Knip, pijn

• Knip, pijn

Bij het ontslag in het ziekenhuis vorige week kwam de gyn nog eens langs om de minipil voor te schrijven, en ze zei er ook bij dat ik niet moest verschieten als de eerste keren seks pijnlijk zouden zijn vanwege de knip en dat ik vooral toch moest door blijven vrijen dan, om de boel soepel te houden. Ik ben vergeten te vragen hoe lang dat zou kunnen duren, dus bij deze, is die pijn bij jullie meteen weggegaan of duurt dat even?
  • Na mijn eerste zwangerschap heeft dat wel een paar maanden geduurd. Ik had het gevoel dat ze me teveel hadden dicht genaaid. tongue.gif Net toen ik dacht ik vraag dat even na bij de gyn was het over. Mijn knip was ook wel ontstoken.
    Nu is het afwachten. 4 weken geleden bevallen en weer knip en weer ontstoken.
  • Goh, moeilijke vraag, dat is bij iedereen verschillend denk ik. Het zal er ook al aan liggen hoe jullie 'in mekaar passen' (krijg het niet anders verwoord smile.gif). Je hebt nauwere vagina's of juist hele grote, net zoals je mannen hebt met smallere penissen en met grotere exemplaren. De gynaecoloog gaat alleen jouw anatomie daar beneden zo mooi mogelijk proberen te herstellen, dus als jullie vroeger weinig wrijving hadden zal die pijn wel meevallen. Voelde je vroeger al heel wat spanning in je bekkenbodem bij het vrijen, dan kan het wel pijnlijk worden. Maar om er een termijn op te plakken dat is moeilijk denk ik. Ligt er ook een beetje aan hoe goed je knip herstelt, want je hebt ook verschillende hechtingstechnieken. Ik ben nu 7 weken geleden bevallen, mijn bloedverlies is afgelopen weekend helemaal gestopt en de eerste keer was niet echt pijnlijk, maar ik voelde wel dat het serieus spande daar onderaan, logisch, want de knip is littekenweefsel en dat is nu eenmaal wat stugger... Dus inderdaad, zo vaak mogelijk proberen en dan verwacht ik dat dat redelijk snel beter is hoor...
  • bij mij viel dat wel mee.
    Je voelt wel dat er 'iets' anders is.
    Wij hebben toen wel veel glijmiddel gebruikt, zo is de wrijving ook al iets minder, pijn deed het hier dus niet.
  • Bij mijn eerste was dat VERSCHRIKKELIJK.
    Ik heb toen wel niet meteen brufen gekregen...
    En het genezingsproces was veel langer en ik voelde dat lang "ambetant".
    Bij mijn tweede knip veel minder last gehad, geen zwelling, geen pijn, niks... Wel direct brufen genomen smile.gif.
  • Ik heb van mijn zoon ook een serieuze knip gehad. De gynaecoloog vroeg toen ook 'heb je al seks gehad' bij mijn controle na de bevalling. Maar mijn antwoord was simpel 'NEE'. Ik had ook aambeien, ben lang incontinent geweest, ... ik was een beetje geru├»neerd daar beneden! En ja ze zeiden dat ik best zo snel mogelijk weer de draad oppakte met mijn man, maar sorry, ik zal al te janken van de pijn op de WC. Seks no way!

Pas 3 maand na de bevalling zijn wij er aan begonnen als alles weer wat normaal en pijnloos voelde voor mij. En dat is super vlot gegaan! Voor mij is het op dat vlak zelf aangenamer geworden dan voor de bevalling. Mijn man is zeer begripvol geweest in die periode, dus ik ben blij dat ik gewacht heb.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld