pijnbestrijding bij de bevalling

• beste mensen,
    zouden jullie wat over eigen ervaringen of uit horen zeggen kunnen vertellen over pijn bij de bevalling.
    Alvast erg bedankt. thumbup.gif
  • pijn bij bevalling

Hallo Kim ,
    Niemand zal zeggen dat bevallen geen pijn doet ! Zelf ben ik op 25 Oktober bevallen van een zoon . Om 0u00 was mijn water gebroken , om 1 u waren we in het ziekenhuis , om 5 u was het niet meer uit te houden en om 6 u heb ik een epidurale verdoving gekregen , die doet veel minder pijn dan al de rest hoor en om 11u20 ben ik bevallen , ik wil zeker nog een tweede kindje maar mij mogen ze dan onmiddelijk verdoven !!!!! Waarom afzien als het ook anders kan !!?? Er zijn natuurlijk ook mensen die daar anders over denken , maar dit is nu eenmaal mijn mening .
    Veel succes ( ben je zwanger ? ) shocked.gif
  • bevallen doet pijn

maar dat wil niet zeggen dat dat ondraaglijk is!
    Ik ben van mening geweest "ik zal wel zien" en tijdens mijn bevalling had ik iets van "de rest van de wereld kan hiertegen, waarom ik niet?" en ik heb geen verdoving nodig gehad. Het is een persoonlijke beslissing gebaseerd op jou bevalling (mijne slechts 5u, tegen dat ik epidurale had kunnen nemen voelde ik me beter ondanks hevigere weeen - ik had meteen weeen om de 10/5 min en was daardoor heel misselijk)
    ik zou zeggen, gewoon afwachten! geen verdoving heeft eht voordeel dat je de pijn gehad hebt tegen dat je de verloskamer uitkomt, vanaf dan voel je je alleen beter!
    groetjes
    An
  • Best Kim, An en Cindy,

Ik ben Tina (19 jaar)en op 11/02/2002 bevallen van mijn mijn prinsesje Selena!!
    Van het begin van mijn zwangerschap had ik me voorgenomen zonder epidurale te bevallen, want ik ben er van overtuigd dat je lichaam wel hormenen zal aanmaken om de pijn aan te kunnen+ je lichaam maakt achteraf meer hormonen aan om je lichaam te doen helen!! Ik ben dus ook effectief zonder epidurale bevallen!!! Mijn Wee?n kwamen op om 4 uur ’s nachts en Selena is geboren om 18.35!!! Het moeilijkste moment vond ik toen ik 8 cm ontsluiting had!!! Maar ik had een geweldige vroedvrouw en een fantastisch goed ventje om mij erdoor te helpen!! Ik ben in het H. Hartziekenhuis te LEuven bevallen, waar zijn jullie bevallen?????

Tot ziens,
    Tina
  • hoi kim,
    Ik denk niet dat je kan zeggen van : het voelt zo, en het moet zo.
    Volgens mij is elke bevalling uniek, en hoeveel pijn je hebt en hoe je die ervaart is van heel veel factoren afhankelijk (ingeleid of niet,vruchtwater snel gebroken of niet, fysieke conditie, ligging van de baby, vorderen van de ontsluiting, angst voor de pijn, aantal uren arbeid,bouw van je lichaam,enz.)
    Gewoon doen wat jij zelf de beste oplossing vindt. Misschien lukt het je heel goed zonder verdoving, kan best.
    Misschien wil je liever wel verdoving, waarom niet.
    Gewoon je eigen lichaam volgen en je eigen keuze maken. Op het moment zelf zal dat niet zo moeilijk lijken. Je hoeft het nu nog niet te beslissen, toch?
    Veel succes,
    Sedra
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld