Onderwaterbevalling

• Hallo!!

Ik zou graag wat informatie hebben over bevallen in het water, ik ben namelijk zelf als de dood voor de bevalling. Is het echt zo pijnlijk?

Wie heeft hier ervaring mee of kan mij er wat meer over vertellen?
  • Hoi Nele,

Op onze site hebben we een dossiertje over onderwaterbevallen. Ook kun je een verhaal lezen over een onderwaterbevalling thuis en wat voor- en tegenstanders ervan vinden. Je vindt alles hier: http://www.9maand.com/geboorte/water.shtml
    Ik hoop dat je er iets aan hebt en laat ons iets weten, he.

Veel geluk,
    Eva
  • Dag Nele,

Ik heb een berichtje geschreven bij een gelijkaardige vraag op de link 'Zwangerschap, geboorte, baby', onder het thema 'Onderwaterbevallingen'. Misschien interessant voor jou.
    Wat het pijnlijk deel betreft. Ja, het doet zeer, maar het bouwt zich toch iet of wat geleidelijk aan op. In het begin zeg je : auw, deze wee doet pijn. Maar wat later zeg je : nu doet het pijn. En uiteindelijk heb je je baby in je armen. En dat is wat telt.
    Ik zei altijd : 'Iedere vrouw is gemaakt om het kind te kunnen baren dat in haar groeit.', en dit heeft me doen doorbijten. En nu, 5 maanden later, ben ik de pijn haast vergeten als ik met mijn dochter aan het spelen ben.

Groetjes, Anja.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld