Ongewenst kraambezoek

• Ongewenst kraambezoek

Over de bevalling maak ik me niet zoveel zorgen, wat erna komt daarentegen... Ik heb geen probleem met kraambezoek, behalve van 1 persoon: een cliënt.
    Ik werk als huishoudhulp en er is 1 oudere man die nogal..."speciaal" is. Hij zou niet liever doen dan de hele tijd knuffels geven en verteld constant vuile moppen... Reeds 2x moest ik mijn verantwoordelijke hierover aanspreken, want het ging werkelijk te ver.
    Sinds hij weet dat ik zwanger ben heeft hij het nogal veel over dat hij zo graag een zwanger buikje aanraakt en zo... net wat ik ABSOLUUT niet wil! Vorige week melde meneer me ook vlotjes dat hij natuurlijk op kraambezoek komt! Dit wil ik echt niet, privé is privé! Maar ik weet (door collega's) dat hij zowiezo zijn eigen zin zal doen, zelfs al zegt de directrice hem zelf dat het niet mag.
    De beleefdheid vraagt dat we onze cliënten een geboortekaartje sturen... kan het wel wat later verzenden, maar de kans is groot dat het opnieuw een keizersnede wordt en dan ben ik natuurlijk iets langer in het ziekenhuis. Ik speelde al met het idee om een kaartje bij te voegen waarop staat dat ik door een moeilijke bevalling nog geen bezoek wens te ontvangen... wordt dit wel eens gedaan?
    Iemand ervaring mee?
  • Ik zou gewoon eerlijk zijn. Eventueel je gegevens (en kamernr) gewoon doorstrepen bij je cliënten. (ivm je privacy mag je dit altijd doen) .

Wat gaat hij doen. Op zijn teen getrapt zijn en bellen naar de bureau dat je niet meer moet komen? Ik denk zelf dat je dat niet zo erg zou vinden wink.gif
  • Hoi,