Plots heel verdrietig

• Plots heel verdrietig

Hey,

Ik ben 16 weken geleden mama geworden van een mooie dochter na een lastige zwangerschap. In het begin heb ik hormonen moeten nemen om de placenta te ondersteunen, daarna heb ik nog 5 keer in het ziekenhuis gelegen met bloedingen en vroegtijdige weeen. De bevalling was zeer mooi, al heb ik van pure uitputting toch een epidurale moeten vragen, ook al wou ik het graag zondrr doen.
    Mijn dochtertje is een echte lieve baby met een grote honger maar ik geniet van de borstvoeding. Ik ben echt super blij om een mama te zijn en mijndochter is het beste dat mij is overkomen. Toch kan ik op sommige momenten plots heel extreem verdrietig worden. Zeker als ik denk aan hoe lastig de zwangerschap was en dat ze hier bijna niet was geweest. Pff ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, maar als ik nog maar op babybezoek of naar een zwangere vriendin ga, overvalt het me weer opeens. Zijn er nog mensen die af en toe plots zo verdrietig worden? Zijn het de hormonen? Wil echt niet verdrietig zijn, want ik ben tegelijk ook superblij met mijn meisje.

• Opletten voor een postnatale depressie he....! Zorg goed voor jezelf, fysiek en mentaal. Hou het goed in de gaten hoe ernstig dit is/wordt en SPREEK erover (als je denkt dat het uit de hand loopt). Je kan alleen een goede mama zijn, als je je zelf goed voelt!

Langs de andere kant moet je ook niet meteen panikeren. Ik heb van mezelf ook gemekt dat ik geheel de borstvoedingsperiode een wrak was. Een emotionele constant labiele moeder. Ergens was ik zielsgelukkig, ergens soms ook doodongelukkig. Ik kon wenen voor niets. Ik was me heel erg bewust van een post depressie. Maar ik had veel steun rond mij en heb altijd openlijk over mijn tegenstrijdige emoties gepraat.

Uiteindelijk na 4 maand en stoppen met borstvoeding bleek dat dit wss gewoon aan de borstvoedingshormonen lag. Eens ik gestopt was met borstvoeding is mijn lichaam terug normaal geworden alsook mijn mentale toestand terug stabiel wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld