Niet meer tevreden over mijn lichaam

• en jammer genoeg is dat vaak niet ten goede langs de buitenkant.
    Ik vind het goed te lezen dat hier toch vrouwen zijn die niet vanzelf in die " ik ben nu mama, ik heb andere prioriteiten".
    Ik kreeg geen andere prioriteiten, ik kreeg er bij toen ik kinderen kreeg. Maar bij veel vrouwen is het jammer genoeg of / of en niet en/ en. Ga maar eens aan een schoolpoort staan van een kleuterschool.
  • Ik ben trotse mama van 3 kinderen. Weeg momenteel 10 kg meer dan pakweg 6 jaar geleden. Voor mijn kinderen ging ik 6 tot 10 uur per week sporten. Momenteel zijn dat er nog 0. Tussen mijn bevallingen door ben ik wel terug wat gaan sporten zelfs tijdens zwangerschappen maar dat op een veel lager niveau.
    Ben ik gelukkig met mijn lichaam? Niet echt... Maar nu komen mijn kleintjes op de eerste plaats. Ik wil tegen de zomer toch terug een zeker sportritme opbouwen en ik droom er toch nog steeds van om toch terug 8kg of meer af te vallen. Voorlopig zorg ik voor een beter gevoel door inderdaad nieuwe kleren te dragen die me passen en me er beter laten uitzien en waardoor ik me ook beter voel.

En dat er vrouwen zijn die niets aan een zwangerschap overhouden? Ja. Maar van mijn 5 beste vriendinnen is dat er maar eentje hoor! Bij alle andere is er net zoals bij mij helaas veel "achtergebleven" en ik denk dat dat bij de meeste mama's wel zo is.
  • Ik ben zo een van die weinige vrouwen die er uit zien als voor de zwangerschap, in de vriendenkliek ook de enige... Ik heb daar niet hard voor moeten werken, het zit hier wat in de genen. Maar vergis je niet, tis niet omdat je aan mijn lijf niet kan zien dat ik mama ben dat ik er niks aan over heb gehouden. Al veel kine gedaan maar nog steeds verzwakte bekkenbodem... (na anderhalf jaar) Lekjes op de meest vervelende momenten, geen controle. Helemaal zonder 'sporen' uit je zwangerschap komen is denk ik toch een illusie wink.gif Doe iets aan de dingen waaraan je kan werken en neem vrede met het andere, je zal er gelukkiger van worden
  • Ik denk dat je niet moet kijken naar mensen met baby's van 5 maanden, maar naar mensen met kinderen van een jaar of 5 en ouder.
    Dan ken ik er toch genoeg die terug hetzelfde wegen als ervoor, die veel sporten.... je herademt pas na een paar jaar, niet na een paar maanden;)

• Mensen bestempelen als ’saai’ omdat ze hun haar niet stijlen of geen make-up dragen, jeetje seg. Dan ben ik al wel ongeveer heel mijn leven meer dagen wel dan niet saai.
    Ik denk niet dat ik ooit van mijn leven in joggingbroek of met vettig haar aan de schoolsport zal gaan staan, maar da’s nu toch ook nog wel iets anders dan dat je borsten of buik meer hangen en je gewicht niet meer hetzelfde is als op je 18de, en je dan ook wat nieuwe outfits gaat shoppen die je nieuwe figuur wel goed staan.

Ik ben nu zwanger van mijn eerste en altijd fel bezig geweest met hoe ik eruit zag, vooral dan mijn figuur en voldoende strak en sportief eruit zien. Dat mijn figuur zal veranderen door kinderen op de wereld te zetten, heb ik op zich vrede mee. Ik vind het jammer, dat wel, maar denk wel dat ik met meer trots achter mijn kinderwagen zal lopen dan dat ik ooit in bikini op het strand heb gedaan.

Als er echt dingen zijn waar ik het zo moeilijk mee zou hebben dat ze mij oprecht ongelukkig maken, zou ik plastische chirurgie wel overwegen. Ik vind er ook niks mis mee, da’s iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of die zover wil gaan of niet. Ik denk echter wel dat je ook realistisch moet blijven. Een vrouwenlichaam dat een kind heeft gedragen en gebaard, is nu eenmaal niet hetzelfde als een dat dat niet gedaan heeft, en op je 40ste zal je er sowieso anders uitzien dan op je 20ste. Krampachtig proberen dat wel zo te houden lukt toch niet en zal je uiteindelijk vaak ook alleen maar nog ongelukkiger maken, dan te proberen jezelf en je lichaam te aanvaarden zoals het is.
  • @ano: Wauw, sorry maar je opmerkingen vind ik echt heel oppervlakkig..

Omdat is moeder ben, ben ik niet 'saai' geworden. Ik verzorg mezelf, ik sta soms nog steeds een halfuur voor de spiegel om kleding uit te kiezen net als vroeger, ik stijl mijn haar,ik draag nog altijd make-up, ik doe deze dingen misschien gewoon iets minder vaak dan ervoor.

En waarom? Omdat ik met de haardroger mss mijn zoontje wakker maak. Omdat ik 's ochtends liever een knuffelmomentje inlas dan een halfuur langer in de badkamer te staan. Omdat mijn kind mij nooit een 'saaie moeke' gaat vinden, hoe ik er ook bij loop.

Moeder worden is in essentie je kinderen op de eerste plaats stellen.

@JAR : Ja weet ik, maar moest gewoon ook even mijn zegje doen erover wink.gif

Ik stijlde mijn haar voor mijn zwangerschap ook altijd, omdat ik het zelf mooier vond zo. Sinds ik het stijlen laat, krijg ik van iedereen complimenten dat het met krullen mooier is en ze niet kunnen geloven waarom ik het ooit zou stijlen. Met feestjes ofzo wordt hij hier ook wel nog eens boven gehaald.

• @ophelia jouw laatste post kon door mij geschreven zijn! Dat is exact hoe het er hiet ook uitziet!
    Exact dezelfde redenen.
  • Ik weeg nu een 5 tal kilo minder dan voor ik kinderen had.Binnenkort zoek ik tijd om terug wat te sporten,want buik is plat maar de binnenkant van mijn billen zijn te flubberig.Ik heb het geluk gehad van na mijn bevallingen terug in mijn gewone kleren te kunnen,al mijn gewicht zat tijdens de zwangerschap op de buik.Maar mijn lichaam zal nooit hetzelfde zijn,ga ik leuk zwemmen of eens lang in bad loopt er nadien water uit me.Een ferme hoestbui of onverwachts niezen en hopla urineverlies.
    Ik heb in 3,5 jaar 3 kinderen op de wereld gezet,de eerste jaren had ik geen tijd om lang kleren uit te zoeken,of make-up aan te brengen.Mijn jongste is nu 5,5 jaar en nu heb ik terug tijd voor zo'n dingen(als mevrouwtje s'morgends meewerkt)
  • Ik was in een vorig leven fitnessinstructrice en heeeeeel erg bezig met mijn lichaam. Dat mocht er dan ook zijn, vond ik zelf. Fiere, rechtopstaande tepels op stevige borsten, platte buik, nagenoeg geen striemen. Ik ben na de bevalling van mijn zoontje nu al bijna een jaar terug aan het sporten, en raad eens.... mijn gewicht van voor de zwangerschap is er terug, mijn conditie ook, maar... mijn tepels wijzen nu naar beneden, het volume is uit mijn borsten en ik heb nog steeds een zwabberbuikje dat enorm opvalt als je die kwab on een strakke t-shirt ziet. Sommigen komen zonder kleerscheuren uit de bevallingen, anderen dragen er de gevolgen van, en die zijn met 100% zekerheid dus niet meer weg te werken.
  • Ik ben een mama van 28 heb een zoon van 12jaar en zoon van 5jaar. Hier ook niet meer het gewicht van voor mijn zwangerschappen. Ook ik heb jammer genoeg geen stevige borsten niet meer. Maar hiermee kan ik leven. Wat er mij enorm stoort zijn mijn striemen. Ja dames ik wil gerust in jullie plaats een flubberbuikje hebben ipv striemen op heel mijn buik,heupen en bovenbenen. Maar jammer genoeg kan ik hier geen wonder middeltje voor gebruiken sad.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld