Lekkende borsten

• Lekkende borsten

Hallo,
    Sinds paar dagen heb ik weer lekkende borsten 😯kan dit echt na 4 maand niet te lekken opeens weer beginnen? Kindje is 5 maand oud
  • Geef je nog borstvoeding (niet helemaal duidelijk uit je post, sorry wink.gif )?
    Dan kan dat zeker hoor.
    Ik heb normaal ook niet echt lekken, hoogstens een maar druppels. Maar vanmorgen na het ontbijt ineens een doorweekt compres. Ik steek het erop dat dochtertje (5m) vannacht ineens minder goed heeft doorgedronken aan rechterborst, 's morgens dan linkerborst gegeven en na een uurtje ofzo begon rechterborst dan serieus te lekken.
    Er zijn veel dingen die daarin kunnen meespelen. Ben je mss net met groentepap of fruitpap begonnen en komt het door die voeding over te slaan ofzo?

Als je geen borstvoeding (meer) geeft, heb ik er geen ervaring mee. Maar ik vermoed dat dat ook wel kan...met hormonen e.d. weet je nooit...
  • Neen ik geef geen borstvoeding. Ben na 6 weken volledig overgegaan naar flesvoeding. Melkproductie lag ook mrt een stil. Tot ik nu sinds 3 dagen weer begin te lekken. Vind het zo vreemd.
  • Eventueel via huisarts pilletjes vragen om melkproductie stil te leggen. Zijn wel niet goedkoop maar normaal heb je met 1 tot 2 voldoende. Ik kreeg productie niet stil toen ik op +11 maand wou stoppen maar na 4 pilletjes is het dan toch gelukt. Ik heb wel generische versie gekregen van apotheek omdat die 8 ipv 2 pilletjes bevatte en stukken goedkoper was dan 2 verpakkingen van de dure pilletjes. Maar aangezien jij geen bv meer geeft zouden 2 echt wel voldoende moeten zijn.
  • Je hoeft niet meteen te gaan voor pilletjes, dat lijkt me nogal drastisch. Kruiden zoals salie bvb werken ook productieremmend. Saliethee drinken kan dus misschien een oplossing bieden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld