Schaamhaar: moet dat weg?

• Misschien een stomme vraag, maar ik zou echt niet weten aan wie ik hem zou durven stellen. Hoor je iets te doen met je schaamhaar als je gaat bevallen? Ik bedoel, moet je het afscheren? Doen de verpleegsters dat? En MOET het wel weg (ben daar niet zo'n voorstander van)???
  • Tania,
    als je dat liever niet hebt, moet je het zeker niet zelf wegscheren.
    Het kan zijn dat de verpleging een klein stukje wegscheert, bv waar knip komt. Maar ze moeten zeker niet alles weghalen hoor.

Junior
  • Het lijkt me sterk dat vrouwen doorheen de eeuwen de moeite deden om zich daar te scheren omdat dit een belemmering tijdens het bevallen zou zijn. goofy.gif

Ik ben natuurlijk geen dokter, maar ik vertrouw in dit geval toch op mijn gezond verstand om met vrij grote zekerheid te geloven dat je dat echt wel allemaal mag laten staan, hoor.

wave.gif
  • als het een keizesnede is moet het zéker weg,MAAR dat doe je beter niet zelf omdat er dan een grotere kans is op infecties (is hetgene mijn gynecologe mij heeft verteld).
    bij mij is het een spoedkeizersnede geworden, dus niet gepland, en had het dus gelukkig niet zelf afgedaan.
  • Ik hou mijn schaamhaar altijd kort, maar rond de laatste loodjes heb ik dit wel meer gedaan, gewoon omdat ik wist dat ik het zelf ook al prettiger vond om het kort te hebben met ongesteldheid omdat het dan makkelijk te wassen is en het minder rap "ruikt". Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik heb geen opmerkingen gehad in het ziekenhuis of bij de nabehandelingen thuis dat het te lang zou zijn...

Succes met de bevalling en geniet van de laatste loodjes!

wave.gif
    Ingeborg
  • ik scheer dat altijd allemaal af, heb nu wel een smal streepje, ik vind dat vreselijk vies, schaamhaar.
    Om te bevallen hoeft dat wel niet hoor! Enkel de plek waar je geknipt wordt, maar dat doen ze daar droog, zonder schuim, brrrr. Ik zou dat dus zeker beneden zelf proper houden hoor!

Bweikes, als ik me iemand voorstel in een bevallingshouding, met dan bossen schaamhaar?? moet vreselijk onsmakelijk zijn... nee, geef mij maar lekker fris!
  • Tania,

als vroedvrouw kan ik je geruststellen: het MOET helemaal niet weg. Indien het een keizersnede moet worden, dan doet men het wel en in geval van erge spoed is het op een aantal minuten geregeld. Geloof me, de "hype" van het kaalscheren of allerhande geslaagde en minder- geslaagde schaamhaarkapsels is iets van de laatste 10/12 jaar. Tot dan was het eerder "raar" om iemand tegen te komen die schaamhaar wegdeed verder dan de normale bikinilijn. wink.gif

Voor een knip wordt er soms even "bijgeschoren" maar daar heb je achteraf zelf geen last van en het is op 2sec gedaan. Indien jij je liever niet scheert, zal niemand je daarvoor vies bekijken.

Succes!
    Vanessa
  • Hihi Kaatje bigsmile.gif
  • Ik vind het sowieso hygiënisch als dat daar onder kort is. Ik weet van de bevallingen van vriendinnen dat ze dat toch wel weg deden om infecties te vermijden bij scheurtjes enz horror.gif . ook achteraf met bloedingen enz is het toch een pak makkelijker als het daar allemaal geen kans krijgt om te gaan plakken enz zou daar toch geen voorstander van zijn dus bij mij mag het lekker weg. maar of ik het me tegen dan met zo een dikke buik zelf ga kunnen is nog maar de vraag maar meestal doen die verpleegster dat daar wel dus
    haha kaatje indd vind ik ook maar een vies idee astonished.gif
  • Ikzelf heb wel schaamhaar maar heel kort. Heb zeker op het laatste van de zwangerschap ook getracht dit kort te houden maar 'k vond het toch wel wat moeilijk met die dikke buik zenne. Bij m'n eerste hebben ze me geknipt en daarvoor ook een beetje moeten scheren. 't gaat dan allemaal zo snel dat je er amper bij stilstaat.
  • tip voor de dikke buiken : manlief aan het werk zetten!
    content.gif
    ik kan me eigenlijk al niet meer voorstellen hoe het is met mijn volle bos schaamhaar?? net zoals ik met mijn okselhaar niet meer kan voorstellen, hihi
  • hmmm ik lees hier tweemaal dat bij een keizersnee je schaamhaar weggedaan word ....? ik vraag me af waarom ...een keizersnee..is toch veel hoger dan je waar je schaamhaar komt ....?

nuja moeten moet het allesinds niet je schaamhaar weg scheren...
    maar ik doe het liever zelf of dat er daar iemandt het zou moeten doen...pfff hetzelfde met dat ze je komen wassen achteraf ...zou liever hebben dat mijn man dat doet...
  • een vriendin vertelde idd ook dat er 'nog even werd geschoren' tijdens (?) de bevalling.
    Pff ik hoef sowieso niet te horen dat ik een knip krijg, laat staan dat ze je eerst nog moeten scheren tussen de weeen door 'omdat je straks een knipje krijgt'
    ben blij dat ik alles al weg had gehaald met een scheur én een knip!

Haha, zelfs met een megabuik hoor, gewoon op de tast! Gruwel ook van schaamhaar wink.gif weet nog dat als ik ongesteld was alles vast geplakt zat nervous.gif haha dat was voordat ik het scheermesje ontdekte bigsmile.gif

een keizersnede wordt volgens mij net boven je schaambeen gezet, echt in het midden van eh, je bos zeg maar. Het moet dus echt weg!
  • Ik moet ook niet weten van al dat vies schaamhaar hoor.
    Mijn oksels en bikinilijn (allee, alles tot waar ons 'schaamlippenstreepje' begint) heb ik al permanent laten ontharen.
    De ochtend van mijn bevalling heb ik voor we naar het ziekenhuis gingen al de rest eronder nog weggeschoren! Op de tast, met een spiegel...
    En ik was blij dat ik op de bevallingstafel lag, netjes geschoren hoor. Zou mij dood schamen moest het daaronder een oerwoud zijn.
    En voor achteraf met al dat bloed, wat een vetzakkerij. upset.gif
    Ook al ben je niet gewend om het kort te houden daaronder, om te bevallen zou ik toch een uitzondering maken hoor...
  • ik weet van bij de eerste, dat ik al op de bevaalingstafel lag, benen in de beugels, en toen stond de verpleegster met een plastiek wegwerpscheermes en ze lachte: bij u ni nodig goofy.gif ik was net die avond ervoor naar de gyn geweest, en was dus helemaal in orde, hihi.

opt einde laat ik man zeker heel vaak alles bijhouden, als het in gang schoot moest ik daar dan toch al niet aan denken.
  • ik ben met keizersnede bevallen en idd, op bepaald moment kwam er een studentje op de kamer met een scheermesje in haar handen. ze kwam eens kijken of er geschoren moest worden.
    het was geplande keizersnede en ik de dag ervoor alles netjes bijgewerkt, heb het heel men zwangerschap gedaan en idd zoals iemand eerder al zei op het laatste gewoon op de tast. men vriend laten doen vertrouw ik toch niet hoor!! haha dan vertrouw ik eerder mezelf op de tast bigsmile.gif
    met keizersnede is vooral de bovenkant (voorkant) belangrijk natuurlijk, waar het litteken gaat komen, is echt laag hoor...

groetjes melis
  • hier ook alles weg altijd al dus waarom nu niet ik moet er ook niet aan denken dat ik daar zou liggen met een volle bos tongue.gif ik doe het hier ook altijd op de tast vertrouw mijn vriend echt voor geen meter met een scheermesje hihi thumbup.gif
  • volgens mij moet het niet allemaal weg hoor Tania. Als je je beter voelt met: gewoon laten staan.

Ik hou het ook kort of scheer het weg. maar ik wil toch opmerken dat dames met schaamhaar niet perse vies of onhygiënisch zijn. Liever een fris gewassen dame met dan een ongewassen dame zonder denk ik dan... wink.gif
  • hoi tania
    dat hoeft echt niet hoor
    als jij het normaal ook niet doet hoeft het nu ook niet

ik zelf hou wel mijn bikini lijn een beetje bij omdat ik dat zelf mooier vind net als oksels en benen

ik ben bij mijn vorige bevalling gehecht en toen hebben ze het ook in het ziekenhuis niet weggehaald
  • M'n man had het een paar weken voor m'n bevalling net allemaal afgedaan, en had toen zoveel schrik dat ik gezworen heb dat hij het nooit meer mocht doen!
    Resultaat was wel dat ik het dan niet meer kon scheren, want ik had echt een enorme buik en ik woonde toen nog in bij m'n schoonouders en dat was genoeg om te beslissen om alles gewoon te laten staan.

Ik ben dus bevallen met schaamhaar en ik heb nooit opmerkingen erover gekregen. Het was ook niet echt een bos om u tegen te zeggen, nu m'n buik weg is heb ik wel gezien dat het stilaan wel tijd wordt om het nog eens bij te werken, maar ga toch wachten tot de bloedingen over zijn. Dat het zou plakken tijdens je bloedingen is wel waar, maar je kan elke dag spoelen, dat scheelt weer een stuk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld