Kleine moet eruit!

• Kleine moet eruit!

Hoi hoi,

Ik ben 38 weken zwanger. Eerste keer en laatste keer. Rot zwangerschap...
    De baby moet eruit. Ik ben het zat! Ik word gewoon bijna depressief.

Iemand raad om de natuur te helpen?!

Ongeduldige mama 😣
  • squatten, huishoudelijke taken zoals: ramen lappen, verven, dingen waarbij je vaak door de benen moet.

• Als er iets is dat ik haat dan is het huishouden... nestdrang, kuch dikke zever! 😁
  • Een sessie voetreflexologie kan wonderen doen, seks ook blijkbaar (maar daar geen ervaring mee, echtgenoot zn goesting zat op het einde van de zwangerschap ook onder nul)
  • Of zoals een goede mama in spé je eigen op de 2de plaats zetten en netjes je hopen dat je baby mooi de 40 weken haalt, mooi gewicht heeft, gezond is. ..
  • Baby is perfect in orde. Van de gynaecoloog mag ze ook komen.
    Het is idd best egoïstisch maar als je mijn zwangerschap hebt gehad sta je echt wel op ontploffen.
  • Je kan al die middeltjes proberen, maar ’t is simpel: als die kleine daar nog goed zit en nog niet wil komen, gaat dat geen verschil maken. Eens geboren moet je je als mama ook aanpassen aan het ritme van je kindje.
  • Rot zwangerschap of niet! Als je kindje nog niet wil komen, komt die niet. Ik vind het ook erg egoistisch. Ik heb een drama zwangerschap gehad met die van emily. Maar elke dag langer was toch echt beter voor haar. Je hoeft nog maar twee weken plus minus. Zet je eigen belang opzij en denk aan die van je kindje. Iedereen heeft wel eens een moment dat het genoeg is. Maar zet je gedachtes weer op orde en laat het los..

Als je kindje geboren is word et pas echt aanpoten. Dan kan je ook niet roepen dat je er klaar mee bent want de baby "doet rot"
  • Ik begrijp je gevoel heel goed, ik had net hetzelfde. Mijn gyn had ook gezegd dat ik mocht verwachten dat ik op 37 weken ging bevallen. Ik ben uiteindelijk op 41 weken bevallen. Dus pin je er vooral niet op vast. Het is waar dat hoe langer in de buik, hoe beter voor de baby. En soms maken die paar weken echt wel uit als het komt op minder krampjes, minder reflux, beter slapen. En geloof me daar ga je na de bevalling héél gelukkig voor zijn. Probeer in de mate van het mogelijke nog zoveel mogelijk van de rust te profiteren want na de bevalling is dat voorgoed voorbij. De periode na de bevalling is ook echt heel heftig. Je gaat al je krachten nodig hebben, geloof me. Probeer dus nu nog zoveel mogelijk te rusten en maak je niet druk.
  • we hebben weinig context natuurlijk waarom de baby er uit moet.

Middeltjes die kunnen helpen:
    veel bewegen, veel kuisen, veel door de benen, niet stilvallen, duik met uw man nog eens goed in bed, ...
    'even terzijde: bij mij hielp net het omgekeerde nl rusten. Ik heb full time gewerkt tot het einde, en telkens toen ik stopte met werken 1 week voor de bevalling, is de baby de dag erna gekomen! Iedere keer ik stil voor de tv lag nr een film te kijken kreeg ik voorweeën'

Maar, zoals reeds gezegd: de baby beslist! Middeltjes of niet, hij of zij heeft het lot in handen. En daar zal je je toch moeten bij neerleggen.

Hoe langer ze blijven zitten hoe beter, maar er zijn ook wel indicaties wanneer het voor de mama echt niet meer kan. Mijn nicht heeft dat gehad met haar 2de zwangerschap. Die kon echt niet meer van alle ongemakken, die was compleet op en de gynaecoloog zag dat ook en heeft haar uiteindelijk vroeger ingeleid. Tja, als de mama niet meer kan slapen, niet meer kan stappen owv bekken, terug begint over te geven, gekneusde ribben heeft... en de baby was nogal groot geschat en is er effectief boven de 4kg uitgekomen...

Dus: wordt het echt te erg voor jou... bespreek het met de gynaecoloog. Die kan een handje helpen door te strippen ofzo...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld