Pijn na scheur

• Pijn na scheur

Hoi,

Ik ben vorige week bevallen van een wolk van een dochter. 2840 gram en 48 cm. Maar helaas lichtjes gescheurd ondanks ik bevallen ben op mijn zij.
    Ik heb dus draadjes. Nu heb ik echt mega trekkende pijn als ik geen pijnstillers neem. In het ziekenhuis niet zo’n last omdat ik constant in bed zat maar thuis beweeg ik constant. Ik ben geen goede medicatie nemer, vergeet preventief te nemen dus aantal uur later kerm ik van de pijn.

hoelang hebben jullie er last van gehad? En verzachtende trucjes?
    Ik spoel mezelf nog dagelijks , ook al is het bloed er bijna niet meer. Ik neem ook movicol want ik kan gewoon geen druk zetten van achter. Gynaecoloog heeft precies daar het ’gaatje’ kleiner genaaid. Het voelt althans zo. 😉

Ik hoop dat het snel over is. Ik loop ook op mijn tenen met mijn partner. 6 weken gaat lang zijn.😕 Ik moet nog naar hem kijken en ik wil hem bespringen! 😇
  • Bij mij duurde de genezing een pak langer dan 6 weken. Ik denk ongeveer 3-4 maand. Ik had na mijn bevalling ook een opstoot van mijn hormonen. Gelukkig valt zoiets wel met zelfbediening op te lossen want aan iets anders moest ik echt nog niet denken toen!
  • Hier ook heel veel last van gehad. Ik kon drie weken niet zitten zonder kussen, zo'n pijn.....Pijnstilling nemen en zitten op een kussen, was bij mij de oplossing
  • Je hoort vaak van andere dames dat hun goesting beneden het vriespunt zit na de bevalling. Bij mij was het de eerste maand net andersom. Ik denk dat het door de hormonen kwam maar ik liep dus zot, terwijl ik tegelijk ook was ingeknipt en dus totaal niet kon en mocht vrijen. Zoals hierboven al stond, gelukkig heb je zelf nog handjes wink.gif Eens het terug mocht, was mijn libido trouwens ook weer verdwenen sad.gif
  • Als je het omschrijft als een trekkende pijn kan je dit misschien toch beter eens laten nakijken. Komt er een vroedvrouw aan huis die ook jou nakijkt? Ik had in het ziekenhuis een beetje een trekkerig (? hoe moet ik het omschrijven) gevoel wat ook steeds erger werd. De vroedvrouw aan huis vroeg zelf om mij te onderzoeken en vroeg meteen of ik daar geen pijn had. Toen ik het haar omschreef zei ze dat ze best een draadje zou verwijderen. Deze gaan vanzelf weg maar soms komen deze onder spanning en veroorzaakt dit echt pijn. Nou bij het uithalen heb ik echt geroepen van de pijn maar eens het er uit was was dat echt een verademing! Geen enkele last meer gehad daarna...

Veel succes en nog ff op je tanden bijten wink.gif Tegen dat wij terug aan de eerste keer waren was ik wel bang voor pijn en wel wat last van vaginale droogheid door BV.

Proficiat nog!!!
  • Ik had ook een trekkende pijn en heb het laten nazien (was toen twee weken bevallen) ze hebben het draadje er toen uitgehaald, was al mooi dicht maar draadje zou nooit vanzelf zijn verdwenen om een of andere reden. en dat draadje was er nog niet goed uit en wat een beterschap niet normaal. pijn was instant weg. Ik heb toen ook gevraagd aan gyné vanaf wanneer betrekking met mijn partner terug ok was en ze heeft me toen geantwoord wanneer jij je er klaar voor voelt. die avond dus al meteen, wel voorzichtig maar toch smile.gif
  • Vroedvrouw is gisteren nog geweest. Het zag er goed uit. Dinsdag komt ze terug, zal eens vragen dan of het dan mss eentje is dat te strak zit.
    Ik doe nu ook al wat oefeningen want bij elke nies, hoest of zelfs lach plas ik in mijn broek. 😣 En ik dacht dat ik het ergste al gehad heb met de arbeid. 😉 Toen moest ik elke epi spuit overgeven en plassen tegelijkertijd. Zo gênant! En het ergste is epi was juist uitgewerkt toen ik op 10 cm zat. 😆 Dus alles gevoeld! Ben wel trots dat ik dat heb overleefd met mijn lage pijngrens. 😉
  • @mommy1991, dan heb je toch je weeen draaglijk kunnen houden? Ik vond weeen een veel pijnlijkere en uitputtendere zaak dan bevallen (persweeen), ik verlang elke keer naar de persweeen zelfs! Je mag weer intiem zijn wanneer het bloeden is gestopt toch? Ik ben beide keren geknipt en genaaid, maar ik had daar gelukkig niet al teveel last van. Hopelijk snel beterschap voor jou!
  • @mommy1991, dan heb je toch je weeen draaglijk kunnen houden? Ik vond weeen een veel pijnlijkere en uitputtendere zaak dan bevallen (persweeen), ik verlang elke keer naar de persweeen zelfs! Je mag weer intiem zijn wanneer het bloeden is gestopt toch? Ik ben beide keren geknipt en genaaid, maar ik had daar gelukkig niet al teveel last van. Hopelijk snel beterschap voor jou!suus @ Vandaag 14:07

Volgens mijn vriend was ik precies een stervend dier tijdens mijn weeën. Elke wee dat ik voelde heb ik geroepen. Ik heb echt een super lage pijngrens, ik ben om 2u binnengegaan. Om 00.20 wakker geworden met weeën al om de 5 minuten. Half 5 epi gehad. Ik heb gelukkig maar 27 minuten moeten persen. Maar ik voelde eerst het verschil niet omdat de pijn constant bleef tijdens het persen. Pas elke keer als ik druk beneden voelde wist ik dat ik een wee had. Paar keer geroepen dat ik het niet kon. 😉 Ik heb liggen trillen toen ze eruit was. Lichaam was in shock denk ik.
    Om 9u00 ging het snel toen mijn water brak. Om 11u 22 was ze geboren. Ik was een prachtig leermodel zeiden de stagiair vroedvrouwen. 😁
    Dus al bij al snel gegaan. ☺
  • Dat trillen is normaal. Je lichaam heeft hard gewerkt😊 fijn dat alles goed is verlopen.
  • Ja, nog iemand met serieuze pijn na mijn scheur. Bij de eerste bevalling is dit nochtans vlot genezen zonder al te veel ongemakken. Van mijn 2de zoon (nu 5 weken geleden) heb ik zitten janken van de pijn voor die scheur. Ik kon het niet houden zonder pijnstillers. Ik kan niet zitten, niet stappen,... niet handig bij borstvoeding.

Zoals hier reeds gezegd: vroedvrouw laten checken of alles ok is (geen ontsteking ed) en zo snel mogelijk draadjes laten verwijderen ook al zijn ze verteerbaar.

de gynaecoloog had bij mij duidelijk een 'kunstwerk' gemaakt: lelijk geknipt blijkbaar en lelijk genaaid. Na de bevalling stond alles gezwollen en blauw aan die scheur. de knopen in de draadjes waren zo lelijk/groot dat dit nooit van zichzelf zou weggaan. de draadjes waren aan het ingroeien wat serieus tegentrok. de vroedvrouw heeft na 1 week de draadjes er thuis uit getrokken. Damn dat deed pijn, aar na een paar uur was de complete opluchting.
  • Ik denk dat er hier een draadje niet verteerd is en toen we het gisteren wilden proberen moeten stoppen van de pijn
  • Babykleedjes jongen

Mijn jongen is al 9 maanden. Boy, wat gaat het snel!!
    Ik heb hier nog dozen kledij staan: broekjes, pulls, t-shirts, body's, pyjama's.
    Tot en met maat 80.
    Indien iemand interesse heeft, ze zijn nog in goede staat en ik geef je jullie voor een belachelijk lag prijsje. Ik ben bereikbaar via
    vdsk31@hotmail.be
  • Mijn jongen is al 9 maanden. Boy, wat gaat het snel!!
    Ik heb hier nog dozen kledij staan: broekjes, pulls, t-shirts, body's, pyjama's.
    Tot en met maat 80.
    Indien iemand interesse heeft, ze zijn nog in goede staat en ik geef je jullie voor een belachelijk lag prijsje. Ik ben bereikbaar via
    vdsk31@hotmail.beKatrien @ Vandaag 19:02

Niet echt on topic... 😕
    En ik heb een meisje....
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld