ouderschapsverlof opnemen

• ouderschapsverlof opnemen

Hallo,
    Ik heb een vraagje ivm ouderschapsverlof (belgie).
    Ik heb twee schoolgaande kinderen 9 en 6 en we hebben de knoop doorgehakt, er komt een derde.
    Nu had ik gedacht om na de bevalling en de bevallingsrust mijn ouderschapsverlof op te nemen. Ik heb dit nooit eerder opgenomen dus zou ik 2 keer 3 maand en 1 keer 4 maand kunnen opnemen.
    Mijn vraag is of dit uberhaupt mogelijk is om al je ouderschapsverlof in 1 keer op te nemen.
    Ik werk parttime in privesector dus ik moet sowieso volledig ouderschap nemen.
    Iemand een idee?
  • In theorie kan dat, maar of je werkgever daar happy mee zal zijn is een andere vraag. Hij kan elke aanvraag met zes maand uitstellen...maar volledig weigeren kan hij niet. Van de twee oudsten kan je ook nog telkens een maand onbetaald nemen als je dat zou willen. Dus een volledig jaar thuis
  • Hey,

Ik denk dat het interessanter is voor de werkgever als je alles ineens opneemt. Je bent dan erg lang thuis en dan kan er waarschijnlijk wel vervanging voorzien worden. Als het verschillende keren voor een korte periode is, is dat niet zo evident waarschijnlijk.

Groetjes, Lies
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld