Schaamhaar: moet dat weg?

• Ok schaamhaar-onderwerp, hier moet ik opspringen goofy.gif
    Ik heb namelijk jullie "advies" nodig...
    Ik scheer normaal alles weg, ben dat al jaren zo gewoon en voel er me ook het beste bij.
    Nu is het zo dat ik de laatste 2 jaar wel eens last krijg van "ingegroeide haartjes" en dat dat dan gaat ontsteken thumbdown.gif

Op zich geen wereldramp (tenzij er een abses op komt, das echt pijnijk shocked.gif )
    maar als het ontsteekt moet je aan de antibiotica, het moet ontsmet worden, vaak open geprikt of gesneden etc, allemaal zaken die ik tijdens mijn zwangerschap wil vermijden.
    Zeker die antibiotica!

Gevolg : ik kan het niet meer afscheren want ik heb nu blijkbaar nog sneller last van ingegroeide haartjes.
    Ik vraag me nu af hoe je dat doet het "kort houden" ? Is dat gewoon afknippen? Groeit het daarvan sneller of zo?
    Ik Scheer nu zo veel mogelijk weg (ben net als Kaatje echt geen fan van schaamhaar..) maar om geen onnodig risico te nemen naar mijn zwangerschap toe, laat ik het staan op de plaatsen waar de haartjes makkelijk ingroeien. Daar zou ik het dus wel willen "kort houden"
    Is dat gewoon knippen met de schaar dan ?

bigsmile.gif wat een sex & the city onderwerp
  • Je moet toch absoluut niet beschaamd zijn omdat je schaamhaar hebt. Het is volkomen natuurlijk, dus als jij je daar beter bij voelt, moet je het gewoon laten staan.
    Ik denk dat de minderheid van de vrouwen 'kaalgeschoren' is, als zal een vroedvrouw op gynaecoloog daar een beter zicht op hebben. Maar ik denk dat niet iedereen dit durft zeggen, omdat reacties zoals hier boven (onhygiënisch en vies) toch niet tof zijn om te horen. Ze zijn ook onterecht. Onze prof van histologie zei: wegscheren is in feite niet hygiënischer, want het haar dat daar staat heeft een functie. Als je trouwens'rode bobbeltje' krijgt door het scheren, is het al helemaal niet hygiënisch meer. Hetzelfde met okselhaar... (waarmee ik niets gezegd heb over hoe het er bij mij uitzien)
    Maar goed, ik vind dat iedereen dit voor zichzelf moet uitmaken, en mensen met een andere voorkeur niet bestempelen.
  • Limi het is toch normaal dat er mensen zijn die het onhygiënisch vinden om een oerwoud te laten groeien of het nu daar onder is of aan de oksels sorry hoor maar heb het zelf gemerkt dat het meer geuren en dus stinkt tijdens menstruatie enz plakkeriger is.

kan je toch niet ontkennen en om je om de uur te gaan wassen is toch wat overdreven dus vind ik het lekker kort voor MIJ de beste optie.

het is algemeen bekend dat haartjes geurtjes vasthouden.

Wie zich dan gekwetst voelt moet zelf nagaan waarom?? . Als deze er tevreden over is gelijk die er zelf bij wil lopen is het toch goed??.

Maar iedereen mag toch zijn mening geven en ik ben 1 van de personen die heel gelukkig is met de ontdekking van een scheermesje

bikini en oksels laat ik altijd waxen alleen de echt intieme delen doe ik zelf met scheermesje

ik heb gelukkig ook geen last van ingegroeide haartjes

omdat ik met de haartjes mee scheer dan is niet alles helemaal weg maar omdat niet alles tot op de huid weg is heb ik geen last meer van ingegroeide haartjes.

Wie wil scheren scheert wie niet wil doet het niet. ik kan me alleen niet voorstellen dat ik het daar laat groeien of waar dan ook

Het ging hier dan om bij zwangerschap en tot nu toe wat ik gehoord heb halen ze het altijd weg bij het ziekenhuis dus hangt van de persoon zelf of die het op voorhand al wat trimt of heel de ourwoud daar laat doen. ik vraag mij alleen af hoe ze het doen met zo een dikke buik zelf bigsmile.gif Aangepast door zonneke op 08/08/2008 12:05
  • Sorry, maar tijdens mijn bevallingen heb ik geen enkele keer stilgestaan over mijn schaalhaar hoor!

Ik doe het niet af en idd het is dan wel wat lastiger tijdens je menstruatie, maar daar zijn vochtige doekjes handig voor. Ik denk nu echt niet dat ik me vies en onkuis moet voelen hoor.
  • persoonlijk ben ik ook van mening dat het natuurlijk is dus ik laat het lekker staan, spaart mij ook véél tijd en gedoe! Ik scheer wel mijn oksels uiteraard en mijn bikinilijn om te gaan zwemmen maar ik krijg daar ongelooflijk uitslag van: echt rode bobbels (enkel in de bikinilijn) en puistjes en dat ziet er nog veel viezer uit vind ik persoonljik, net of ik heb een venerische ziekte! Gelukkig heb ik niet zo'n weelderige haargroei en vrij bleek, soms knip ik het dan ook gewoon met een schaartje heel kort en dan zie je dat ook niet en heb ik ook geen rooie bobbels.

voor de rest, tijdens je menstruatie gewoon s morgens en s avonds wassen en dan ruik je echt ook niet hoor!

En mijn man mij laten scheren: no way!!! dat zou genoeg zijn om hem 2 weken zijn zin in seks te ontnemen!
  • @emma je zou het inderdaad kunnen knippen,
    ik was me eigen elke dag ook met lactacyd mouse en tegenwoordig gebruik ik het ook als "scheercreme" (alleen vor daar benee) heb geen last van bultjes meer echt super ook nog geen ingegroeid haartje gehad miss dat is proberen miss wil dat voor jou ook wel werken thumbup.gif
  • allez, dus als ge gaat bevallen en je man ziet dat, dan wil hij ook daarna nooit nog seks??
    als een man al niet tegen een vagina kan??? goofy.gif Hoewel ik nu niet zwanger ben, scheert man dat vaak nog, omdat ik toch altijd wat mis , je ziet nooit alles he?

Als ik al es iets laat staan, soms wissel ik van 'kapsel', dan is het altijd bovenop, nooit op mijn schaamlippen, ben daar echt zo vies van he.
    OP de plekken waar ik blote vrouwen zie, zie ik alleen mooi getrimde, geschoren dames hoor, bossen zijn zooo uit goofy.gif maar het zal wel aan het publiek liggen denk ik, mensen die minder preuts over bloot zijn, werken ook daar aan hun lijf, en mensen die alles laten staan, zullen ook niet alles zomaar laten zien, denk ik wink.gif

trouwens, ik durf te hopen dat jullie mannen ook fris geschoren zijn?
  • @ emma: een tondeuse kan ook wonderen verrichten! wink.gif
  • @ Emma, ik heb tijdens mijn zwangerschap een abses gehad, op mijn schaamplip! Is inderdaad niet om mee te lachen, man man dat deed pijn! Ik heb daarvoor antibiotica gekregen omdat het niet zonder risico is het open te snijden als je zwanger bent. Daarmee was het op een paar dagen terug weg. En dat kon helemaal geen kwaad voor de baby hoor, maar het beter te vermijden natuurlijk.
    Ik gebruik inderdaad ook een tondeuse om alles goed kort te maken, daarna met het scheermesje. Maar met de tondeuse moet je evengoed voorzichtig zijn hoor, schaartje is dus het veiligste denk ik. En inderdaad, je man inschakelen is een goed idee!

Verder begrijp ik niet dat sommigen die wildgroei maar laten staan, ik ben er echt vies van! Ik sport 3x per week en soms zie ik ook wat onder de douche hoor! Hele bossen! Dan denk ik maar aan die arme mannen die door het bos de... ja... niks meer zien!
    En dan zeker als je ongesteld ben, ik ben al vies van maandverband en als ik eraan zou denken dat dat haar ook nog volhangt...Da's echte horror voor mij shocked.gif
  • Emma, idd tondeuse geeft minder boebels en ingegroeide haartjes.

Kaatje, ik weet niet waar jij allemaal gaat maar als ik naar de sauna ga, dan zie ik alle mogelijke "kapsels": bosjes, van beetje bijgewerkt tot helemaal kaal, ...

Zelf verkies ik netjes bijgewerkt (daarom niet altijd helemaal kaal) maar het is iets dat ieder voor zich beslist.

Junior
  • natuurlijk laat maar groeien lol. we zijn toch niet in de jungle dat we alles maar laten groeien? goofy.gif mijn excuses maar kan het echt niet laten. blush.gif we zijn niet in 2008 het is gewoon echt vies natte doekjes aub zeg die gebruik ik buiten dat ik scheer wat gaat dat uithalen met die lange haren. goofy.gif eeeuw eeuw wil er niet aan denken hoe lekker het er bij sommige wel niet moet zijn arme mannen. blush.gif en dames ook al ruik je jezelf niet andere ruiken je wel hoor. ik heb bijna een masker nodig als ik in de tram naar huis ga en tegenover sommige mensen zit tip okselhaar mag gerust weg. angel.gif je zal er niet ?minder natuurlijk? door zijn tijd van de oermensen is al lang voorbij. klinkt brutaal maar leer jezelf hygiëne zodat je dat ook aan je kinderen kunt door geven zou ik zeggen. blush.gif zonder iemand aan te vallen gedachte dat mensen enkel scheren omdat ze gaan zwemmen of sauna gebuik thumbdown.gif doet me denken aan de volgende bezoek aan openbaar toilet om toch eerst te poetsen voor ik ga zitten ( doe ik altijd trouwens) bigsmile.gif tongue.gif
  • Jes ik ben blij dat er toch nog iemand is die dat vies vind Ik dacht al Wat is er mis met de wereld goofy.gif Sorry wie zich aangevallen voelt mijn hormonen hebben mijn laatste vriendelijkheid onderhanden genomen anders had ik het vriendelijker geformuleerd blush.gif Mijn vriend doet zijn oerwoud sinds we samenzijn ook weg ik vind het niet meer dan normaal
  • jeetje zeg... alsof je onhygienisch bent als je schaamhaar hebt!
    ik vond het op't einde van mijn zwangerschap veel te veel gedoe,ik zag daar helemaal niks meer, liet het dus ook gewoon staan. nooit last gehad van geurtjes en zo hoor! (mijn man zou dat echt wel gezegd hebben hoor!!)
    en de opmerking over het aanleren aan je kinderen vind ik al helemaal thumbdown.gif
  • Dat je het onhygiënisch vindt bij jezelf, tot daar aan toe, maar om daar zo kinderachtig en belachelijk over te doen (Lisa, schaam je je niet? zo kinderachtig!) en het in het algemeen als onhygiënisch te beschouwen, dat vind ik er nu echt over.
    Dat schaamhaar stond daar vroeger net omwille van hygiënische redenen, het hield nl het vuil van buiten af tegen. Tegenwoordig zijn we een beetje overhygiënisch aan het worden, waardoor het inderdaad niet meteen nodig is. Maar om meteen de dames die het wel laten staan als viezerikken te bestempelen, dat vind ik er dan weer ver over en een beetje respectloos.

En ja, ik kies voor met het schaartje bijgewerkt. (Hoewel ik de tondeuse ook eens ga proberen... wink.gif) Okselhaar en benen onthaar ik wel. Ik heb al jaren last van eczeem, maar weet het goed onder controle te houden met een minimum aan cortisone. Mijn dermatologe raadt het ontharen af, maar geeft zelf ook toe dat de moderne maatschappij verwacht dat er niets staat. Ik moest ook stoppen met elke dag douchen, maar in de zomer lukt me dat echt niet. Mijn dermatologe betreurt de huidige modetrend (hoewel het opvangen van de 'probleemgevallen' intussen wel haar broodwinning is)...
  • ik scheer het weg omdat ik het voor mezelf hygienischer en veel mooier vind, maar vind niet dat dat wil zeggen dat als iemand anders dat niet doet dat dat vies is vind dat wel weer overdreven ik bedoel heb je daar wel schaamhaar kan je het altijd schoonhouden vroeger scheerde niemand zich en die mensen waren toch ook niet vies.
  • Je kan me respectloos noemen maar toch vind ik het VIES. Iedereen doet wat die wil he! Met hygiëne leren aan de kids had ik het niet over schaamhaar al vind ik dat ze dat gerust mogen weten dat het weg mag maar over okselhaar. Ik ben speciaal een auto aan het zoeken voor naar werk te gaan omdat het me in openbaar vervoer zeker met warme dagen echt opvalt dat mensen geen gedachte hebben over hoe ze ruiken! Het is niet omdat vroeger het niet afgedaan werd dat we terug in de tijd moeten. We komen dan ook van ver.
  • Zoveel heftige reacties op schaamhaar zeg!
    Wat lichaamshaar betreft, scheer ik alleen weg wat zichtbaar is: oksels en benen. En als ik ga zwemmen, zal ik het daar beneden ook wel even onder handen nemen, maar dan alleen aan de kantjes.

Met hygiëne heeft dat weinig of niks te maken, hoor, eerder met wat je zelf mooi vindt! Ik heb mijn schaamhaar nog nooit tot minder dan een nette driehoek bewerkt, en ben toch al heel m'n leven helemaal infectievrij "down under".

Zelfs als ik alleen maar wat bijwerk, moet ik het de volgende dag al bekopen met jeuk en bobbeltjes, dus voor mij geen grote scheerbeurt!

Ik ben een volwassen vrouw, zoals er al zoveel rondgelopen hebben op deze aardbol, daar is toch niks mis mee?!
  • Hoi,

Ik scheer me ook niet kaal daar vanonderen. content.gif
    Ik knip het enkel bij met een schaar. En maandstonden of niet, ik vind mezelf echt niet vies hoor. Gebruik trouwens altijd tampons omdat ik maandverband niet leuk/vies vind.

En om iedereen die het niet kaal maakt daar vies te noemen, vind ik er toch ook wel ver over. Ik was me daar twee keer per dag, en in de zomer ga ik er rond de middag, als ik thuis ben uiteraard en anders met een vochtig doekje, ook nog eens met een washandje door.
    Benen en oksels worden wel geschoren.

Ik ben bevallen door een spoedsectio, ze hebben me daar toen ook kaal geschoren en ik heb nog nooit zo afgezien daarna. Ik kreeg rode boebeltjes en het jeukte enorm toen die nieuwe haartjes terug uitkwamen en je kan niet overal staan dabben daar beneden. goofy.gif

Dus ik laat het lekker staan en voel me daar goed bij en helemaal niet vies. Regelmatig een trimbeurtje en 't is weer oké.

Groetjes Esje wave.gif Aangepast door Punke op 08/08/2008 14:14
  • Wat een felle reacties zeg!

ik scheer mij onderaan niet en mijn man ook niet. Wij wassen ons gewoon elke dag, da's toch proper genoeg. En als het proper gewassen is, is dat toch ook lekker zacht en dan voel ik dat ook graag.
    Heb eens een geschoren man gezien, ik vind dat ook niet mooi, veels te kaal, ik vind zo'n beetje buikhaar en een bosje schaamhaar rond zijn penis best wel mooi.

En als jullie je alletwee scheren, euh, ik stel mij dat dan voor dat dat toch moet "schuren" als je seks hebt?? yuk, lijkt mij maar niks.

Volledig kaal vind ik ook een beetje 'pervers', ik vind dat het er te kinderlijk uitziet en mannen die dat opwindend vinden.... hmmm, ik vind dat toch raar. Mijn man is trouwens niet te verleiden met zulke "truukjes" hij valt meer op het subtielere verleidingswerk en dan doet het haar er echt niet toe bigsmile.gif
    Marleen Temmerman heb ik ook eens horen zeggen dat we dat idee vooral uit pronofilms hebben overgenomen.
  • Wat een reacties inderdaad, een discussie over schaamhaar content.gif

Zelf ben ik zoals reeds gezegd ook een voorstander van afscheren, ik voel me dan meer sexy, properder en frisser.
    Heb nu ook soms het gevoel dat het sneller ruikt, maar denk dat dat niet alleen door het wel of niet scheren komt..
    Ook lijkt het ineens zo'n bos. Ik zou het liefst wegscheren maar wil dus geen onnodig risico nemen want het gaat toch vooral om het estetische en het gevoel, schaamhaar is en blijft natuurlijk. Ik vind sommige reacties er dan ook erg hard over..

Weet er iemand of knippen de haargroei doet versnellen?

Nu ik heb ook al een paar keer een abses gehad op zo'n ingegroeid haartje, ook in het begin van mijn zwangerschap.
    Dat kan ongelooooflijk veel pijn gaan doen, gaan zweren en ontsteken en toen ik het tijdens mijn zwangerschap had, heb ik het zelf open gemaakt omdat het zo veel pijn deed! shocked.gif
    Ik kan je garanderen, dàt is nog veel minder hygienisch dan het laten staan hoor..

Ik ga ook vaak naar de sauna en daar zie je inderdaad "vanalles wat" net zoals in de rest van de wereld en het leven.
    Reacties als die van jou Lisa zijn er gewoon over, mensen die ruiken op de tram dat heeft niets met wel of niet schaamhaar te maken maar met algemene hygiene.
    Er zijn trouwens mannen die "alles af" echt niet mooi vinden en een serieuze afknapper, het gaat om smaak, en daar kan je niet over discusieren right wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld