Kilo's blijven plakken na bevalling!

• Kilo's blijven plakken na bevalling!

Hey
    Begin februari ben ik bevallen van mijn zoontje. Voor mijn zwangerschap woog ik al jaren 69 kg. Daar was ik heel tevreden mee. Tijdens mijn zwangerschap heb ik enorm goed gelet op wat ik at en probeerde ik elke dag genoeg te bewegen (wandelen, home trainer). Ondanks die inspanningen ben ik ongeveer 18 kg aangekomen. Na de bevalling woog ik 80 kg (nog 11 kg te veel dus). Ik ging ervan uit dat door gezond te eten en weer meer te bewegen na de geboorte van mijn zoon, ik mijn extra kilo's wel kwijt zou geraken. Ik doe elke dag buikspieroefeningen, ga weer lopen (start to run) drie keer per week, eet gezond, ga veel wandelen,... Toch weeg ik ondertussen nog steeds 80 kg. Heeft nog iemand hier ervaring mee? Iemand tips om toch af te vallen?
    Bedankt!
  • Geen geraffineerde koolhydraten meer eten. Dus geen brood, pasta, aardappelen, witte rijst en natuurlijk ook geen suikerrijke gerechten. Je zal zien dat de kilo's er dan afvliegen.
  • Je bent in februari bevallen zeg je, dus nog maar een 4-5 maand geleden. Dat je nog niet terug op gewicht bent is volkomen normaal.
    Ik heb er telkens ongeveer een jaar over gedaan om ongeveer terug op gewicht te komen. In vergelijking met voor mijn zwangerschappen, weeg ik nu toch nog 5kg meer. (Maar ik was wel echt mager voor mijn zw's)
    Je lichaam heeft ook even tijd nodig, voor de hele hormoonwinkel weer normaal is zeg maar, dat heeft ook invloed op je gewicht.
    Geef je borstvoeding? Want dan houdt je lichaam ook reserves vast omdat dit nodig is.

Goed dat je sport iig, ik bewonder je, want ik had er zeker geen puf voor zo kort na de bevalling tongue.gif
    Geef jezelf en je lichaam gewoon de tijd, dat komt in orde, echt.
  • Bedankt voor jullie reacties!
    Ik geef geen borstvoeding. Ik was me er wel van bewust dat ik niet direct op mijn gewicht zal komen, maar dat ik er helemaal geen gram van krijg, had ik niet verwacht. Ik eet heel gezond. Ik eet zelden brood, aardappelen en rijst. Ik eet elke ochtend een havermoutontbijt met fruit en eet veel salades. Dat in combinatie met terug meer bewegen. Ik hoop dat je gelijk hebt Ophelia en dat ik het gewoon wat tijd moet geven...
  • Misschien is het dat wel? Ik zie dat je hééél gezond eet en veel sport, misschien een beetje teveel van het goede?
    Je lichaam houdt immers ook reserves vast als het niet genoeg binnen krijgt. Koolhydraten zou ik zelf ook nooit schrappen uit mijn dieet, volgens mij heb je dat toch echt nodig. Misschien eens proberen om beperkt terug iets van brood ofzo te eten en zien wat dat geeft?
  • havermout zijn koolhydraten en in fruit en groenten zitten ook koolhydraten.
    je moet vooral zien dat je genoeg eet! gezond maar genoeg. Alleen maar salade is niet genoeg. Eet ook kaas, eieren, beetje vlees (tenzij je veggie bent), en fruit (2 per dag). Als je niet genoeg eet dan val je ook niet af! Zorg dat je drie keer per dag vet binnen hebt, en genoeg eiwitten (die bouwen spieren en spieren verbranden kcal waardoor je afvalt)

er zijn genoeg kookboeken en hulpmiddelen te vinden om af te vallen! en elk dieet werkt, zolang je het juist toepast smile.gif Als je aan sport doet, doe dan ook spieropbouw ipv alleen cardio (bodyboss bijvoorbeeld)
  • Bedankt voor de reacties!
    Ik heb niet de indruk dat ik te weinig eet. Ik heb geen honger ofzo... Maar ik kan wel proberen een tijdje wat meer te eten. Misschien is dat het probleem toch... Ik weet het niet, maar het is zeker het proberen waard. Bedankt voor de tips!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld