Ongewenst kraambezoek

• Ongewenst kraambezoek

Over de bevalling maak ik me niet zoveel zorgen, wat erna komt daarentegen... Ik heb geen probleem met kraambezoek, behalve van 1 persoon: een cliënt.
    Ik werk als huishoudhulp en er is 1 oudere man die nogal..."speciaal" is. Hij zou niet liever doen dan de hele tijd knuffels geven en verteld constant vuile moppen... Reeds 2x moest ik mijn verantwoordelijke hierover aanspreken, want het ging werkelijk te ver.
    Sinds hij weet dat ik zwanger ben heeft hij het nogal veel over dat hij zo graag een zwanger buikje aanraakt en zo... net wat ik ABSOLUUT niet wil! Vorige week melde meneer me ook vlotjes dat hij natuurlijk op kraambezoek komt! Dit wil ik echt niet, privé is privé! Maar ik weet (door collega's) dat hij zowiezo zijn eigen zin zal doen, zelfs al zegt de directrice hem zelf dat het niet mag.
    De beleefdheid vraagt dat we onze cliënten een geboortekaartje sturen... kan het wel wat later verzenden, maar de kans is groot dat het opnieuw een keizersnede wordt en dan ben ik natuurlijk iets langer in het ziekenhuis. Ik speelde al met het idee om een kaartje bij te voegen waarop staat dat ik door een moeilijke bevalling nog geen bezoek wens te ontvangen... wordt dit wel eens gedaan?
    Iemand ervaring mee?
  • Ik zou gewoon eerlijk zijn. Eventueel je gegevens (en kamernr) gewoon doorstrepen bij je cliënten. (ivm je privacy mag je dit altijd doen) .

Wat gaat hij doen. Op zijn teen getrapt zijn en bellen naar de bureau dat je niet meer moet komen? Ik denk zelf dat je dat niet zo erg zou vinden wink.gif
  • Hoi,

Ik zou enkel en alleen naar de clienten sturen die ik zelf graag heb en waarvan ik weet dat ze mijn privacy respecteren. Dus deze ene client zou ik geen kaartje sturen. Als hij me over zou aanspreken achteraf zou ik zeggen dat alleen fam een kaartje heeft gehad en van het werk niemand omdat dat niet tot mijn prive hoort. Ik vind dat ze dat moeten respecteren. Ikzelf ben verpleegkundige en heb ook nooit een geboortekaartje gestuurd naar mijn vast patienten, ik vind dat persoonlijk niet nodig. Ik hou werk en prive gescheiden.

Groetjes christa
  • Bij ons op het werk (thuiszorg) is het als poetshulp, huishoudhulp of verzorgende eigenlijk niet toegestaan om privé zaken te delen met klanten.
    Mss is er bij jullie ook zo een regel ?
    Ik heb destijds bij de geboorte van onze 1ste kinderen aan 2 mensen een kaartje gegeven (woonden in dezelfde wijk) maar dat was niet het orginele kaartje.
    Ik had zelf iets gemaakt en daar de geboortedatum, dag, naam en tekstje op gezet. Geen gewicht, lengte, adres, geboortelijst info .
    Mss kan je ook zoiets doen ?
  • Ik zou niet weten waarom je zo iets met je clienten zou moeten delen. Werk en prive hoor je toch gescheiden te houden? Beleefdheid of niet, als jij dit als net bevallen vrouw niet wil delen met clienten dan ook gewoon niet doen. En zou dit ook heel duidelijk op voorhand aan geven ook.
  • Vind ook dat je dit gescheiden mag houden als je dit zelf wilt.
    Op ons geboortekaartje stond geen ziekenhuis en kamernr vermeld. Ik wou liever niet te veel bezoek en de mensen die ik wel op bezoek wilde kon ik dan zelf de kamer doorgeven.
    Misschien is dat ook een optie, als je toch graag een kaartje stuurt. En je prive-adres dan doorstrepen.
  • Word dat eigenlijk nog gedaan nu het kamet nummer ?
    Mensen zijn nog zo kort in het ziekenhuis.
    Tegen dat de kaartjes bij de mensen zijn ga je al naar huis.
  • Ten eerste zou ik weigeren om nog naar die klant te gaan, want ik zou me niet op mijn gemak voelen bij hem.
    En ten tweede, waarom zou je naar je klanten verplicht een geboortekaartje moeten sturen? Je stuurt toch een kaartje naar wie je zelf wil? En als je toch een kaartje stuurt naar je klanten, dan zet je erop wat je zelf wil. Maak er zoals gezegd een kaartje van zonder verdere gegevens op.
  • Ten eerste zou ik weigeren om nog naar die klant te gaan, want ik zou me niet op mijn gemak voelen bij hem.
    En ten tweede, waarom zou je naar je klanten verplicht een geboortekaartje moeten sturen? Je stuurt toch een kaartje naar wie je zelf wil? En als je toch een kaartje stuurt naar je klanten, dan zet je erop wat je zelf wil. Maak er zoals gezegd een kaartje van zonder verdere gegevens op.Lina @ Vandaag 10:16

Er moet echt al iets serieus zijn voor je niet meer moet gaan naar bepaalde klanten hoor. Ik heb zo eens een adres gehad waar ik echt de vetzakerij moest opkuisen om u tegen te zeggen (afwas van een week) overal sigarettenpeuken, peuken van joints enzo. Wc elke week tot boven volgescheten, ... + dat de zoon des huizes daar dan nog leuk vond om ongevraagd mijn nek te komen masseren toen ik de afwas deed. Ik voelde me daar ook echt niet op mijn gemak, na mijn uitleg bij de bureau kreeg ik enkel te horen dat zolang er geen plek voor mij ergens anders vrij kwam ik naar daar toe moest.
  • En ongewenste intimiteiten zijn niet serieus genoeg? Want dat is wat hij doet. Ongewenste knuffels geven, ongewenst de buik aanraken, seksuele moppen vertellen, dat valt allemaal onder de noemer ongewenste intimiteiten. Als mijn werkgever dat niet serieus zou nemen, zou ik op zoek gaan naar een andere werkgever. Genoeg organisaties die thuiszorg doen!
  • Ok ik ben echt blij dat ik mijn verhaal gedeeld heb, ik zie nu dat ik zeker niet overdrijf... Ik heb al eerder aangegeven dat ik liever niet meer ga, maar het probleem is dat ik dan mijn collega's met mijn probleemgeval (en hij is echt niet kieskeurig in zijn affecties!).
    Bij mijn eerste bevalling stuurde ik naar mijn vaste cliënten (waar ik al jaren elke week ga) een kaartje en de mensen appreciëerden dit echt. Maar iedereen respecteerde ook mijn privacy.
    Ik overleg het deze week nog met mijn verantwoordelijke... en als ik toch blijf gaan stuur ik geen kaartje denk ik. Ik zie dat dit niet ongewoon is.
    Allesinds bedankt iedereen!
  • Heb je geen mannelijke collega die deze klant kan overnemen?
    Zo kieskeurig zal hij misschien wel zijn in zijn affecties wink.gif
  • Misschien niet zo mooi, maar hier zou ik wel een leugentje om eigen bestwil gebruiken hoor...
    In jouw plaats zou ik naar iedereen een kaartje sturen behalve naar die ene persoon en als hij er naar zou vragen kan je nog zeggen " Oei, heb je het niet gekregen? Ik heb het nochtans al lang geleden opgestuurd. Zou het mss verloren gegaan zijn met de post? "
  • Ik snap dat het vervelend is, ik zou het ook niet fijn vinden als iemand zo opdringerig is. Is het niet vermelden van ziekenhuis en kamernummer op het geboortekaartje geen optie? Wij vermelden het er niet op (mede omdat de opnameduur op materniteit tegenwoordig zo kort is)..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld