Kan ik vragen om een inleiding?

• Kan ik vragen om een inleiding?

Hallo allemaal smile.gif

Ik ben vandaag exact 39 weken ver. Ik heb al bij al een hele gemakkelijke zwangerschap gehad op enkele kleine kwaaltjes na.
    De laatste drie weken slaap ik echter alleen maar slechter en slechter. Natuurlijk komt dit door de buik die in de weg zit (ik word steeds écht wakker iedere keer ik moet wisselen van positie, waardoor ik héél vaak wakker ben op een nacht).
    Ik heb sinds een goede 1,5 week ook verschrikkelijk veel last van tintelingen in mijn rechter arm.
    Iedereen heeft wel eens zijn/haar elleboog gestoten op nét dat kleine plekje waardoor er net een stroomstoot door je lijf gaat ...
    wel, ik heb het gevoel dat een kaboutertje de hele tijd net op dat plekje zit te duwen. En tenzij ik mijn arm helemaal gestrekt hou, begint mijn hand na een minuutje ofzo al helemaal te tintelen. Enorm vervelend wanneer ik bv. aan het koken ben of eender wat anders wil doen.
    Vannacht was ik om 4.30u nog wakker door rusteloze benen. Ik wist echt niet waar ik met mijn benen moest blijven. Daarom maar wat rondgelopen..

Op zich allemaal dingen waar ik (mits even op mijn tanden te bijten) wel doorkom, want ik besef goed dat er velen onder jullie het lastiger hebben.
    Het enige waar ik me zorgen om maak, is dat ik door mijn slaapgebrek niet genoeg energie zal hebben voor wanneer mijn ventje beslist om te komen. Momenteel is hij mooi ingedaald, maar heb ik nog geen opening... Dus het is echt nog afwachten wanneer meneertje zin heeft om te komen.

Kan ik bij 40 weken vragen om ingeleid te worden? Of zal ik echt gewoon over tijd moeten gaan en wachten tot hij beslist om zelf te komen (of toch ingeleid te worden, maar dan op voorstel van de gynaecoloog/vroedvrouw)?
    Ik kijk er tegenop om over tijd te gaan, maar wil ook wel wat het beste is voor ons kleintje natuurlijk...

Bedankt voor jullie tips/adviezen/ervaringen!
  • Ben je al gestript ?
    Mss eerst eens laten foefelen.
    Ikzelf zou nooit voor een inleiding kiezen, kheb 1tje gehad omdat het medisch nodig was maar zelf voor kiezen als het niet moet voor de baby ?
    Nee bedankt. En ik heb zeker niet de meest rooskleurige zwangerschappen smile.gif.
  • Je kan het vragen maar ze gaan het toch weigeren hoor. Dat is echt een luxeprobleem en geen medische noodzaak.
    Er zijn vrouwen die met veel minder energie moeten bevallen en die hebben het allemaal overleeft dus zal jij dat ook wel doen! Geen paniek bigsmile.gif
    Toen ik tijdens mijn bevalling helemaal uitgeput riep dat ik de baby er nooit uit zou krijgen heeft de vroedvrouw mij eens goed uitgelachen omdat elke vrouw dat denkt en elke vrouw uiteindelijk toch gewoon bevallen is tongue.gif
  • Ik begrijp dat het heel moeilijk is als je zo slecht slaapt. Ik slaap zelf ook al weken slecht, maar geluk,ik nog niet zo slecht als jij.
    Ik weet niet goed of ze inleiden als je erom vraagt en er medisch geen echte dringende reden is. Ik zou mijn bezorgdheden wel bespreken met je gyn. Ik ben er zeker van dat zij daarnaar zal luisteren en begrip tonen.
    Mijn gyn is bijvoorbeeld geen fan van inleiden. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een enorme hoge bloeddruk en nog enkele andere symptomen van vergiftiging maar geen eiwitten in mijn urine. Op 39w4d heeft ze me tijdens de controle dan gestript. Als ik het goed begrijp gaan ze dan gewoon langs de vliezen om deze 'los' te maken ofzo. Ik had toen wel al drie centimeter opening en moest al elke twee dagen aan de monitor waarop al drie weken activiteit te zien was. Paar uur later zetten mijn weeen uiteindelijk ech door en is zelfs bijna onmiddellijk mijn water gebroken. Kan allemaal toeval zijn natuurlijk omdat er al wel veel activiteit was, maar misschien kan je dit eens vragen aan de gyn?

Ik hoop dat het snel spontaan begint!
  • Op basis van jouw "klachten" denk ik nooit dat een gynae akkoord zal gaan met een inleiding... Dit zijn normale ongemakken waar elke zwangere vrouw mee te kampen heeft. Bij de bevalling zelf boor je automatisch nog een energiereserve aan, waarvan je nu niet kan voorstellen dat je die hebt. En de adrenaline brengt je ook al een stap verder 😉

Dat gezegd zijnde, heb ik bij mijn eerste zwangerschap in overleg met mijn gynae wel een inleiding vastgelegd op 39 weken. Compromis tussen welzijn van kind en moeder. Uiteindelijk nog 4 dagen eerder ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging.
    Mijn symptomen toen:
    Enorm veel vocht ophouden (niet gewoon voeten, maar tot in de knieën)
    Carpeltunnelsyndroom in beide handen. Vanaf 7 maanden braces gedragen aan beide handen om ietwat pijnvrij te zijn. Lijkt wat op jouw klacht ivm je arm...
    Rugpijn door bekken
    Enorme buik (+25kg en erg veel vruchtwater)
    --> ik was dus echt uitgeput en had ook echt "pijn"

Daarnaast terugkerende problemen met hoge bloeddruk en eiwitten in urine. Uiteindelijk dus toch vroeger ingeleid omwille van verslechterde situatie en dus zwangerschapsvergiftiging.

Deze zwangerschap ben ik natuurlijk bevallen op 40weken + 6 dagen. Heb ook genoeg gevist naar een inleiding. Bijna zover gekomen omwille van verhoogde bloeddruk (en voorgeschiedenis vorige zwangerschap),, maar dan toch naar huis gestuurd.

Ik - samen met zowat alle andere vrouwen - kunnen perfect begrijpen hoe jij je nu voelt, maar het hoort er nu eenmaal bij! Nog even volhouden!! Achteraf besef je dat eens te meer... En vergeet je weer eens zo snel de kwaaltjes 😉

@lien Grappig!! Doet me denken aan mijn eerste bevalling. Inleiding/bevalling van 12u. Heb toen op t einde ook zo geroepen 😂 De vroedvrouw zei: komaan, nog 15min persen!! En ik had echt zoiets van: wtf??? NOG 15 min!? En dan iets wat niet voor publicatie vatbaar is 🤐 Ik was ook echt doodop, maar uiteindelijk lukt je dat toch hé!
    Aangepast door Sara21 op 15/08/2017 22:57
  • De redenen die je opgeeft gaan ze nooit accepteren om je in te leiden. Mijn gyn althans niet..
    Ik ben ingeleid geweest op 40+3 omwille van een zware baby want ik had echt schrik om niet meer op een natuurlijke manier te kunnen bevallen en de gyn was er ook niet gerust in (4370g bij de geboorte). Moest ze minder gewogen hebben ging ik mijn 10dagen moeten uitdoen...
    Je kan het altijd eens vragen natuurlijk..
  • Hangt van de gyn af. Mijn gyn heeft ingeleid op 39w 6d omdat ik sinds 2 weken niet meer sliep van de constante weeën die maar niet genoeg wilden doorzetten om echt te bevallen. Na twee weken overdag voor onze peuter zorgen (die toen al niet meer sliep overdag) en 's nachts wakker door weeën, vond de gyn het welletjes en heeft ze ingeleid.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld