Schaamhaar: moet dat weg?

• Inderdaad, wat een onderwerp! Maar het wekte wel mn interesse, kwetsie van eens te weten wat anderen doen en hoe zij het ervaren, als ze zwanger zijn.
    Maar Vanessa, als professional, even een vraagje, mn gun heeft me ooit gezegd dat ik dat net niet mocht doen, alles weg scheren bedoel ik. Zij zei dat schaamhaar net dient om bactieriën en dergelijke buitenstaanders die niet thuishoren tussen schaamlippen en in je hele vagina-streek eigelijk buiten te houden.
    Klopt dit?
    Ik hoop dat je nog eens komt bijlezen!!!!
    Want die vraag brand me iegenlijk al heel lang op mn lippen hihihi
    Gek, heel de icsi-affaire maak je mee, naaktheid wordt geen probleem en toch heb ik nooit die ene vraag gesteld...
    Vrouwen he wink.gif
  • hallo

een tip alle voor mensen die in tongeren gaan bevallen. Voor ik ging bevallen had ik alles afgedaan en ik was blij want ze vroegen er toch achter. Ze zeiden tegen mij dadelijk komt een verpleegster alles scheren vanonder gelukkig kon ik zeggen dat daar niets meer stond. Ze scheren het dus af. En is ook makkelijker hoe ze hier al zeggen met al dat bloed dat gaat drogen. Zou het niet willen meemaken. succes aan de dames wat gaan bevallen. en de andere geniet van je zwangerschap.

xxxxxx
  • euh... even een reactie op bovenstaand berichtje... ik ben ook tweemaal in Tongeren bevallen en hier werd er toch niks weggeschoren hoor! Zou het op zo'n korte tijd dan veranderd zijn? (Ik vraag het me af omdat ik in februari voor de derde keer in Tongeren zal bevallen. Kwestie van voorbereid te zijn dus! wink.gif )

Sabrina
  • Hoi,

ik scheer wel atijd mijn schaamhaar tot een mooi streepje smile.gif Ik vind het zelf mooier en mijn man ook die vind die bossen maar vies en absoluut niet sexy blush.gif .
    Verder vind ik het belangrijk dat je er bij de bevalling toch verzorgd uitziet en ja voor mij hoort dat oksels, benen en schaamhaar scheren bij!!!
    Ik zou me schamen om met mijn benen open en een flinke bos schaamhaar daar te liggen.
  • Voor 1 keer zijn het niet de kranten, televisie en modebladen die het ideaal bepalen, maar de vrouwen ZELF? Ik val van m'n stoel!!

Ik ben al jarenlang verpleegster en ik kan jullie met mijn hand op het hart vertellen dat alles wegscheren net NIET hygiënisch is! Je krijgt dan immers meer kans op ontstekingen. We hebben daar niet zonder reden haar zitten hoor dames! En gelukkig ziet een overgrote meerderheid dat nog altijd zo en zie ik in het ziekenhuis waar ik werk weinig volledig kaalgeschoren vagina's.

Dus alsjeblieft: stigmatiseer elkaar niet met het verkeerde beeld!!
  • Lisa je hebt gelijk hoor! Ik las ook een keertje dat schaamhaar als soort glijmiddel werkt.
    Ik hou er gewoon niet van en dat is denk ik ook wat iedereen hier doet, haar mening geven. er zijn er die het vies vinden ( zoals ik) en die het niet vies vinden. dan is het toch klaar?!
    Ik veroordeel helemaal niemand, iedereen moet zelf weten wat ze doet hoor!
    IK wil alleen geen haar daar hebben, dus haal ik het weg. Wat de gyn of vk daar van vind kan me niks schelen, ook de mensen niet die me op een kleuter vinden lijken ( haha, die zien er toch wel ietsjes anders uit wink.gif )
    Ik heb gelukkig nog geen abcessen gehad, wel eens kleine ontstekingen op m'n venusheuvel maar die kon ik zelf weghalen, vind dat ook niet vies hoor.
    en iedereen wast zich iedere dag, dus dat het ene schoner is dan het andere, ik denk dat alleen jijzelf daar over kan beslissen.
    wat me wel lijkt is dat het makkelijker hechten is als je kaal bent. Ik zou er niet aan moeten denken om ook nog eens geschoren te moeten worden als je net je kindje uitgepoept hebt ( of op het hoogte punt, 'even wachten hoor, we moeten je nog scheren want je krijgt een knip...)
    doe gewoon wat je zelf wil en maak je niet druk om wat anderen denken!
  • Dames dames,

Wat een macho mannen hebben jullie toch, die vinden dat jullie schaamhaar vies is! Ik hoop voor jullie dat ze zelf EVEN VEEL tijd nemen om HUN oerwouden overal in te tomen!

En bovendien, wat ik persoonlijk eigenlijk viezer vind dan een bosje haar onderaan, zijn kale vagina's met een vette puist op! Lijkt me absoluut een afknapper! Als ik al die stories over ingegroeide haren en dergelijke lees. Tsssss

Ik kon het niet laten om gisteravond hierover te vertellen aan mijn beide ouders die er alletwee een lange carrière als arts hebben opzitten. Ze moesten ook eens hartelijk lachen hoor!
  • Ik kan als vrouw die al jaren alles wegscheert maar die al een keer of 3 een abses gekregen heeft op een ingegroeid haartje wel heel eerlijk zijn :
    als er nu iets vies en onhygienisch is, is het dàt wel.
    Ik ga niet in detail treden, maar nee dat is echt niet fraai!

Ik ben zelf nog steeds wel een voorstander van alles weg of toch mooi bijhouden, maar ik ben wel eerlijk genoeg om toe te geven dat de discussie over "hygienisch - niet hygienisch" een beetje onzin is. We zijn allemaal volwassen mensen die zelf wel zullen weten hoe we ons proper moeten houden zeker? Met bosje of zonder... wink.gif

Nu je krijgt sneller infecties zonder, omdat die haartjes daar vanonder vanalles "tegenhouden" heb ik eens gelezen.
    Ik doe het dus eigenlijk ook niet weg om zo'n dingen te vermijden, maar omdat ik het mooier en frisser vind, estetisch gezien dan. En ja ik heb wel het gevoel dat het minder snel gaat ruiken.

wave.gif
  • Ik was van plan niet te reageren, ik lees mee omdat ik het vooral humoristisch vind. Ik vroeg gisteren lachend aan mijn man: wat denk je dat 'de kern' van het bestaan van een vrouw is annoo 2008: het al dan niet hebben van schaamhaar'. Tegelijkertijd vroeg ik me af hoe vrouwen zich voelen die net een kindje hebben verloren of dergeijke als ze op deze topic komen...

kwestie van onze prioriteiten niet te vergeten...
  • helemaal gelijk Sabine, 't is een onnozel onderwerp, maar ik geef toe dat ik er toch ook mee bezig was toen ik bijna ging bevallen!

ivm de knip: bij mij werd niks weggeschoren in het ziekenhuis, tot het duidelijk werd dat ik een knip ging krijgen. dus hebben ze daar beneden, het stukje waar zou geknipt worden wel weggeschoren, maar de rest is gewoon blijven staan hoor! gelukkig maar, alles deed daar al zo'n pijn, moet er niet aan denken dat het ook nog eens ging jeuken!
  • Bij mij haalden ze het ook niet weg hoor.

Wat een onzin zeg. Ik hou het wel bij,
    maar ik ben nu 2 keer bevallen, en de volgende dag keek ik eens naar beneden en dacht:
    oei, dat is toch meer dan ik dacht.
    Maar so what? je ligt te bevallen? ik maakte mij echt niet druk om mijn schaamhaar hoor.

En alles weghalen vind ik ook niet mooi.
    Gewoon bijhouden.

Je bent immers vrouw, geen klein kind.

love.gif
  • hoi,
    ik vind het onderwerp de max hoor goofy.gif
    ik ben een voorstander van netjes bijgehouden graspleinje, mijn ventje ook trouwens, geen van beiden moet er aan denken om met een oerwoud in bed te duiken.
    ook zie ik mij straks niet bevallen met oerwoud onder de evenaar hoor.
    ik heb jaren in de lengerie gewerkt en geloof me wat je daar ziet shocked.gif niet te geloven! en er wordt onder het personneel ferm over geroddeld ook, toen ik verpleegkunde studeerde ook, er werd ook over gepraat en geen van de studenten kon zich vinden in een oerwoud en de helft van ons was over de 30 hoor!
  • Ingrid; ik vind het zélf niet mooi. Wat m'n vriend ervan vind moet hij weten, het is mijn lijf hoor.
    En sabine, als je daarover begint... het is verschrikkelijk om je kindje te verliezen maar dan kunnen ze wel op meer topics niet kijken...
    denk ook niet dat je dan de behoefte hebt om bepaalde onderwerpen te lezen dus je hoeft niet niet druk om die vrouwen te maken. Moeten wij weten waar wij lekkere discussies over hebben.
  • Hi

Ik ben ook verpleegkundige,
    en heb in een lingeriewinkel gewerkt (toevallig!) content.gif

En ik heb nog nooit met collega's geroddeld over zulke dingen.

Dat interesserde mij in ieder geval niet. goofy.gif

Kijk, hele bossen vind ik ook niet echt mooi ofzo,
    maar gewoon. Helemaal kaal? nee, dat vind ik TE...

Groetjes
  • sabine komt hier even rap iets tussen gooien dat hier niks, maar dan ook niks mee te maken..

omdat er ergens ooit wel een kind verliest, mag de rest van de wereld niet meer over banale onderwerpen, praten ofwat???
    De wereld stopt jammer genoeg niet met draaien, en alle mensen op de wereld moeten hun gespreksonderwerpen, hun idee, hun plezier enz enz niet afschaffen omdat iemand die iets erg meemaakt daar geen aanstoot aan zou kunnen nemen.
  • @ Sabine, wat een dwaze opmerking zeg...
    Dan moeten we het onderwerp over iemand die zich afvraagt wat allemaal mee te nemen op vakantie met een baby ook maar afschaffen hé, want moeten diegenen die jammer genoeg een kindje hebben verloren daar niet van denken??
  • Ik moet zeggen: ik vind het een leuk onderwerp...
    Om es te weten hoe de gewone vrouw omgaat met schaamhaar...
    Het is namelijk niet echt een onderwerp waar ik met mijn vriendinnen over spreek...
    Wat ik echt vies vind: vrouwen in badpak of bikini waar de haren langs de zijkanten komen uitpiepen, of langshangen... Leve het ontharen van de bikinilijn 8-)
  • eikes eikes, ik durf echt te hopen dat zelfs vrouwen die niet echt scheren toch tenminste niet met haren naast hun onderbroekrand lopen?? goofy.gif
    ik heb zelf uit mezelf een "brede" waaier, dus de stoppels staan echt wel buiten de sliprand, dus elke dag scheren is nodig! brrr mienemien, nu zie ik ineesn zo'n badpak met haren naast voor mijn ogen, merci eh! wink.gif
  • ik heb een collega die zich nooit scheert en die haar haar komt ook langs haar onderbroek. ze heeft gewoonweg kniehaar! bah bah!!
    (gezien ik in een rusthuis werk kleden wij ons gezamelijk om, daarom dat ik dat weet) en in haar okselhaar kan ze vlechtjes leggen. als het warm weer is en je ziet het okselhaar plakt het echt aanéén. horror.gif
  • kelly, je kan misschien voorstellen aan je collega om er onderaan kraaltjes in te zetten, dan klettert het gezellig mee als ze rondwandelt... bigsmile.gif

@ topic; ik hou het zelf ook kaal onderaan, gewoon omdat ik het voor mezelf véél hygienischer vindt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld