Maandverband na bevalling

• Maandverband na bevalling

Ik richt me even tot de dames die de bevalling reeds achter de rug hebben smile.gif

Men vraagt hier om in de koffer voor het ziekenhuis ook maandverband te voorzien en wegwerpslipjes of zoiets.

Weten jullie waar ik die kan vinden maar vooral: welke zijn de beste?
    Ik heb al een aantal keer precies gehoord dat die van Always Night soms voldoende zijn maar dat daar meer kans op infecties bij is door de plastieken achterzijde? Is er echt speciaal maandverband dat ik dan bij de apotheek moet gaan halen misschien?

Graag dus jullie ervaringen een beetje, wat hebben jullie gebruikt en hebben jullie al dan niet problemen hiermee ondervonden?

Groetjes,

een aftellende mama goofy.gif
  • Ik had destijds van die spotgoedkope van de colruyt. Heel dik en lang.
    Wegwerpslipjes heb ik nooit gekocht . Wel een berg xl slips uit de zeeman. (heb nochtans een M poep smile.gif ).
  • Ik heb ook goedkope slips gehaald uit de zeeman, moesten er vlekken op komen dat het geen kwaad kon.
    en ik heb Always night gebruikt, maar die ben ik gewoon van te gebruiken want ik heb zwaar mijn MS.
    Nog nooit geen problemen mee gehad wink.gif
  • Ik ben nog niet bevallen, maar ik kan sowieso geen van Always verdragen door dat 'plastiek' zoals je aangeeft. Er is geen goede verluchting. Vania vind ik daarom een supergoed merk! En dat heb je echt in alle grootten en maten vind ik smile.gif
  • Hier kregen we in het zh kraamverband en wegwerpslipjes.
    Dat kraamverband heb ik de eerste dagen echt wel nodig gehad (in't begin zelfs twee tegelijk) ik verloor best veel bloed, vooral na m'n eerste bevalling. Is toch iets dikker (en zachter) en groter dan gewoon maandverband.
    Die wegwerpslipjes heb ik de eerste twee dagen gebruikt, daarna ook xl bomma-onderbroeken van de Zeeman... goofy.gif

Kraamverband kan je ook zelf kopen, heb ze bijvoorbeeld gisteren nog in kruidvat zien liggen in mijn zoektocht naar borstcompressen...
  • 2 weken geleden bevallen (was wel een keizersnede dus lang niet zoveel bloedverlies) en ik heb gewoon Always night gebruikt. Ik heb deze wel maar 1 5 daagjes nodig gehad, daarna was een inlegkruisje voldoende.
  • Wij kregen bij de 2 bevallingen (elk een ander zh), de kraamverbanden van het ziekenhuis zelf.
    Dit waren van die hele grote (zoals je ziet voor s'nachts) met 2 plakstrips aan de achterzijde zodat er geen plastieken folie hangt.
    Die kon je ook kopen in de makro, heel dezelfde behalve dan merk van de makro zelf.
  • Ik gebruikte eerst het kraamverband van de kliniek en daarna de heavy maandverbanden van Yoni, natuurlijk en gemaakt uit katoenvezel, zodat ik geen irritaties zou krijgen. Heb behoorlijk bloed verloren en deze ook lang nodig gehad. (sindsdien gebruik ik geen Always meer. Yoni is veel aangenamer)
    Oh, en ik droeg ook de bommaslip (mady) uit de zeeman. Ideaal voor kraamverband en niet erg als er vlekken op zouden zitten.
  • Ik kreeg ook wegwerpslips en kraamverbanden in het ziekenhuis. Thuis kocht ik gewoon de kraamverbanden van kruidvat of zo. Always werd mij overal afgeraden vanwege de 'plastiek' die erin zit. Zou niet zo goed zijn. En die dingen pasten gewoon in mijn onderbroeken. Ook nooit problemen met lekken gehad.
  • Hier ook in het ziekenhuis kraamverband gekregen. In het begin een grote inlegger en daarop nog twee dikke kraamverbanden tegelijk en was echt nodig ook. Tegen thuiskomst had ik met maandverband always night voldoende. Heb wel maar kleine twee weken bloedverlies gehad. De eerste dag in het ziekenhuis inderdaad zo'n wegwerpbroekje, daarna gewone slips in een grotere maat. Hele goedkope van carrefour maar de vlekken zijn er goed uitgeraakt.
  • Stond idd ook in onze folder dat je dit moet meenemen, maar je krijgt dit normaal in ziekenhuis! Ik vroeg genoeg bij zodat ik er mee naar huis kon nemen. Als die op waren, overgeschakeld op dikke van merk carrefour. Always even geprobeerd, maar kreeg er meteen infectie van...

Ondergoed heb ik men zwangerschapsondergoed gebruikt. Katoenen ruim zittende slips.

Toi toi met bevalling!!
  • Hier kreeg ik ook kraamverband in het ziekenhuis. Voor thuis gebruikte ik eerst always (maar was in de zomer en ik heb het daar zo al niet voor, met die plastiek in) en toen kreeg ik van de vroedvrouw de tip van de verbanden in kruidvat (europrofit, denk ik, zal het eens moeten opzoeken). Kost niks, maar zat zoveel beter dan always.
  • Dank jullie wel dames thumbup.gif

Helpt enorm om jullie ervaringen te mogen horen.
    Ik ga zowiezo toch beginnen met een ander merk dan Always. Niet iedereen heeft er last van maar ik ben "Down under" toch iets gevoeliger voor infecties.

Nu maar aftellen en men koffertje beginnen klaar zetten! blush.gif
  • Als je zo gevoelig bent voor infecties, is wasbaar misschien iets voor jou? Ik heb - noodgedwongen - de inleggers van zoontjes wasbare luiers als kraamverband moeten gebruiken, en dat ging perfect smile.gif (mijn man moest op zondagochtend maandverband gaan halen, en had inlegkruisjes mee, maat L, dat wel, maar inlegkruisjes als kraamverband?!)

• @ Austen : haha, mannen. Dat zie ik die van mij ook doen ...
  • Hier kreeg ik in het ziekenhuis ook kraamverband.
    Had er zelf gekocht in de action en super tevreden van. Dat van de aldi (nacht maandverband) doet ook prima dienst, is wel smaller.

• Vanaf wanneer mag je trouwens terug tampons beginnen te gebruiken? Mijn zus heeft die vraag gesteld na haar bevalling en haar gyn sprak van "alls het absoluut moet"... Blijkbaar zijn die dingen toch niet zo gezond dan?
  • Ik ben terug begonnen met tampongebruik zodra het "ok" aanvoelde. Zal voor iedereen anders zijn waarschijnlijk, maar hier moest eerst de knip voldoende genezen en heb ik vervolgens mijn pil 3 maand doorgenomen. Sowieso geen fan van maandverband (vind ik ongemakkelijk) en ook even geen zin in die ms). Daarna pil weer gewoon genomen (dus maandelijkse stopweek) en bij eerste ms direct herbegonnen met tampons.
  • Ik kreeg bij het gesprek op het einde van mijn ziekenhuisverblijf de minipil voorgeschreven door de dienstdoende gyn, en ook van haar de melding dat ik z├ęker de eerste maanden geen tampons mocht gebruiken. Geen probleem voor mij, ik gebruik ze nooit. Maar dat niet iedere gyn staat te springen over tampongebruik in het algemeen, dat is wel zo. Een klasgenote van mij is gyn geworden en die heeft me al een paar keer verteld over de TSS gevallen die bij haar binnenkomen, en dat haar dochter nooit tampons mag gebruiken en dergelijke dingen... klinkt ook niet echt geruststellend moet ik zeggen...
  • Ik dacht dat mijn gyn zei dat na zes weken alles weer mocht, dus waarschijnlijk ook tampons. Maar ik gebruik dat nooit, dus ik heb er ook niet specifiek naar gevraagd. Op de controle na zes weken zei ze dat dan alles terug mocht van voor de bevalling, zoals in bad gaan en dergelijke. Dus ik denk dat tampons daar dan ook onder vallen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld