Goh, moeilijke vraag, dat is bij iedereen verschillend denk ik. Het zal er ook al aan liggen hoe jullie 'in mekaar passen' (krijg het niet anders verwoord

). Je hebt nauwere vagina's of juist hele grote, net zoals je mannen hebt met smallere penissen en met grotere exemplaren. De gynaecoloog gaat alleen jouw anatomie daar beneden zo mooi mogelijk proberen te herstellen, dus als jullie vroeger weinig wrijving hadden zal die pijn wel meevallen. Voelde je vroeger al heel wat spanning in je bekkenbodem bij het vrijen, dan kan het wel pijnlijk worden. Maar om er een termijn op te plakken dat is moeilijk denk ik. Ligt er ook een beetje aan hoe goed je knip herstelt, want je hebt ook verschillende hechtingstechnieken. Ik ben nu 7 weken geleden bevallen, mijn bloedverlies is afgelopen weekend helemaal gestopt en de eerste keer was niet echt pijnlijk, maar ik voelde wel dat het serieus spande daar onderaan, logisch, want de knip is littekenweefsel en dat is nu eenmaal wat stugger... Dus inderdaad, zo vaak mogelijk proberen en dan verwacht ik dat dat redelijk snel beter is hoor...