhaar en je hebt schaamhaar. Ik heb ooit eens bij iemand in de sportschool in de kleedkamer zo'n dikke bos gezien dat haar slipje bol stond van de haren. tired.gif ew... Maar als je gewoon normaal wat haar hebt zie ik geen reden dat de gyn dat zou moeten scheren.
  • Wat Anna zegt is correct. Ik ben zelf al 20 jaar vroedvrouw en tegenwoordig vragen wij aan de dames die alles weghalen om dit niet meer te doen. Diverse onderzoeken hebben aangewezen dat er een grotere kans op infectie is, en inderdaad zoals ook al geschreven, het is makkelijker om te naaien achteraf! Soms krijg je door de media het idee dat "iedereen" van de dames alles weghaalt, maar in mijn praktijk zie ik het zeer zelden, niet meer dan 5 procent.
  • schaamhaar moet dat weg

Ik ben onlangs bevallen. Ik had mijn schaamhaar volledig heel kort geknipt. Het eerste wat de vroedvrouw deed
    was mij helemaal kaal scheren. Dus wat dat scheren betreft het verandert van ziekenhuis tot ziekenhuis. Bij het
    ene gaat alles er af zoals bij mij en in het andere kijken ze er niet naar
  • Verschillende praktijken

Dat zal inderdaad van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangen. Ik ben twee keer bevallen in hetzelfde ziekenhuis en mij hebben ze wel beide keren helemaal geschoren ondanks dat ik het zelf al had kort geknipt.
  • Bij mij mocht ik het zelf niet scheren... blijkbaar kunnen ze beter hechten als er haartjes staan.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld