Mag dit wel dan?

• Mag dit wel dan?

Misschien een beetje een rare vraag... ik kreeg bij het ontslaggesprek van de gyn in het ziekenhuis te horen dat we moesten wachten met seks tot de bloedingen volledig waren gestopt. Maar mag je dan wel seks hebben met een condoom? De goesting is hier namelijk al een paar dagen serieus teruggekeerd (kuch kuck), maar ik verlies nog steeds wat bloed.
  • denk dat het te maken heeft met risico op infectie. Zolang er nog bloedverlies is, is er nog een wonde. Het duurt normaal gezien ook geen eeuwen eer het bloeden stopt, dus voor de zekerheid zou ik als je kan toch nog eventjes op de tanden proberen te bijten.
  • Ik vond het ook verwarrend hoor toen ik die uitleg kreeg. Ik was één van die vrouwen die eigenlijk al meteen weer een libido had na de bevalling en bij mij heeft de bloeding 2 weken aangehouden. Zo lang heb ik dus niet gewacht (geen penetratie, wel zelfbediening) wink.gif Daarna mega buikpijn gehad dus misschien mocht dat ook niet... enfin, echt duidelijk is het dus niet vind ik... wat mag/wat mag niet?
  • Na kleine drie weken is je baarmoederhals weer gesloten en het infectierisico eigenlijk verdwenen of toch minimaal. Sommige gyns zeggen wel zes weken wachten, anderen drie, anderen zeggen dan weer dat het mag zodra je er zelf aan toe bent. Denk niet dat condoom veel verschil maakt.
  • Hier ook...

Eerste twee weken zelfbediening. Daarna op 3 weken toen het bloeden bijna niks meer was met condooms en ik had geen pijn. Had nochtans hechtingen. Daarna wel terug beginnen bloeden maar meer met vegen... en ik denk rond week 4-5 weer ongesteld geworden. Veel en vuurrood!
    Ben wel blij dat het weer mag. Ik heb een serieus libido maar door mijn slechte zwangerschap amper ....
  • Hier hebben ze daar nooit niets van gezegd. 4 weken na de bevalling hebben we seks gehad. De bloedingen waren wel al gestopt toen en toen was ik er terug klaar voor bigsmile.gif Wel met een condoom want ik was nog maar net herstart met de pil smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld