keizersnede zh overpelt

• keizersnede zh overpelt

Hallo,

wie heeft er ervaring met een keizersnede in het ziekenhuis van overpelt? staan ze daar ook open voor een gentle sectio? of ben je na de keizersnede toch een paar uur gescheiden van je baby? mag de baby op recovery bij je liggen? hoe met borstvoeding? ik moet pas begin februari terug gaan voor een consultatie en zit toch al met wat vragen dus kom ik hier al eens polsen
    alvast bedankt!
  • niemand? of gewoon jullie ervaringen met keizersnede in overpelt? hoe lang duurt het? hoe lang is je kindje bij je weg? hoeveel dagen zijn jullie in het zh gebleven? duurt het lang voor dat je partner bij je op de operatie zaal komt?...
  • Geen ervaring met Overpelt, maar bel even naar de materniteit en dan weet je het. Ik zou zelf bevallen in Jessa, maar daar is de keizersnede allesbehalve gentle ... kindje naar de papa tot mama van de recovery af is en dat zag ik niet zitten. Ben dan ook veranderd van ziekenhuis op het laatste moment. Geen spijt van gehad,want ik wou absoluut niet gescheiden worden van mijn baby als daar geen enkele reden toe is!

Veel succes met de bevalling!!
  • bedankt voor je reactie, mag ik vragen waar je dan wel bevallen bent? waar zo een gentle sectio wel mogelijk is?
  • Zo'n drama vond ik het niet hoor om even van mijn kindje gescheiden te zijn. Hij is geboren om 8h48.
    Heb hem even mogen zien en daarna ging papa mee terwijl ik werd dichtgenaaid en naar recovery ging. Ik werd tussendoor nog wel Eens op de hoogte gebracht hoe het ging. Ze hebben de tijd op recovery ook echt minimaal gehouden en iets na 10h was ik op de kamer waar papa lekker met baby zat te knuffelen.
    Dan even wat traantjes van geluk en meteen aangelegd. Borstvoeding is perfect op gang gekomen.

Je kunt zelf op dat moment toch niets doen en baby wordt met beste zorgen omringd.

(Was niet in overpelt)
  • bedankt voor je reactie, fijn dat je het zo ervaren hebt, ikzelf zou het daar wel heel moeilijk mee hebben, ik vind twee uur best lang vandaar dat ik toch op zoek ben naar een zh waar je babytje wel bij je mag blijven ofwel toch op de recovery bij je mag zijn zodat je niet zolang gescheiden bent van mekaar
  • Hier ook een negatieve ervaring, mijn dochter werd geboren om 13.30u, kreeg haar even te zien. Daarna heb ik 3u! op de recovery gelegen. Hoef je niet uit te leggen dat dat de langste uren van mijn leven waren! Ik zou als ik jou was ook naar een ander ziekenhuis uitkijken...
    Je gaat je er veel beter bij voelen achteraf.
  • Ik ben uiteindelijk bevallen in gasthuisberg leuven. Een echte gentle sectio is het daar ook niet hoor, maar de baby blijft non stop bij de mama. Warme doeken erover terwijl ze je dichtnaaien, en op de recovery de eerste keer borstvoeding. Schijnt heel goed te zijn voor het slagen van de borstvoeding, dat ze snel kunnen drinken. Melk komt sneller op gang. Ze zijn ook heel alert meteen na de bevalling en kunnen dan goed drinken. Na twee uur zijn ze vaak ook suffer.

Ik er er wel heel blij om, dat ik veranderd ben van ziekenhuis want ik ben s morgens bevallen en ben tot s avonds in de recovery moeten blijven!! Serieuze complicaties (baarmoeder kromp maar niet...) Stel je voor dat ik zolang gescheiden was geweest van mijn kindje ... Twee uur is ook al lang, die zie je echt elke uur veranderen precies, die hele kleintjes smile.gif
  • dan ga ik daar toch ook eens horen, welke gynaecoloog is daar aan te raden? ik ben er niet zo bekend, is wel een stukje rijden voor ons maar nog wel te doen, lijkt mij echt heel erg gescheiden te worden van je kleintje in het begin dus dat heb ik er wel voor over om wat verder te rijden smile.gif
  • Mijn eerste was prematuur. Is om 15u geboren per spoedkeizersnede en ik heb haar pas voor het eerst gezien om 22u... in al die tijd geen idee hoe het met haar ging enz en pas voor het eerst vastgehouden toen ze 3 dagen oud was. Wellicht dat ik daardoor 2 uur gescheiden zijn wetende dat baby bij papa is meer kan relativeren.
  • Het lijkt me gewoon een beetje traumatiserend voor een baby om niet meteen bij de mama te mogen blijven. De papa is op dat moment nog een vreemde voor dat kindje he. Die willen ook echt zuigen na de geboorte, Ik heb verhalen gehoord van baby's die heel papa s borstkas afzoeken op zoek naar de tepel. Dan is twee uur een lange tijd he. En het is gewoon mogelijk in veel ziekenhuizen om je baby bij je te houden! In het ziekenhuis waar ik eerst ging, moest de baby naar de papa en de gyn daar zei eerlijk dat hij en de andere gyns dat 'een zeer spijtige zaak vonden' maar dat het niet anders kon (bestuur ..)

TS Ik ben niet van in de buurt dus kan je geen tips geven smile.gif.
  • dat lijkt mij echt verschrikkelijk als je zoiets moet meemaken, vooral heel erg dat ze je niet eens laten weten hoe het met je baby'tje ging! ik snap wel dat er omstandigheden zijn waarbij de baby nu eenmaal niet bij je kan blijven als er echt medische problemen zijn enzo, dat is natuurlijk nog veel erger! het is gewoon dat ik het moeilijk begrijp dat je kindje in het ene ziekenhuis perfect bij je kan blijven en in het andere niet, zou overal moeten kunnen zolang er medisch niets anders aan de hand is vind ik...moet volgende week op controle dus ga het er dan toch eens over hebben en anders overweeg ik echt om over te stappen, bedankt voor al jullie reacties!
  • Ik ben bevallen in overpelt met een keizersnede. Het was wel een spoedkeizersnede na een hele dag arbeid en volledige ontsluiting.
    Mijn ervaringen zijn echt niet goed, maar ik denk wel dat het komt aangezien alles ineens heel snel moest gaan.
    Na een lange arbeid en met een bloeddruk van 7 over 2 hebben ze mij van de verloskamer naar het OK gebracht om een spoedkeizersnede te laten doen.
    Ik had voordien al epidurale en ben dus de hele tijd bij bewustzijn geweest.
    Ze hebben me op de tafel gelegd en mijn man moest plaats nemen in de wachtkamer (juist buiten het OK)
    Ze zijn dan met de keizersnede begonnen (waarbij ik alles zeer goed gevoeld heb ==> lees: van links naar rechts voelen snijden) heb het uitgeschreeuwd van de pijn, terwijl ze tegen mij zeiden: Mevrouw, u kan niets voelen..... ECHT WEL HOOR!
    mijn benen waren voordien helemaal verlamd, kon ze geen mm verschuiven, tijdens de keizersnede vlogen ze door de lucht, waardoor ik nadien ook daar vastgesnoerd werd.
    Toen werd mijn dochtertje bijna geboren, hoorde ik een verpleegster vragen, waar is haar man?
    Snel snel mijn man gaan halen, die was nipt op tijd.
    De hele tijd lag ik alleen achter een doek. De verpleegsters waren aan het helpen met de keizersnede en ik zag alleen de anestisit achter mij met zijn voeten op de tafel zitten en aan het tokkelen op zijn gsm.
    Voelde me nogal alleen.
    Toen mijn dochtertje werd geboren is ze in het OK zelf bij de kinderarts onderzocht, nadien heb ik ze een half minuutje gezien en heeft de kinderarts en mijn man ze meegenomen. Zij hebben ze zich toen geïnstalleerd bij de prematuurtjes. (Op mijn man zijn bloot bovenlijf)
    Dat ze daar was hadden ze niet verteld, ik wist dus niet waar mijn man en kindje was. Nadien ben ik ook een hele tijd bewusteloos geweest en werd ik wakker in de recovery. Daar heb ik naar mijn mening heeeel lang gelegen (Dat gevoel heb ik, maar bleek tot eindelijk een uur te zijn)
    Er was maar weinig tot geen beweging in de recovery (maandag om 20u00) Ook hier zag ik niemand, niemand die me maar iets van uitleg gaf.
    Tot eindelijk zijn ze me daar komen halen en hebben ze me naar de kamer gereden. Daar nog eens de anestisit bij mij voor de pijnpomp die ik nodig had. En toen zijn ze pas mijn man en dochtertje gaan halen.
    Sindsdien is ze altijd bij mij op de kamer gebleven.

Ik vond het traumatisch eerlijk gezegd, tot op heden weet ik nog steeds niet alles.
    Wat ik weet, weet ik van de nachtverpleegster die mijn dossier is gaan opzoeken omdat ze merkte dat ik er nood aan had.
    Heb me tijdens die spoedkeizersnede me heel erg alleen gevoeld....

Maar laat me duidelijk zijn, het was een echte spoedkeizersnede, geen geplande, die zijn hopelijk veel beter georganiseerd.
  • oh cycento dat klinkt super heftig!!! een spoedkeizersnede zal idd wel anders lopen als een gewone maar toch! en dat voelen snijden, vreselijk lijkt mij dat! Ik zit met veel vragen maar mag bijna naar de gyn en ga daar dan toch ook alles eens tegoei proberen te bespreken want zoveel stress en zorgen daarrond lijken mij ook niet goed, bedankt om je verhaal te delen
  • Het ligt ook serieus aan de gynaecoloog die je hebt.
    Ik heb 2 maal niet mijn gewone gyn gehad.
    De eerste keer was het Dr. Verb.... zij heeft een serieuze fout gemaakt door mijn zoontje 'erdoor te trekken' met de zuiger. Terwijl er toen een keizersnede gedaan moest worden. Wat nadien ook toegeven is. Mijn zoontje had toen maar een apgar-score van 3 en ben er een jaar mee naar de kinesist geweest omdat hij een knobbel in zijn nek had daar het te hard trekken.

De tweede keer had ik Dr. Cor.... en dat verhaal ken je ondertussen. Ook al is die spoedkeizersnede niet goed geweest, toch heb ik wel respect voor haar. Ze heeft me goed geholpen en me aangespoord de juiste beslissingen te maken. Dat ik alles voelde van het snijden is de anesthesist zijn fout en dat mijn man vergeten is en ik mij de hele tijd alleen voelde was de verpleegsters hun verantwoordelijkheid. De dokter daarentegen heeft mij wel goed behandeld.

Zelf had ik Dr. Fra....., vond het heel spijtig dat zij geen bevalling heeft kunnen doen.
  • Ik heb ook dokter Fra... ben door op zich wel super content van hoor, ik weet ook niet echt of de gynaecologen zelf iets te zeggen hebben aan die procedures na een keizersnede...vind het gewoon zo jammer dat dat daar niet kan, je kindje bij je houden,
    met dr. Corre.. heb ik ook ervaring en daar ben ik ook wel heel tevreden van, een speciale maar goede vrouw vind ik , die goed advies en uitleg geeft en weet waar ze mee bezig is, dr. verb... heb ik nog nooit gehad, wel fijn dat ze haar fout heeft toegegeven, dat doen niet alle dokters, al ben je daar natuurlijk weinig mee achteraf maar toch...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld