Lastiger voor grote vrouwen?

• Lastiger voor grote vrouwen?

Ik en mijn zus zijn heel groot, beiden ongeveer 1m85. Bij mijn zus hebben de vroedvrouw en de gyn moeten wroeten en duwen met hun vingers om haar baarmoederhals te kunnen toucheren, omdat alles zo hoog of diep ligt. Ze hebben beiden echt met meerdere vingers in haar gezeten, wat bijzonder pijnlijk was. Ik heb hier nu ook wat schrik voor. Zelf kan ik mijn baarmoedermond ook niet voelen. Iemand die enige ervaring hiermee?
  • Huh? Dat is toch niet relevant of je lang bent of niet? Denk dat dat per vrouw anders is. Ik ben 1,82m en heb drie bevallingen gehad. Nog geen een keer meegemaakt dat ze er niet bij konden door mijn lengte. Wel was het de ene keer heel pijnlijk en de andere keer niet. Dat wisselde ook.
  • Toucheren was bij mij ook een heel gedoe, ze konden ook bij mij de baarmoedermond maar lastig vinden. Een hele tijd gekeuter daarbinnen, echt goed deed dat niet sad.gif Ben zelf 1m82.
  • Hier 1m82 en geen moeilijkheden gehad. Ene keer al wat pijnlijker dan de andere keer smile.gif
  • Hier 1m59 en ook al voorgehad dat de gynaecoloog niet goed aan de baarmoederhals kon.

En algemeen voor het toucheren de ene keer was het pijnlijker dan de andere. Dus het ligt denk ik niet aan je lengte
  • Hier 1m81...Normaal geen last bij inwendige onderzoeken. Enkel tijdens mijn bevallingen ging het moeizamer en was het pijnlijker. Ik heb spwieso nogal een hoge baarmoedermond en mijn kindjes wilden geen één van de drie goed indalen...
    Ik heb zelf nooit de link gelegd met groot zijn en had er ook nog nooit van gehoord...ik denk dat het eerder te maken heeft met hoe je 'daar binnen' in elkaar zit...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld