Lotgenoten gezocht - zwangerschapsvergiftiging

• Lotgenoten gezocht - zwangerschapsvergiftiging

Hallo dames,

Ik ben vrijdag onverwachts opgenomen in het ziekenhuis voor pre-eclampsie.
    Ik,had een verhoogde bloeddruk, eiwitten in de urine en heel slechte bloedwaarden.
    Zaterdag ben ik dan ingeleid en na een ultrasnelle bevalling van 1h45 min is onze prachtige zoon geboren!
    Tijdens de arbeid steeg mijn bloeddruk tot 17/12.
    Onze zoon heeft een schitterende start gemaakt en doet het nu ook nog altijd goed.

Mijn bloedwaarden stabiliseerden zich vrij snel maar de bloeddruk blijft echt een serieus probleem.
    Sinds vrijdagavond moest ik Trandate 200mg nemen wanneer de bloeddruk veel te hoog werd.
    Het betert echter niet .. Ik blijf schommelen en krijg af en toe pieken tot 17/11.
    Sinds vandaag moet ik trandate 100mg 3*/dag nemen.
    Vandaag mocht ik eindelijk naar huis! Maar ik ben zo bang ..
    Vandaag ook al een hele dag hoofdpijn en zo net ook weer 17/11 ook al kwam ik net uit bed.
    Ik ben zo bang dat er met mij iets gaat gebeuren.

Mijn gynaecoloog denkt dat het nog zo'n twee weken zal duren eer mijn bd eich herstelt.
    Maar wat in de tussentijd? Deze waarden zijn toch veel te hoog ..

Zijn er dames die dit ook hebben gehad? Hoe liep het bij jullie af?
    Ik zoek voornamelijk steun en misschien beetje geruststelling dat ik niet zo maar ineens zal dood neervallen ...
    Denk morgen eens naar de huisarts te gaan, want ik vertrouw het echt niet!

Groetjes,
    Evi
  • Gelukkig voor mij, maar ik kan je geen advies geven want heb dit zelf nooit meegemaakt. Nu, ik veronderstel dat àls er effectief een groot risico zou zijn voor jou, dat ze je dan niet naar huis hadden laten gaan. Wel? OK, zo'n hoge bloeddruk is niet goed, maar je hebt de juiste medicatie en je volgt het op. En je gyn lijkt me redelijk gerust. Ook een goed teken.

Als ik jou was: ik zou eens bellen naar gyn/vroedvrouw/moederhuis en vertellen over je bezorgdheid. Je hoeft je niet te schamen, vertel echt hoe jij je voelt en welke zorgen je je maakt. Ik vermoed dat zij je zullen geruststellen of evt nog eens laten langskomen voor extra controle. Zo ben je dan hopelijk wat geruster, want je opjagen wegens de bezorgdheid lijkt me ook niet bevorderlijk voor je bloeddruk.

Veel succes, hopelijk is het snel terug beter en geniet van je babietje!!!
  • Hier hetzelfde meegemaakt. Maar uit ondervinding zo rap val je niet dood hoor wink.gif
    Kon niet naar het wc gaan, uitkleden en dan douchen want dan kreeg ik mij niet meer aangekleed of lag op de grond. Durfde ook niet omdat ik mij zo onzeker voelde. Draaide constant weg.
    Maar het beterde toen ik er mij niet meer zoveel over probeerde op te jagen want dat deed er natuurlijk geen goed aan.
    Kalm proberen te blijven en genieten, en zoveel mogelijk rusten en komt wel in orde dan. heb er nadien ook geen last meer van gehad. Alles is goed gekomen hier. (heb wel na de 2de een longembolie gehad die ik gelukkig nog kan navertellen, besef ook wel hoeveel geluk ik gehad heb toen dat ik ben wakker geworden)
    Probeer u maar kalm te houden en als je echt bang hebt gewoon dokter bellen daar zijn ze ten slotte voor hé.
  • Hier 4x ingeleid omwille van zwangerschapsvergiftiging bij de 3 eerste werd mijn bd terug stabiel, maar bij de jongste tot 4-5 weken 17/10 bij de jongste had ik ook troebel zicht en een felle druk op mijn ogen waardoor mijn zicht heel slecht was.. Omwille van de snelle bevalling had hij ook prematuur gedrag en moest op de neonatale.. Nu is hij van gisteren 7 w en alles gaat perfect moest ook lange tijd trandate nemen bij mijn 2 e vanaf 20 w en op 36 w 6 trandate + 1 plendil
  • Hier keizersnede onder narcose 4 weken voor uitgerekende datum wegens zwangerschapsvergiftiging.
    Ik moet wel toegeven dat ik me 3 dagen na de keizersnede eigenlijk weer betrekkelijk tip top voelde. Geen pijn gehad eigenlijk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld