Onderwaterbevalling

• Onderwaterbevalling

Hallo iedereen,

Een klassieker denk ik maar zijn er mensen die ervaring hebben met een onderwater/badbevalling in een ziekenhuis? En vooral: waar in het Antwerpse kan je daarvoor terecht?

Alvast bedankt voor de reacties!
  • Ik had een onderwaterbevalling en kan het iedereen aanraden. Het water gaf mij rust en de waterstralen op mijn buik deden ook ontzettend deugd.
    Als er een 2de kindje komt twijfel ik zelfs niet hoe ik die bevalling wil meemaken (als alles even vlot zou verlopen natuurlijk).

Ik ben niet in Antwerpen bevallen dus daar kan ik niet mee helpen.

• Hier 1 van de 3 keer ook onderwater bevallen.
    Dat is zoiets als al dan niet voor een epi kiezen in mijn ogen.
    Allemaal afhankelijk van hoe alles loopt.

Ik ben binnengekomen met 7cm.
    En ben toen bijna direct in bad gekropen.
    Of ik in het bad nog zou gekropen zijn, als de bevalling verliep zoals de 2 andere ? Het kon niet bij de 2 vorige maar ook de duur van de bevalling waq volledig anders, dus daar kan ik niet op antwoorden.

Verliep mijn badbevalling minder pijnlijk ? Ik kon de weeën precies wat onderdrukken door golven te maken.
    Maar mss was dit ook, omdat ik er bijna vanaf was dan ?

Aangepast door Neuzeke op 09/06/2018 20:30
  • Ik ben anderhalf jaar geleden van mijn eerste in St-Vincentius onder water bevallen. Het was een prachtige ervaring die ik hopelijk binnen dit en 6 weken kan overdoen.

In Vincentius heb je veel "alternatievere" bevalmogelijkheden, daar staan ze voor veel open en ze laten je ook je ding doen.
  • Bij mijn oudste beviel ik op mijn rug in het plaatselijke ziekenhuis en dat was zo traumatisch 'letterlijk ondergaan' dat ik zwoer dat nooit meer te doen.

Bij mijn jongste wilde ik thuisbevallen, en liefst onderwater. Alle parameters zaten goed toen ik in arbeid ging, het bevalbad werd opgezet. Uiteindelijk zat ik het grootste deel vn mijn arbeid en eerste deel van de persfase in het water. Het persen vlotte niet en de vroedvrouw stelde voor om uit bad te komen en in diepe hurkzit te proberen persen. Mijn jongste werd dus in mijn living in hurkzit geboren.

Ik ben weer 34w zwanger, we hopen weer dat een thuisbevalling lukt en ditmaal ook onderwater... moesten we last minute toch richting ziekenhuis vertrekken door bvb meconium in het vruchtwater,... dan rijden we ook richting St Vincentius te Antwerpen (we zijn van de Kempen). Daar is een onderwaterbevalling inderdaad een van de mogelijkheden en is het ook heel 'normaal'. In ons plaatselijke ziekenhuis (Herentals) staat in 1 verloskwartier wel een professioneel bevalbad (in de overige verloskwartieren staat een gewoon ligbad)... maar rara, dat verloskwartier wordt amper gebruikt én als het gebruikt wordt, mag je er enkel je arbeid in doen
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld