Niet meer tevreden over mijn lichaam

• Niet meer tevreden over mijn lichaam

Pfffff... shit he... écht...

Ik ben iemand die redelijk veel belang hecht aan uiterlijk. Mooie kledij, verzorgd lichaam, veel sport. Voor mijn zwangerschap was ik best wel tevreden van mijn lichaam. Geen skelet ofzo, maar wel een gezond gewicht, wél met een platte buik en een mooie C-cup.

Na mijn bevalling heb ik eigenlijk weinig oog gehad voor hoe ik er uit zag. Mijn moeder en andere vriendinnen zeiden me dat dat vanzelf allemaal wel weer in orde kwam een paar maanden na de bevalling.

We zijn nu een jaar verder en ik kijk al jankend in de spiegel. Na de borstvoeding is de C-cup er nog altijd, maar hangen mijn borsten helemaal door, alsof al het volume weg is maar het omhulsel er nog hangt. Mijn navel is uitgezakt. Ik heb terug mijn vorige gewicht, maar mijn buik is meer loshangend vel dan een strak. Er hangt zelfs een kwabbetje vel over mijn onderbroek... Hoe veel ik ook sport, er verandert helemaal niks meer.

ZIjn dit dingen waar ik moet mee leren leven? Zijn er dames die er in geslaagd zijn om identiek hetzelfde lijf als ervoor weer terug te krijgen?
  • Identiek je lijf terug krijgen na een bevalling? Uhm, ja dat kan perfect als je Beyoncé of Jennifer López heet.

Ik denk dat er altijd wel iets achter blijft. Zijn het geen straes dan zijn het wel extra kwabjes bij je heupen of een buikje dat iets meer hangt. Borsten die niet meer zijn als voorheen. Tsja, jammer dan.

Je lijf heeft in een hele korte tijd een nieuw mens gemaakt. Dat is iets prachtigs moois, en dat kan zo z'n "schade" achter laten. Super dat je in ieder geval op je eigen gewicht terug bent!
  • *Aangepast door Marte op 18/12/2015 00:02
  • Welcome to the club. Jij lijkt wel mij! Ik ben ook iemand die het nodig heeft om me mooi te voelen. ik moet fier knn zijn op mezelf en me vrouwlijk en aantrekkelijk voelen (zonder uren voor de spiegel te staan, geen valse wimpers, geen push ups, zelfs geen mascara in het daarlijkse leven) en ik had het geluk daar nooit veel voor te moeten doen. Het was allemaal naturel! Idem als jou: ideaal gewicht, strakke buik, mooie stevige c cup, bruin velleke, mooi haar, mooie ogen, ronde poep in proportie...

En toen ben ik bevallen, en iedereen zei me dat het wel allemaal goed ging komen. En nee het kwam niet goed. hard gewerkt voor het gewicht, maar eens op het gewicht: grijs haar gekregen, platte buik weg, cellulities op de billen, hangende borsten, droevige navel, kwabbende de voorarmen, ...

1ste tip: ik heb een levensmoto: maak je niet druk om waar je niet kan aan doen (dat verandert toch niets). Kan je er wel iets aan doen, kies dan of je het doet of niet. Maar als je het niet wil doen, moet je ook niet klagen, dat is jouw keuze met de gekende consequenties ...
    voorbeeld: je kan borstreconstructie en implantaten (of hoe noemt het ook) doen. maar dat wil ik niet. ik vergeef me zelf nooit moest het fout gaan, dat lekt, dat doet pijn, ze zien niet tijdig dat je een gezwel hebt. Nee ik wil het absoluut niet... dus neem ik er vrede mee...

2de tip: praat met je partner. Hij heeft mij het zelfvertrouwen gegeven dat het eigenlijk echt nog zo slecht niet is. Nu maak ik mee wat veel vrouwen meemaken, daarvoor was ik 28 jaar gezegend met een luxe die velen niet hebben. k'heb het dan toch gehad eh wink.gif

3de tip: er bestaat altijd ergen. wees blij dat je gezond bent, ik heb geen enkele striem en daar ben ik blij om. Liever wat ronding en verslapping dan striemen (vind ik). En nu een push up BH dragen is ook geen ramp eh!

4de tip: GET OUT THERE. ga gaan shoppen! ik was het ook beu na mijn zwangerschap me zo 'lelijk' te voelen; ik ben uitvoerig gaan shoppen, heb een andere stijl aangenomen, dingen aangetrokken die ik anders nooit droeg, die mijn troeven in de verf zet en mijn mindere kantjes verbergt. ik krijg terug veel complimenten en voel me daar goed in. Jah, in bibiki heb ik nog wat schroom en complexen, maar niet meer dagdagelijks.

ik heb echt terug vrede met mezelf en voel me op en top een mooie vrouw (met wat mankementjes wink.gif). In maart verwacht ik ons 2de kindje... we zien dan wel. mss ben ik terug telleurgesteld, maar zal er alles aan doen om mezelf terug graag te zien!

Succes!
  • Ik zou je ook aanraden om eens naar een goede lingeriezaak te gaan en je daar eens goed te laten opmeten en goed passende mooie lingerie te kopen, eventueel met een beetje shapewear ... je zou er versteld van staan wat goede lingerie voor je figuur kan doen.
    En als je er echt niet mee kan leven, ik persoonlijk zou niet twijfelen om me een beetje te laten "helpen" met wat goede plastische chirurgie. Maar da's een persoonlijke keuze ...
  • niemand is echt mooi in lingerie behalve de Victoria Secret model, of meisjes van 16 die anorexia hebben.
    Het enige dat helpt is mooie kleren en shapewear.
  • Komaan zeg, da's een beetje kort door de bocht.
    Heb jij al ooit een goede ondersteundende BH gedragen ? Dat doet wonderen voor je postuur en houding waardoor je er al direct slanker uitziet. Ik draag daarbij goede tailleslipjes, dat zijn echt niet meer de oma-modelel van vroeger.
    Pas op, ik spreek niet over de brol-BH's en bijpassende slip-dingen uit pakweg de H&M he ...
  • Ik heb het helemaal niet over h&m ondergoed maar, ik vind echt waar niets mooi aan iemand in lingerie. Ook als je dure goed passende bh's en slipjes koopt, is er bijna niemand waar dat echt tot een mooi resultaat leidt hoor. En zeker niet de dames waar hier sprake van is: met lovehandletje hier en buikrimpeltje daar. Ik vind, dan gaan ondergoed passen je nog maar in je droefenis storten ipv je eruit te halen.
  • Sorry, maar daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.
    Dan stel je mooi zijn ook gelijk aan het uitzien als een VS-model, wat sowieso al een compleet onbereikbaar doel is. Als je ziet wat die topmodellen al doen om zich catwalk-ready te maken als voorbereiding voor zo'n show, dan vind ik dat eigenlijk compleet belachelijk.
    Dan liever een Myla Dalbesio als voorbeeld, die heeft tenminste een echt lichaam en ziet er TOP uit in lingerie !
  • Ik zie vooral foto's van een madame die haar buik staat in te houden smile.gif)
  • thumbdown.gif
  • Mams, wat prachtig dat je er zo naartoe kijkt! Op een goede dag probeer ik het ook zo te bekijken...
    Geweldige tips! Ik ben ook 7 maanden geleden bevallen, ben nog niet terug op gewicht maar heb ook geen striemen smile.gif
    Op een goede dag probeer ik het zo te bekijken, op een mindere dag zie ik ook alleen maar mijn minder strak buikje...
    Ik probeer ook idd trots te zijn op mijn lichaam voor het prachtige wonder dat het geproduceerd ( smile.gif ) heeft! En bovenal gelukkig te zijn omdat we beide gezond zijn!

Ivm de discussie over de lingerie denk ik dat het persoonlijk is! Vroeger, toen ik best een ok figuur had, en ook nu, kan ik me echt veel sexyer voelen met mooie lingerie. Dat dat niet voor iedereen geldt kan ik ook begrijpen. Maar alleszins kan het veel aan je figuur goedmaken!
  • Ik haal deze post weer even naar boven omdat hij ook door mij zou kunnen geschreven zijn. Wat ik ook doe, hoe veel ik ook sport en train, mijn flabberbuik en uitgezakte borsten krijg ik maar niet weg... om te janken... ik weet wel dat ik er iets moois voor in de plaats heb gekregen, maar ik mis mijn oude lijf zo hard...
  • En ik kan dat niet zo goed begrijpen...
    Je goed voelen in je vel is zoo belangrijk, maar dat uiterlijk is toch niet belangrijk? Zolang je je verzorgd natuurlijk.
    Een 8tal weken geleden bevallen, 5kg boven mijn start gewicht. Mijn buik is niet zoals ervoor en ik heb kleine striemen op 1 borst.
    En het kan me allemaal niet schelen. Ik doe geen enkele moeite om die buik terug plat te krijgen. Ik smeer niks op de striemen om die te vervagen.
    Mijn dochtertje is het aller belangrijkste voor mij.
    Ik ben wel al uitgebreid gaan shoppen, nieuwe kleren gekocht waar ik me nu goed in voel.
    En eerlijk waar, een mooi setje lingerie dat me perfecr past, geeft me ook veel vertrouwen en een goed gevoel.

Wie weet denk ik daar binnen een paar jaar anders over, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik mij daar volgend jaar al zou aan storen.
    Mijn dochter is mijn groot wonder, de rest maakt allemaal niet zoveel meer uit sinds ze geboren is.
    Vroeger moest nogtans ook altijd mijn haar perfect liggen. Nu, als het maar verzorgd en proper is.
  • Ik begrijp jullie beiden wel wink.gif

Ik heb hier ook dagen dat ik voor de spiegel sta en denk: pffff, ieuw! Puur omdat ik dit lichaam niet gewend ben, ik had altijd mooi strakke buik zonder moeite. Kon eten wat ik wou, moest er niet voor sporten enz.. Dan is het wel even aanpassen als alles niet meer vanzelf gaat.

Volg de raad van @JAR eens op @L en ga lekker shoppen, om te beginnen nieuwe bh's, want dat is iets wat gegarandeerd niet meer hetzelfde is na je bevalling, dus kan je ook de oude bh's niet meer aan. Verder lekker shoppen, terug uitzoeken wat je het beste staat met het nieuwe figuur en de rest achteraan in de kast stoppen in de hoop dat wink.gif (doe ik ook haha)

Sommige dingen zullen nu eenmaal blijvend veranderd zijn, zoals bv. je borsten en heupen. Mag je nog zoveel voor diëten en sporten, zal er niets aan veranderen. Probeer dus je nieuwe lichaam toch een beetje te aanvaarden, want geen enkele vrouw heeft hup dat oude figuurtje terug hoor hug.gif
  • ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die iedereen maar aanraden: tis je nieuwe lijf, je moet het ermee doen. Je kind is natuurlijk geweldig, maar echt geen excuus om ineens met een mama-kapsel door het leven te gaan en nieuwe kleren te kopen die bij je te zware lijf passen. Als je bij elk kind 5 kilo laat zitten, ben je wel 10 kilo dikker dan voor je kinderen, dat zou ik zelf echt niet tolereren. Dan word je toch echt zo'n moeke?? ik mag er niet aan denken! Nee, je moet niet content zijn, als het je stoort mag je daarover zagen, mag je daar aan werken en mag je dat zelfs laten repareren door een chirurg wat mij betreft.

Ik versta dus heel goed dat er mensen zijn die hun nieuwe lijf echt echt maar niets vinden.
  • @ano: De persoon heeft het hier over een flabberbuik en hangende borsten, niet over 10 kg meer wegen. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet meer zoals voor een zwangerschap en zullen dat ook nooit meer zijn. Een persoon dus aanpraten dat ze er moeten mee bezig blijven en er complexen over moeten ontwikkelen lijkt me dan bepaald nog véél erger dan 'zo een moeke' zijn.
  • @ophelia ik denk dat ano het over mij heeft. Aangezien ik er niet mee inzit van de 5kg bij.
    Nuja, een bredere poep, grotere borsten en geen strakke buik meer zijn bij mij die 5kg. Ik ben zeker niet te dik. En ik zeg ook niet dat 10kg bij mij niet zou storen. Na een 2de zwangerschap zal ik miss wel op dit gewicht proberen terug komen.
    Maar sommige dinhen moet je wel aanvaarden, alleen al om gelukkig te zijn. Er zijn, kn mijn ogen, ergere dingen dan een buik die niet strak is of hangborsten die je perfect kunt verdoezelen met een goede bh.
    En wat is een mama kapsel? Mijn haar is verzorgd. Ik heb heel veel volume en een slag in mijn haar. Vroeger nam ik de tijd om de stjltang te gebruiken. Want stijl vind ik het mooier. Enja, als we naar een feest gaan gebruik ik die stijltang nog. Maar in mijn gewone routine stoort die slag en dat extreem volumieus haar mij nu niet. En vroeger wel.
    Het is ook geen excuus dat ik gebruik, vind ik. Mijn prioriteiten liggen nu gewoon ergens anders.
    En ik weet ook dat dit bij anderen wel nog als prioriteit kan gezien worden. Maar bij mij, op dit moment, niet wink.gif
  • Niet alle vrouwen hebben zichtbaar schade van een zwangerschap natuurijk, hier reageren alleen mensen met overblijfselen,maar veel mensen hebben dat dus niet.
    Wel, mama kapsel is dus idd die moeite niet doen om dat haar te stijlen. Of om je op te maken. Of om iets mooi aan te doen. Er zijn gewoon zo veel vrouwen die saai worden als ze kinderen hebben. Zo erg.
  • Straf om iemand saai te noemen terwijl je de persoon niet kent.
    Neen, ik stijl mijn haar nieet meer. Maar ga wel nog even vaak naar de kapper.
    Ik maak mezelf wel op en trek wel mooie kleren aan.
    Velen vinden mijn haar zoals nu heel mooi. De enigste die zich er vroeger echt aan stoorde was ik zelf.
    Een mens kan veranderen. Vaak is dat op grote momenten, zoals een kind krijgen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld