Komt het terug strak? (intiem onderwerp...)

• Komt het terug strak? (intiem onderwerp...)

Het is redelijk intiem en ik zou dit normaal NOOIT aan iemand durven vragen, maar ik zit er echt mee verveeld. sad.gif

Ben twee en een halve week geleden bevallen van een zoontje (3,4kg!). Daarstraks voor het eerst weer even durven voelen onderaan. Vroeger was er ruimte voor 1, maximaal 2 vingers. Ik schrok me een bult toen ik naar binnen ging. Alles is zo verschrikkelijk wijd geworden... drie vingers was nu plots geen probleem meer! We zijn nog niet terug begonnen met vrijen maar ik hou mijn hart vast. Ik doe wel oefeningen om de bekkenbodemspieren wat strakker te krijgen maar dat helpt dus (nog?) niet. Wie heeft dit nog? Komt dit nog in orde?
  • Hoi,

eerst en vooral...relax... bigsmile.gif je bent nog maar net bevallen hihi.
    Ze geven sowieso de raad mee om tot zeker 6 weken na de bevalling geen betrekkingen te hebben.
    Alles moet ook de kans krijgen om te genezen, te herstellen en terug de oorspronkelijke vorm aan te nemen wink.gif
    Ik moet wel zeggen: ik heb nooit gevoeld vanonder na de bevalling. Ik was serieus ingeknipt en had er effe echt een afkeer van dus aanraken was echt niet aan de orde smile.gif
    Maar als het je een troost mag zijn: er is totaal niets veranderd aan ons intieme leven. Mijn gevoel is niet veranderd en dat van mijn man ook niet. Hij heeft er toch nog nooit iets van gezegd.
    Dus, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, alles zal wel terug in orde komen "daar". thumbup.gif
    En proficiat met je spruit!!!
    Groetjes
  • Mijn man heeft er nog nooit iets van durven zeggen, maar ik weet van mezelf dat ik wijder ben sinds mijn bevalling. Sterker nog, bij een inspanning (tillen ofzo), duw ik een tampon zo naar buiten. Dat had ik vroeger echt nooit, dat het zo los zat allemaal. sad.gif
  • Ik ben hier terecht gekomen met google omdat ik eigenlijk net hetzelfde probleem heb. Ik ben na een zeer zware bevalling zo wijd dat ik bij het tillen van iets zwaars gewoon mijn tampon in mijn onderbroek duw. Drie, vier vingers glijden er met gemak in, terwijl ik vroeger moeite had met twee. Ook mijn man voelt dat het anders is binnen. sad.gif Ben dus ook op zoek naar andere ervaringen. Ik heb met de kine al bekkenbodemspieroefeningen (wat een woord!) gedaan, maar dat helpt niet. De gyn zegt zelf dat er niets aan de hand is lichamelijk gezien.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld