Mag dit?

• Mag dit?

Ik weet dat je na een bevalling zes weken lang geen seks mag hebben en geen bad nemen in verband met infectiegevaar. Het is niet mijn gewoonte om uit de biecht te klappen, maar geldt dit ook voor als je zin hebt om het met jezelf te doen? Ik kan hier echt helemaal geen informatie over terugvinden. Mag dat?
  • Niemand durfd te reageren denk ik. Ik weet eerlijk gezegd niet OF het mag. Maar ik hield me niet aan de 6 weken niks. Sloeg de hand aan mezelf al na twee weken dacht. Zowel bij keizersnede als bij de gewone bevalling. Met een nogal hoog libido was 6 weken zo ie zo niet gelukt. Hij onze eerste hadden we ook al weer sex na 4 weke maar ik vloeide dan vaak maar dag of 14.

Dus of het mag geen idee. Maar deed het zelf wel veel eerder.
  • Waarom zou niemand durven reageren?

Natuurlijk mag je de hand aan jezelf slaan, alleen dingen inbrengen is niet zo'n goed idee om besmetting te voorkomen. Je baarmoederhals is nog niet voldoende genezen, dus er is sneller besmetting mogelijk door badwater of penis of vibrator of...
    Zelfbevrediging aan de clitoris is geen enkel probleem.
  • In de brochure die ik meekreeg stond dat het niet mocht tot na zes weken. Blijkbaar gaat je baarmoeder samentrekken tijdens een orgasme en dat kan bloedingen veroorzaken. Mijn hoofd stond er ook niet eerder naar trouwens.
  • Na zes weken, zeggen we meestal, omdat de meeste vrouwen dan op controle bij de arts zijn geweest. Maar na een normale bevalling kan het ook vroeger. Al denk ik dat het goed is om te wachten tot het bloedverlies na de bevalling is gestopt.'
  • Ik heb zelf zoveel geduld niet gehad en had er meteen spijt van. Het deed pijn en voelde gewoon heel anders aan. Uiteindelijk heb ik toen ook gewacht tot na mijn eerste checkup en toen was alles terug normaal.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld